Спор трябва ли да се отброяват секундите на светофара или поне да върнат „мигащото жълто“
Дискусия имат ли място отброяването на секундите или поне мигащата жълта светлина по българските улици, се разви във Фейсбук групата „Забелязано в София“.
„5% от шофьорите ще преминават на жълто, 10% на червено - Несъзнателно.
Спряха ни мигащата зелена светлина. Поне да върнат таблата със секундите. Всички светофари в София са с различно времетраене, става сложно прецизното преминаване. Сега камерите на ги интересува, че си на жълто. Скоро гледайте хората как сами ще спират преди светофара на дълго зелено, за да са сигурни че на са нарушители. Стане ли жълто /към червено/, когато си под светофара и си под точката на наблюдение, ти не знаеш че си нарушител . Ако се движиш бавно е абсурд да не преминеш на червено“ – с този пост беше дадено началото на обсъжданията по темата.
Въпреки че бяха премахнати, явно секундите до светване на червено или мигащата жълта светлина са се радвали на много фенове сред шофьорите, става ясно от изразените десетки мнения.
Предлагаме ви откъси от дебата:
***
Трябваше да оставят секундарниците на светофарите! Само за хранилка се мисли не и за шофьорите!
***
Спомням си едно интервю със служител от пътна полиция, който се оплакваше, че се махат броячите - било заради нарушение на някакви норми, а човекът изтъкна, че нещата са се подобрили статистически след като имало броячи дълго време. На мен ми бяха супер удобни. Сега жълтото е 1 секунда - имам чувството…
***
Наистина са 1-2 секунди - карам с 50 и си е зелено, в последния момент светва жълто - няма как да се спре и си минавам на червено. Добре е, че на другите им светва зеленото поне след още 15 секунди... но за пред ченгетата си оставам нарушител. Очевидно целта е през кръстовищата по 20 сек. да няма никакво движение
***
Броячите и аз не знам защо ги махнаха? Беше супер човек да знае кога ще стане зелено и колко време има до червено.
***
Мигащото зелено беше по-калпавият вариант, но поне знаехме какво става, сега никаква идея. Броячът беше намалил сериозно инцидентите, не знам какво наруша, но според мен беше чудесно решение. Сега хвърлям боб колко е продължителността на светофарния сигнал и откога е започнал...
***
Аз ме разбирам каква е логиката тогава на места в страната да има и мигащи светофари и секундарници? Напр. Варна, Стара Загора...
***
Проблемът с броячите, че хората като видят, че остава малко време ускоряват.
***
- В интерес на истината, почти никъде по Европа не съм виждал мигащо зелено или броячи. Дори и да има, са на много малко места.
- Защото ползват умни светофари, а те имат по-дълго жълто, което им помага да спрат.
Също така и умните светофари няма да светнат жълтото веднага пред теб.
В много европейски държави се ползват и таймери. Наистина мигащото зелено е рядкост. Но го има (Австрия, Естония), Сърбия и още някъде го ползваха частично.
Няма стандарт, реално, с което и нямаше проблем да го оставят, с малка измяна в закона.
Но ако ни работеха умните светофари, щеше да е най-готиното!
***
- Жестоки глоби и камери на всяко кръстовище и никой няма да минава на червено. Имам изкарани 4 месеца из Франция и Швейцария, всеки ден съм с колата по улиците на големи градове и светофар показващ секундички не съм видял все още (освен някои за пешеходци). Автомобилисти, велосипедисти и пешеходци, които да минават на червено също не съм виждал. Дебили, които тръгват на 4тата секунда от светването на зеленото, защото си цъкат на телефоните и си чатят с "мацки", които никога няма да им пуснат - също не съм. Защото има камери навсякъде, а глобите са жестоки и има кой да ги прилага. В София минават по 2-3 коли след светване на червено, понеже са ни махнали отброяването на секундите и 2-3 секунди жълто не са ни достатъчни, за да спрем от 50 до 0...дрън-дрън оправдания и алабализми.
- Сега си запали колата и мини по Александър Малинов, бул. България и през центъра и ми кажи светофарите с повече от 1 секунда жълт сигнал. Мога да ти подскажа. Няма да намериш такъв.
- След 1 седмица отивам. Не, че не минавах всеки ден от там и не ги знам...проблеми със спирането не съм имал, хем колата ми е доста тежка. Иначе на жълто се спира, поне по белия свят. У нас дебилите ускоряват, за да не се минат да са първите спрели на светофара... пак защото няма контрол и жестоки глоби. Ако изборът е да чакаш на светофара или в КАТ/Изипей, рязко ще се повиши бдителността на шофьори, колоездачи и пешеходци и много бързо хората ще се научат кои цветове на светофара какво означават.
***
Това вече е нещо което заслужава протест
***
- Навлязъл автомобил в кръстовището, може да го напусне и на червено, подминал ли си стоп линията на зелено, няма проблем.
- Според законите, не и според камерите им и някои заядливи кукери...
- Е, те нека си снимат и нека се заяждат, после фиша пада, като се видят обстоятелствата.
- Хубаво, ама като те занимават за по 15 ситуации всеки ден...
***
В същност броячите се махнаха заради жалби на шофьори. Не помня точно, но някакви нормативни уредби се нарушавали. Даже дела бяха завели. Та се обърнете към "колегите".
***
В цяла България ги махнаха и броячи, и мигане. А бяха много удобни, особено на местата с много трафик. Даже човекът обяснява, че след поставяне, ПТП-тата са намалели на половина... ама трябва да спазваме "конвенцията"...
"противоречи на Виенската конвенция за пътните знаци и сигнали, която страната ни е длъжна да спазва"
***
Ако човек има нормални реакции, кара с нормална скорост и не си цъка инстаграма, не би трябвало да има каквито и да е проблеми да спре на светофар навреме.
***
И като завалят първите глоби от това безумие, ще се почне едно внезапно набиване на спирачки под светофарите, което рязко ще увеличи ударите отзад.
С конкурс по малоумие ли си ги избират ръководните кадри по институциите? Да не е задължително да си кретен, за да те вземат на интервюто? Има ли такова условие?
***
Може да се ориентирате по пешеходните светофари. Винаги зеленият сигнал при тях свършва по-рано, така че ако са в червено, имайте готовност за спиране. Лошото е, че този зад вас може да няма
***
Мигащата жълта светлина беше добра. Вчера влязох в момента, в който светна червено. Просто не разпознах, жълто ли свети заради заслепяване от слънцето.
***
Премахнаха единствената умна и работеща идея... явно глобите са по - важни от живота на хората.
***
Само не съм съгласен че 10% несъзнателно минават на червено... Или може би не е точно изказването ако само 10% минават несъзнателно, една огромна част го правят съвсем умишлено!
***
Защо ги премахнаха в София, във Велико Търново и Бургас ги има и работят
***
Доколкото четох и мигащата светлина и часовника попадат под ударите на една и съща регулация. Тъпо, но факт.
***
Навсякъде в Испания има броячи, и се чудя, каква е връзката с Европа!!!! Ама трябва да плюеме Европа.
***
Така е, карам бавно с камиона, натоварен съм. Простаците, занимаващи се с тази работа са тотално некомпетентни олигофрени!
Преди с мигащата светлина спирах плавно или ако съм близо много, леко ускорявам и се преминаваше без инциденти. Сега или се влачиш с 30 и пак някой ще те изшие отзад, или минаваш и те снимат, въпреки че по закон имаш право, ако е опасно да спреш внезапно заради жълтото. Като цяло в държавната администрация работят тотални идиоти, вземащи необясними решения. Отделно хората занимаващи се с маркировката и решението на кръстовищата явно са просто бояджии, не инженери, не знам въобще защо е тази тотална липса на мисъл и компетентност?!?
***
Един въпрос, кой слабоумник реши че мигащата светлина нещо не е ок след 6 г. ползване по улиците? Някой знае ли име, че да споменавам поне веднъж дневно него, майка му и цялото семейство?!?
***
Никаква Европа не е виновна, броячи и мигащо жълто има в Гърция, Испания и на места в Италия. Българите от Европейския център за транспортни политики нещо си съчиниха…
***
Те ги махнаха нарочно, защото искат да има повече нарушения, а повече нарушения означава повече глоби, а повече глоби повече пари.
Всичко правят само за пари, а не за да намалят нарушенията и ПТП тата.
Когато имаше тези секундарници още от далече преценявах дали да намаля или да спра, а сега е трудна работа.
***
Има един брояч на светофара на Метро, много е удобно. Знаеш кога да спреш, кога да тръгнеш. А не да броиш като малоумен три коли минаха, трябва да спра.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/mrezhata/spor-tryabva-li-da-se-otbroyav/