Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общини
  3. Линейка по новия бул. „Витоша“: Ще трябва този, който се бори за живота си, да чака да паркирам

Общини

Линейка по новия бул. „Витоша“: Ще трябва този, който се бори за живота си, да чака да паркирам

Линейка по новия бул. Витоша: Ще трябва този, който се бори за живота си, да чака да паркирам - Tribune.bg
Снимка:

Един от горещите спорове в столицата е трябваше ли движението по булевардите в центъра на София, а именно „Витоша”, „Патриарх Евтимий” и „Фритьоф Нансен” - да се преструктурира изцяло?

Експертимент на Нова телевизия показва как булевард „Витоша” вече е само с една лента по посока на движението, а паркирането се случва на заден ход под ъгъл от 45 градуса. Това според някои хора, които излязоха на протест, предизвиква пълен хаос и задръствания.

От Столичната община пък казват, че проектът за тази реорганизация ще излезе около 1 милион лева, като тук са включени не само новите очертания и колчета, а и ремонти на настилката.

Репортерът Татяна Йорданова се повози с инструктор в час пик по булевард „Витоша”, за да провери за колко време се паркира по този специфичен начин и по-важното - натрупва ли се опашка от чакащи автомобили? С помощта на инструктор по шофиране двамата търсят паркомясто в 12 часа на обяд, което е час пик за столицата.

„Така направена – улицата няма нищо общо с дефиницията за понятието булевард. Тя е една малка квартална уличка. Това е в момента бул. „Витоша”, посочва Красимир Георгиев, инструктор по шофиране. Велоялеята е свалена на пътното платно. Паркоместата са под ъгъл от 45 градуса и паркирането трябва да се случва само на заден ход. И с по една лента за движение в посока.

След новата организация местата са повече, но свободно се намира след няколко обиколки.

„Ако тук доведа мой курсист да се учи да паркира, той няма да се затрудни от паркирането, колкото от тези, които ще свиркат и ще му дават зор. Другите пък ще профучават доста близо до него от другата лента и всичко това, ще се отрази на качеството“, казва експертът, който отбелязва, че колите го подминават неправилно и добавя: „Това става от една неправилна организация“.

Опитът показва, че хората нямат търпение да чакат и предпочитат да направят нарушение

„Ако имаше контролен орган, щеше да ги санкционира. Едната институция те принуждава да направиш нарушение, а другата – те санкционира“, казва още Красимир Георгиев. Според него паркиране напред ще намали задръстванията, защото излизането е по-бързо с по-малко загуба на време.

Ситуацията обаче е критична, ако трябва да мине линейка:

„И тези отсреща нямат много вариант да се приберат в дясно, а аз, паркирайки назад също нямам много шансове да се пробера още я дясно, за да подсигурим в средата път на линейката. Ще трябва този, който се бори за живота си, да чака да паркирам. И ако не съм добре научен да паркирам, ще ме чака, докато се паркирам“, обяснява инструкторът.

На булеварда обаче има и оптимисти, доволни от повечето места. Други обаче твърдят, че това няма да издържи заради трафика, трети вдигат рамене и се надяват да свикнат.

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети