Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Турция ще изнася по-малко пилешко в опит да намали цената му

Парите

Турция ще изнася по-малко пилешко в опит да намали цената му

Турция ще изнася по-малко пилешко в опит да намали цената му - Tribune.bg
Снимка:

Според сайтове за следене на цените, килограм пилешко в Турция струва около 2,4 евро

Министерството на търговията на Турция обяви на 30 април, че ще въведе ограничения за износа на пилешко месо от 1 май до 31 декември 2024 г., за да защити местните потребители на фона на инфлационния натиск и нарушенията в ценообразуването. Министерството заяви, че ограниченията за износ ще включват цели домашни птици и части до максимум 10 000 тона на месец и общо 80 000 тона до края на тази година. Турция се нарежда сред най-важните производители и износители в света в сектора на птицевъдството и бялото пилешко филе.

В изявлението се отбелязва, че в продължение на много години секторът е запазил способността си да задоволява както вътрешното, така и външното търсене, като се подчертава, че регионалните и глобалните рискове през последните години са създали тенденция за повишаване на световния индекс на цените на храните и са показали активността на страните за защита на предлагането на вътрешния пазар, особено за основните селскостопански продукти.

Увеличението на цените на пилешкото месо през първите месеци на 2024 г. „надхвърля общия темп на инфлация, месечните промени в цените на разходни позиции като фуражи и енергия, както и колебанията на валутните курсове“.

„Тази ситуация показа, че обичайните пазарни условия в тази продуктова група са били надхвърлени и обичайното ценово поведение е било нарушено. Докато се наблюдаваха ценовите изменения, бяха анализирани развитието на производството и износа, внимателно бяха разгледани възможните сценарии на вътрешното и външното търсене и бяха проведени подробни проучвания на производството, потреблението, външната търговия и ценовите изменения чрез консултации със съответните държавни институции и секторни организации“, се казва в изявлението, според което промените в потребителските навици и вътрешното търсене са довели до спекулативно увеличение на цените, като се добавя: „Извършените анализи показаха необходимостта от въвеждане на някои регулации за износа на тези продукти, за да се предотвратят трудностите, свързани с предлагането, за да се запази благосъстоянието на потребителите на вътрешния турски пазар“.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети