Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Пациентска организация: Лични лекари на винен тур във Венеция при 500 рецепти за конкретно лекарство

Общество

Пациентска организация: Лични лекари на винен тур във Венеция при 500 рецепти за конкретно лекарство

Пациентска организация: Лични лекари на винен тур във Венеция при 500 рецепти за конкретно лекарство - Tribune.bg
Снимка:

Ще сезират Изпълнителната агенция по лекарствата

Пациентската организация „Заедно с вас“ съобщи, че разполага с информация за фармацевтична компания, която стимулира продажбите на свой медикамент като организира винен тур до Венеция за лични лекари при 500 издадени рецепти за конкретното лекарство. Пенка Георгиева, председател на „Заедно с вас“ обяви, че на екскурзията е осигурено място и за фармацевти, които направят аналогичен брой продажби на медикамента.

„Изпълнителната агенция по лекарствата липсва в контрола на аптеките, да бъде по-активна в проверките“, призова председателката на пациентската организация.

В отговор от Изпълнителната агенция по лекарствата /ИАЛ/ заявиха, че са осъществили 300 проверки на 4000 аптеки в страната. Това е оптималният им брой, който може да се извърши с наличния състав в институцията. Проверките са планови и по сигнал.

Планираните проверки започват с контролна покупка и най-често при нея се установява, че фармацевтът не иска рецепта за лекарствен продукт, който е с режим „по лекарско предписание“.

В агенцията официално не са постъпвали сигнали за организиране на екскурзии за лекари и фармацевти от фармацевтични компании, които се явяват премия за увеличаване дела на определено лекарство на пазара в страната.

„По принцип освен закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, фармацевтичните компании работят и по етичен кодекс, така че част от нарушенията са свързани реално с нарушение на етичния кодекс“, коментира Богдан Кирилов, изпълнителен директор на ИАЛ.

Според него този проблем не попада изцяло в обхвата на ИАЛ. Реално контролът на агенцията постоянно се завишава и се оптимизира. За подобни сигнали пациентите могат да се обръщат към ИАЛ, Министерство на здравеопазването и Комисията за защита на конкуренцията. ИАЛ пък от своя страна се обръща към Прокуратурата, за да може да се направи последващо разследване.

Автор: Моника Гаджанова

 

 

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети