Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Life
  3. Критичен момент за европейската модна индустрия

Life

Критичен момент за европейската модна индустрия

Критичен момент за европейската модна индустрия - Tribune.bg
Снимка:

Европейският съюз въвежда редица нови правила в рамките на Регламента за екодизайн на устойчиви продукти.

Европейският моден алианс /EМА/ посрещна политици и представители на индустрията на поредица от кръгли маси в Европейския парламент в Брюксел в сряда, организирани от евродепутата Кристиан Елер.

Докладът на групата, озаглавен „Състояние на европейската мода“, разкрива състоянието на индустрията, която се намира в критичен момент във време на бизнес и социални трансформации - и не е подготвена за множеството регулации на ЕС.

Проучването е проведено с 27-те членове на групата, сред които са представители на Италия, Франция, Германия.

Само 44% от анкетираните са запознати с цифровия продуктов паспорт или DPP, който изисква от марките да предоставят подробни данни за материалите, произхода и екологичния отпечатък на даден продукт.

„Модните марки, от малки до големи, посочват, че се нуждаят от финансова подкрепа за своя устойчив преход, както и от по-лесен достъп до материали и инфраструктура“, заяви председателят на ЕМА Скот Липински.

Марките изпитват „объркване“, тъй като се въвеждат множество нива на регулации, както и се сблъскват с финансовия натиск, за да се справят с изискванията. „Съществуват смесени чувства [от страна на модните къщи и опасения, че с цялото ново законодателство ще бъде по-трудно да се конкурираме с предприятията в други региони, които нямат такова ниво на законодателство“, каза съветникът по устойчивост Кристин Гулай, която е работила с марките Kering, Pangaia и Eden, наред с други.

Много компании в сектора смятат, че предстои „цунами“ от законодателство, а те не знаят или не разбират спецификата на това как да се съобразят с изискванията, нямат ресурси и умения за достигане на нивото или не знаят как да финансират прехода.

„Това е огромна финансова тежест за по-малките предприятия. Нуждаем се от субсидии, ако искаме да има подходяща конкуренция с по-големите играчи в други региони“, каза Гулай.

Дирк Вантигем, генерален директор на Европейската конфедерация за облекло и текстил, или Euratex, който присъстваше в залата, подчерта, че европейските компании се конкурират с държави производителки като Индия или Пакистан, които могат да произвеждат на по-ниска цена. Ако натискът върху разходите се увеличи с тези нови разпоредби, европейският производствен сектор ще бъде ощетен.

Новоназначеният комисар по околната среда Джесика Росуол обърна внимание на един от основните проблеми, които тормозят индустрията.

„Нека бъдем честни по отношение на предизвикателствата, пред които сме изправени. Една от областите, които изискват внимание, е ниският процент на рециклиране и събиране на рециклируеми текстилни продукти в Европа“, каза тя. В Европа се генерират повече от 12 милиона тона текстилни отпадъци годишно, но само 22% от тях се събират разделно, а 8% се използват повторно, допълни Росуол.

От 1 януари държавите членки ще бъдат задължени да създадат системи за разделно събиране на текстилни отпадъци.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.