На седмицата на модата в Париж: "Устойчивост" е водещият мотив тази година
На Седмицата на модата в Париж през 2024 г. устойчивостта зае централно място. Виктория Бекъм бе подложена на критики заради използването на кожа в колекцията си, а Стела Маккартни представи на подиума луксозни артикули с декорации от веганска кожа и пайети от рециклиран алуминий, изпращайки ясно послание, че луксът и устойчивостта могат да съществуват едновременно.
ELLE UK наскоро отбеляза, че "Устойчивите модни марки са във възход. От органичен памук с отговорен произход, до предприемане на всички мерки за избягване на производството в "sweat shop", модните и козметичните марки стават все по-отговорни към природата".
Не е изненадващо, че терминът "отговорен лукс" е навсякъде в момента, като луксозните марки от висок клас предприемат големи стъпки, за да гарантират, че техният дизайнерски отпечатък нанася възможно най-малки щети на природата.
Отговорният лукс е мястото, където ексклузивността се среща с етичните и устойчиви практики. Помислете за материали на растителна основа, като веганска "кожа". Устойчиви опаковки и използване на рециклируеми материали. Вегански и освободени от жестокост, спрямо животните, ароматични съставки и справедливи производствени практики. Разумното вече е готино, а луксозните марки приемат сериозно ролята си на определящи стила.
Големи марки, които оказват голямо въздействие
Значителното нарастване на устойчивата мода доведе до преминаване към по-отговорни практики в областта на материалите, опаковките и състава на продуктите. Френската луксозна марка Chloé е пионер на отговорния лукс, като проектира мода и аксесоари от вегански материи и произвежда своята характерна линия вегански парфюми много преди този термин да бъде въведен.
Новият аромат Chloé Lumineuse не прави изключение. Lumineuse е веган парфюм, създаден от естествени аромати, денатуриран алкохол и вода - нищо друго.
Както отвън, така и отвътре, характерната за Chloé панделка, която украсява всяка бутилка, е съзнателно изработена от 100 % рециклиран полиестер, а флаконът на Eau de Parfum Lumineuse съдържа 25 % рециклирано стъкло.
Мисли глобално, действай локално
Пример за използването на добри практики е австралийската модна кралица Бианка Спендър. Нейните дизайни се създават по строги стандарти за качество с грижа за устойчивото развитие, като за повече от половината от всяка колекция се използват складови наличности (излезли от употреба и останали платове), а във всички дизайни на марката се използват естествени влакна. Всички облекла се произвеждат в акредитирани от Ethical Clothing Australia фабрики, които осигуряват прозрачност и справедливи трудови практики за работниците.
Спендър също така редовно подкрепя инициативи като предизвикателството за етичен стил на The Social Outfit за носене на "едно парче по пет начина в продължение на пет дни" за повишаване на осведомеността и набиране на средства за подпомагане на жени от бежански и мигрантски произход с обучение и възможности за заетост в модната индустрия.
Инфлуенсъри и знаменитости като Бела Хадид, Зендая и Били Ейлиш също често са забелязвани да пазаруват винтидж мода и да се преобличат на червения килим.
На наградите на Гилдията на дизайнерите на костюми през 2024 г. Ейлиш носи същия тоалет от риза и панталони, който за първи път носи на партито за наградите "Оскар" на Vanity Fair през 2020 г. Тя публично заяви, че вярва, че "носенето на само нови дрехи през цялото време е ненужно и неустойчиво", а наскоро си сътрудничи с Gucci за първата им чанта от веганска кожа.
С оглед на това, че населението на света вече наброява около 8 милиарда души, разбирането на въздействието на нашите избори никога не е било по-важно.
Следващият път, когато сте готови да направите покупка, отделете време, за да се информирате за устойчивото развитие на любимите си марки, и вложете трудно спечелените си модни пари там, където те ще окажат положително въздействие извън гардероба.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/Life/na-sedmitsata-na-modata-v-pari/