Реклама на дънки със слаба, бяла, синеока актриса разгневи либералната общност в САЩ

Кампанията на American Eagle с участието на Сидни Суини за благотворителна кауза се сблъска с обвинения в сексуализация и прикрити расови внушения
Новата рекламна кампания на модната марка American Eagle, в която участва звездата от „Еуфория“ и „Белият лотос“ Сидни Суини, предизвика сериозни обществени реакции и полемика в социалните мрежи. Причината – двойният смисъл в слогана „Sydney Sweeney has great jeans“ („Сидни Суини има страхотни дънки“), който очевидно играе с хомофона на genes/jeans (гени/дънки).
Видеоклипът, в който Суини закопчава дънките си пред камерата, докато неутрално обяснява: „Гените се предават от родители на поколение, определят черти като цвят на очите, коса, характер... Моите дънки са сини“, бе разчетен от част от либералната аудитория като „кучешка свирка“ – фин намек, че се изтъкват „добрите гени“ на бяла, синеока, русокоса жена, което според критици напомня за реториката на евгениката и расовата чистота.
На пръв поглед, кампанията има хуманна цел. Дънките, наречени “The Sydney Jean“, съдържат пеперуден мотив в задния джоб, символизиращ ангажимент към борбата с домашното насилие – кауза, към която Суини е заявила лична чувствителност. Освен това, 100% от приходите от продажбата на модела ще отидат за Crisis Text Line – организация, предлагаща 24/7 безплатна психологическа помощ.
Въпреки това, за мнозина подходът на кампанията изглежда противоречив: прекалено сексуализирана визия, съчетана с тежка социална тема. В TikTok и Twitter се появиха десетки коментари, сравняващи рекламата със скандалната кампания на Келвин Клайн с Брук Шийлдс от 80-те, критикувана тогава за сексуализация на непълнолетна.
Кампанията с Суини се появява на фона на видима тенденция – компании, които в последните години обещаха ангажираност към разнообразие и приобщаване, сега тихомълком отстъпват назад. След протестите през 2020 г., породени от смъртта на Джордж Флойд, много корпорации стартираха DEI (diversity, equity, inclusion) инициативи. Днес обаче се наблюдава отлив – както в съдържанието на кампаниите, така и в представителството на малцинства.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/Life/reklama-na-danki-sas-slaba-bya/


