Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. 108 стъпки по течението на потока

Хороскоп

108 стъпки по течението на потока

Снимка:

Как да укрепим имунната система без много усилия?

Има една закаляваща система, която не изисква много усилия, не отнема много време, ще ви зареди с енергия за целия ден и ще помогне за възстановяване на понижения имунитет. Ходенето в студена вода подобрява кръвообращението, укрепва капилярите. Смята се, че такива 108 стъпки не само закаляват, но и премахват статичното електричество, ободряват и дават усещане за радост. Този метод е подходящ за всички: деца, млади и възрастни хора. Отнема максимум 2 минути на ден!

Тази техника се нарича „108 стъпки по течението“ и е дошла при нас от будистки монаси. Всяка сутрин монасите, отивали до водата, извървявали точно по 108 стъпки по планинския леден поток. Благодарение на този ежедневен ритуал те винаги били в много добро здраве.

Прието е да се прави сутрин, но ако го направите в средата на деня – води до облекчаване на умората и стреса. Може да се прави и вечер и някои хора ги отпуска и заспиват лесно, но други ги енергезира и по-трудно заспиват. Будистите също така казват, че можете да отслабнете с този метод, но това не мога да твърдя със сигурност.

Защо 108 стъпки по течението?

Според легендата числото 108 олицетворява броя на човешките страсти. В будизма човек има 6 сетивни органа - обоняние, осезание, зрение, слух, вкус и съзнание. Нашите усещания са приятни, неприятни или неутрални. Когато умножавате 3 усещания по 6 сетивни органа, получавате 18. Усещането води или до блаженство, или отблъсква от него. 18 се умножава по 2 и получаваме 36. Тъй като нашият опит съществува в настоящето, в миналото и в бъдещето, умножаваме полученото число по 3. Така получаваме 108.

Как да направите „108 стъпки по потока“ у дома

В съвременните условия едва ли е възможно да вървим по планински поток всеки ден, но лесно можем да извървим 108 стъпки във ваната или в плитък съд, леген. На дъното на съда, в който ще „вървите“ могат да се поставят малки камъчета или масажна постелка, което ще ви даде допълнителен масаж на активните точки на краката. Можете също да използвате подвижен душ, като го поставите във ваната далеч от канализацията. Водата трябва да стига само до кокалчетата.

Отначало температурата на водата трябва да е комфортно топла (стайна температура). Правете я малко по-студена всеки ден, докато успеете спокойно да „извървите“ 108 стъпки в ледена вода.

Ако философските въпроси са ви чужди, просто стъпвайте 108 пъти, като броите стъпките - това помага да се отървете от ненужните мисли. Правете стъпките спокойно, без да бързате. Мислено може да изговаряте следните утвърждения: “Аз съм здрав/а, болестите си отиват, изчезват от мен. Аз се освобождавам от неразположенията си.“ Можете да си съчините и свои.

След тренировка краката не се избърсват, трябва да изсъхнат и да се затоплят сами. После обуйте чорапи.

Правете всеки ден по 108 стъпки по течението и бъдете здрави!  

pixabaypixabay


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още