Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Хранене по лунен календар – четвъртък – 22.04.2021

Хороскоп

Хранене по лунен календар – четвъртък – 22.04.2021

Снимка:

Великденският пост продължава от 14 март до 2 май. Постът e период на въздържане от определени храни според религиозните традиции. Забранява се консумацията на храни от животински произход - месо, яйца, мляко и производните им. Позволено е да ядете повече плодове, зеленчуци, варива и ядки. Само в някои дни се разрешава риба.

За тези, които не спазват пости

Днес не е ден за отдаване на излишества. Луната оказва много негативно влияние върху всички процеси в тялото, които са далеч от естествения баланс. Например, ако преядете, вероятно ще страдате на следващия ден от тежест и дори са възможни болки в стомаха. 

Правилното хранене в 12 лунен ден (след 14:33 часа) включва семена, ядки, зеленчуци и плодове (с изключение на ябълки).  Но е по-добре да се въздържате от ядене на месо, риба, яйца и алкохол. 

Отдайте предпочитание на леката и здравословна храна. Още по-добре ще ви се отрази, ако погладувате малко (особено първата половина на деня). Можете да предприемете сокова терапия. Много е полезно да използвате сокове, особено гроздов сок (с изключение на ябълков).

Ако пък не можете да гладувате цял ден, то поне намалете до минимум количеството на нездравословна и вредна храна. Необходимо е да се въздържате от груби храни. Напълно премахнете алкохола и никотина. 

 

Днешното предложение:

КАРФИОЛ С ГЪБИ

Продукти: 1 глава карфиол, ½ ч.ч прясно мляко, 250 г гъби, 2 с.л. олио, 1 малка глава лук, 30 г масло, 1 с.л. брашно, 50 г сирене или кашкавал,  индийско орехче, черен пипер, сол.

Приготвяне: Карфиолът се накъсва на букетчета и се вари 20 минути в подсолена вода, към която е прибавено прясното мляко. Отцежда се и се нарежда в тавичка, намазана с масло.

Брашното се запържва с маслото, разрежда се с 1 водна чаша отвара от варенето на карфиола и се вари, докато се сгъсти, като се бърка непрекъснато. Сваля се от огъня, подправя се със сол, черен пипер и настъргано индийско орехче на вкус и се разбърква с настърганото сирене. Наливаме този сос върху карфиола в тавичката и запичаме на силна фурна.

Гъбите се нарязват на тънки филийки и се задушават в олиото заедно с нарязания лук. Разпределят се върху запечения карфиол и ястието се сервира веднага.

 

Любопитно - Карфиолът, за разлика от бялото зеле, съдържа 1.5-2 пъти повече протеин и 2-3 пъти повече аскорбинова киселина. Яденето на карфиол намалява риска от сърдечни заболявания и укрепва имунната система. За да запазите белия цвят на зеленчука при готвене, към врящата вода се добавя малко захар.                                                                                                                                                            


Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още