Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Как да се отървете от подуване на корема

Хороскоп

Как да се отървете от подуване на корема

Снимка:

Метеоризмът и подуването на корема са неприятни симптоми на лошо храносмилане и запек.

Понякога те дори могат да повлияят на самочувствието на човек. За да сложите край на тези изключително неприятни симптоми, е необходимо да спрете нездравословните навици в живота си.

През повечето време подуването на корема, запекът и метеоризма са следствие от прекомерен стрес, нездравословна диета и намаляване на броя на добрите бактерии в червата.

Симптомите на лошо храносмилане варират по интензивност при различните индивиди. Някои хора изпитват лек дискомфорт като тежест и прозяване след хранене, докато други могат да изпитат подуване на корема, газове, усещане за парене в корема и дори болка. Епизодите на лошо храносмилане могат да преминат бързо и да се повтарят често, дори ежедневно.

Следните храни допринасят за подуване на корема и лошо храносмилане:

- Безалкохолни напитки – отделят въглероден диоксид в стомаха

- Фасул – съдържа полизахариди, които са много трудни за смилане. Бобът трябва да бъде много добре сварен, преди да се яде.

-Млечни продукти – прекомерната консумация на сирене, мляко, кисело мляко, допринася за образуването на газове и подуване на корема. Опитайте се да замените млечните продукти с такива на базата на соя, бадеми, кокосови или ленени семена.

-Ябълки и круши – те съдържат разтворими фибри, които много хора с чувствителен стомах много трудно понасят.

-Аспержи, броколи и зеле – трябва да се консумират умерено, тъй като съдържат захар, която не се усвоява, докато не достигне до дебелото черво.

- Бонбони и дъвки – съдържат изкуствени захари, които причиняват стомашно-чревни проблеми

 Следните 10 храни се борят с подуването на корема и допринасят за здравето на храносмилателната система:

- Ябълков оцет – стимулира храносмилането, като активира храносмилателните сокове. Добавете само 1-2 чаени лъжички ябълков оцет към чаша вода и след това изпийте съдържанието.

- Ананас – съдържа протеини – храносмилателни ензими, които предотвратяват подуването на корема и подобряват храносмилането.

 - Чай от лайка - има противовъзпалителни, ветрогонни и спазмолитични свойства, отпуска телесните тъкани, мускулите и намалява стреса - една от основните причини за подуване на корема.

- Магданоз – естественият магданоз е повече от препоръчителен за страдащите от лошо храносмилане и халитоза. Това е естествен лек, който намалява дискомфорта, причинен от подуване на корема и газове.

- Лимони – богати на витамин С, лимоните намаляват подуването. Топлата вода с лимон е отлично средство за намаляване на подуване на корема, газове и подобряване на храносмилането.

- Папая – Папаята съдържа папаин, храносмилателен ензим, който намалява газовете и подуването на корема. Папаинът също така унищожава микроорганизмите, които причиняват подуване на корема

- Копър – добавете копър или семена от копър към вашата диета, тъй като те имат спазмолитичен ефект върху дебелото черво. Тези семена стимулират жлъчната секреция, отпускат мускулите на храносмилателния тракт и намаляват болката, причинена от лошо храносмилане.

- Джинджифил – джинджифилът е изключителен за намаляване на стомашно-чревните проблеми. Можете да добавите джинджифил към храната като подправка или да си приготвите чай от джинджифил.

- Чай от мента - проучванията показват, че ментовият чай е отлично средство за лечение на синдром на раздразнените черва и за отпускане на мускулите в храносмилателния тракт.

- Семена от кимион - имат карминативни свойства, които стимулират здравите бактерии в червата и бързо намаляват усещането за подуване, помагат за облекчаване на метеоризма.  


Топ новини

виж още

Актуална тема