Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Начини за облекчаване на стреса

Хороскоп

Начини за облекчаване на стреса

Снимка:

Стресът е нормалната физиологична реакция на организма към дискомфорта. Но лъвският дял от човешката енергия и здраве се изразходва за живот под стрес. И за да не се разболеете и винаги да сте в добра форма, трябва да знаете редица работни техники за премахване на стреса. Психоложката Олга Самойлова предлага няколко начина, които влияят на тялото ни не чрез съзнание, а чрез пряко въздействие върху физиологичните процеси.

Гребен

Ако работите много пред компютъра, мускулите на лицето ви се напрягат, главата ви става тежка и започва да боли. Освен това, ако имате проблеми с очите, главоболието от умора на визуалния анализатор се проявява много по-често. Вземете, какъвто и да гребен и сресвайте косата си за 10-15 минути, в различни посоки. Това лечение ще помогне за увеличаване на кръвообращението в скалпа и отпускане на мускулите на лицето.

Самомасаж

1-ви етап. В продължение на 30 секунди масажирайте точките под носа, между веждите, под долната устна и в центъра на дланта.

2 -ри етап. Разтрийте дланите си колкото се може по-силно, докато се затоплят.

3 -ти етап. Разтрийте ушите си, докато леко се зачервят, те също трябва да се затоплят. Този масаж подобрява кръвообращението в мозъка, облекчава стреса и ви настройва за по-нататъшна работа.

Стълба

Направете 30-секундно бягане надолу и нагоре по стълбите. Това упражнение ще увеличи притока на кислород към областта на мозъка, отговорна за управлението на емоциите.

Мелницата

По време на стрес във всички мускули се образуват мускулни скоби. А мускулите на раменния пояс, лумбосакралния гръбначен стълб и шията дори губят своята еластичност. Ако стресът стане хроничен и човек не си помага по никакъв начин, той става като скован, движенията са ограничени. И тъй като мускулите работят сковано, неправилно, веднага се появяват главоболие, болки във врата и гърба. В този случай упражненията за релаксация помагат добре: въртете протегнатите ръце, сякаш сте мелница. След това свийте лактите и въртете само с предмишниците, след това свийте пръстите си в юмруци и завъртете само юмруците. Променете посоката на въртене и скоростта. След това завъртете ръцете и краката си.

Танци

Танцувайте! У дома, сами или със семейството, на работа по време на обедната почивка. Включете музиката, която ви зарежда с енергия, дава ви желание да се наслаждавате и да се възхищавате на живота. Всичко това помага за бързо преодоляване на стреса и разглеждане на неприятна ситуация от различен ъгъл.

Душ

Можете да измиете стреса и напрежението с вода. Ако сте у дома или на работа, вземете 15-минутен душ. Настройте топла вода и стъпете под релаксиращите струи на душа, за да масажирате главата и раменете си. Постепенно ще почувствате, че се подобрявате, а водата отнема цялата негативна енергия.

Пространство

Източните мъдреци казват: „Ако искате да се отървете от тъгата - преместете 27 предмета в къщата“. Погледнете пространството около вас с критично око и помислете какво може да се подобри? Може би трябва да преместите нещо, да избършете праха там, където ви е домързяло преди, да се отървете от ненужните неща? Или може би да подредите гардероба, масата, да организирате по-ергономично работно място и т. н. Смята се, че правилно организираното пространство освобождава положителна енергия, която може да бъде насочена към подобряване на здравето, постигане на цели и самореализация. Известно е също, че човек подсъзнателно пренася външния ред и организация в живота си като цяло.

Чай от хибискус

При чест стрес свободните радикали се натрупват в човешкото тяло. В резултат на това броят на здравите клетки намалява, човек изпитва чувство на тревожност и в някои случаи пристъп на паника. Хибискусът втечнява тези радикали, като по този начин помага за облекчаване на стреса, намаляване на емоционалните изблици, подобряване на настроението и дори помага за справяне с леките форми на невротични заболявания.

Смути от бананово мляко и други здравословни лакомства

Много от нас знаят, че често хората се справят с проблемите си като ядат нездравословна храна. Тази „стратегия“ очевидно е губеща. Първо, наднорменото тегло расте, появява се пристрастяване към храната и „хормоните на радостта“, които се произвеждат изкуствено след консумация на любимата ви храна, но не траят дълго, което означава, че след известно време човек отново ще се нуждае от торта или шоколад. Но има храна, която не само не вреди на вашето здраве, но е и източник на антиоксиданти. Шейкове от бананово мляко, бадеми, цитрусови плодове, овесени ядки, горски плодове, водорасли и мазна риба (богати на омега-3 киселина) облекчават стреса и възстановяват настроението добре.  

 


Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още