Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. От какви хранителни вещества се нуждае тялото през зимата

Хороскоп

От какви хранителни вещества се нуждае тялото през зимата

Снимка:

През зимата тялото ни се нуждае от специална диета за попълване на енергията и хранителни вещества.

За да попълните ефективно енергийните резерви през зимата и да получите достатъчно витамини, трябва да промените диетата си и да включите питателни храни и ястия в ежедневното си меню.

Има редица хранителни вещества, които трябва внимателно да се попълват през зимата, казват диетолозите.

От какви хранителни вещества се нуждае тялото през зимата

Белтъчини

За да попълните протеиновите резерви, трябва да ядете бобови растения, ядки, риба, яйца и месо.

Витамин D

През зимата трябва да увеличите приема на този витамин. Първо, той е необходим за здравето на мускулите и костите, и второ, липсата на този витамин отслабва имунитета ни и води до бърза умора.

Защо трябва да внимаваме повече за попълването на този витамин през зимата? Защото човек получава витамин D основно от слънчева светлина, която не му достига по това време на годината. Ето защо трябва да добавите източници на този витамин към диетата - млечни продукти, риба (сьомга и риба тон).

Витамин С

Витамин С подобрява имунитета, следователно през студения зимен сезон ще ви помогне да защитите тялото си от болести. За да попълните запасите, можете да консумирате 2-3 порции плодове и 3 порции зеленчуци дневно.

Сред зеленчуците най-много този витамин се съдържа в чушките, а сред плодовете – в цитрусовите плодове и боровинките.

Витамин Е

Това ще помогне да се отървете от сухота, сърбеж и парене на кожата, които доста често се появяват през зимата. В крайна сметка ръцете ни не могат да издържат на постоянните температурни колебания - от сланата и влагата навън до сухия топъл въздух в отопляеми помещения.

Витамин Е може да намали възпалението и да подобри състоянието на кожата. Тялото може да го набави от растителни масла, ядки, тиквени семки, червени чушки, манго и авокадо.

Витамини от група В

Тези витамини също са важни, защото влияят на енергийните нива и мозъчната функция. Те се намират в зеленолистни и бобови растения (боб и леща).  


Топ новини

виж още

Актуална тема