Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Сънят зависи от храненето

Хороскоп

Сънят зависи от храненето

Снимка:

Всеки от нас се сблъсква с проблеми със съня - безсъние, липса на сън. Причината за това може да е стресът на работното място. В някои случаи, дори и слабата светлина на лампата или късна вечеря може да попречи на съня. За здравословен сън е важно да се разгледат всички фактори.

Липсата на сън може да намали имунитета и човек става по-податлив на различни заболявания. Липсата на сън намалява производителността на мозъка. Ако не спите една нощ, концентрацията на внимание и скоростта на реакция са рязко намалени. При липса на сън в продължение на две нощи се появяват пропуски в паметта. След третата безсънна нощ може да се появят халюцинации.

Учените са установили, че сънят на човек зависи пряко от неговото хранене. Може да се каже, че целият ни живот зависи от това какво ядем. Но сега става дума за съня.

Има различни начини да се подобри сънят – например, като се използва масло от индийско орехче при готвене; да се пие мед с топло мляко преди лягане или да се използва отвара, приготвена от листа от маточина или от иглика.

Съотношението на мазнини и въглехидрати в храната трябва да е балансирано, тъй като директно влияе на съня на човек. Безсънието може да се дължи на липса на някое от хранителните вещества в организма. Например витамините от група В и магнезий, калций, мед, цинк и желязо оказват влияние върху съня.

Добре е да се знае, че не е препоръчително да се претоварва организмът с много храна преди лягане, тъй като храносмилателната система трябва да излезе преди сън от фазата на активна работа. Оптималното време за ядене преди лягане е 3-4 часа. Добре е вечерята да се състои от белтъчини и леки храни: пиле, риба, растителни белтъчини. Два часа преди лягане е добре да се ядат банан или ябълки.

Много хора са податливи на синдрома на нощния апетит. Тази зависимост се причинява предимно от ниската кръвна захар, така че вечер нивото на кръвната захар намалява и човек е принуден да се събужда от глад. За да се реши този проблем е необходимо да се обърнете към специалист. Ако това е само лош навик, тогава трябва да мобилизирате цялата си воля и да го преодолеете, за да не отваряте хладилника през нощта.

Няколко правила, с които можете значително да подобрите съня си:

- По-добре е да ядете зеленчуците сурови или да готвите ястия от зеленчуци на пара и до полуготовост, така те ще запазят по-голямо количество витамини.

- Откажете се от консервирани храни и полуфабрикати.

- По-добре е да използвате пълнозърнести храни и храни, съдържащи високо съдържание на фибри. При употребата на такива продукти нивата на холестерола в кръвта намаляват, кръвното налягане се нормализира и храносмилането се подобрява.

- Храната в менюто трябва да бъде по-разнообразна. Трябва да избягвате всякакви сосове, тлъсти меса, панировка. Месните ястия се приготвят най-добре чрез задушаване, печене, а не чрез пържене.

- Да се ограничи и сведе до минимум употребата на кофеин и алкохол, тъй като всичко това причинява безсъние. Преди лягане е по-добре да се пие билков чай или минерална вода.  


Коментари (1)

ХРИСТ СУНЦЕ ИВЕ ПУНО ПОЗДРАВА ХВАЛА ТИ ПУНО ОД СРЦА НА ДОБРИМ И КОРИСНИМ САВЕТИМА И ДОБРИМ ПРОЦЕНАМА. ПРЕДВИЂАЊА И ПРОЦЕНЕ СУ ТИ ДОБРЕ НА ДНЕВНОМ НИВОУ И ТО ДОБРЕ НА ОСНОВУ ТЕЛЕПАТИЈЕ. ЗА ДУГОРОЧНИЈА ПРЕДВИЂАЊА НИСУ ТИ У ТОЛИКОЈ МЕРИ ТАЧНА ТО САМ ВЕЋ МИЛИОН ПУТА НАПИСАО ДА СЕ ЈОШ НИЈЕ РОДИО ЧОВЕК НА ПЛАНЕТИ КОЈИ ДУГОРОЧНО МОЖЕ НЕШТО ТАЧНО ДА МИ ПОГОДИ. ЧАК И ХРВАТСКИ ВИДОВЊАЦИ КОЈИ СУ ЗА МЕНЕ УБЕДЉИВО НАЈБОЉИ НА СВЕТУ И ЊИМА НАЈВИШЕ ВЕРУЈЕМ ОМАНУЛИ СУ ПУНО У ВЕЗИ МЕНЕ У ДУГОРОЧНИМ ПРЕДВИЂАЊИМА.НЕШТО ЈЕ ИНТЕРЕСАНТНО КАКО СЕ ЛОШЕ СТВАРИ ДЕШАВАЈУ НА НЕКЕ ВЕЛИКЕ ХРИШЋАНСКЕ ПРАЗНИКЕ НА ПОДРУЧЈИМА ОДАКЛЕ МИ ДОЛАЗИ НЕГАТИВНА ЕНЕРГИЈА ТО ЈЕ ЧИСТА БОЖЈА КАЗНА.
АКО БУГАРСКА ИСКРЕНО ВЕРУЈЕ У БОГА ЗАШТО НЕ БИ БИЛИ ИЗБОРИ НА СВЕТА ПЕТКУ 27.10 ВЕЛИКИ ХРИШЋАНСКИ ПРАЗНИК.
14.09.2021 10:43 / Отговор

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още