Съвети за добри отношения с колегите на работното място
Тук ще дадем няколко съвета за това как да се отнасяте към своите колеги по работа.
Бъдете лаконични - Ако трябва да обсъдите някакъв проблем или ситуация с колегите си, бъдете лаконични, ценете времето на всеки човек.
Съобщавайте на сътрудниците си резултатите от тяхната работа (в случай, че оглавявате отдел) - Ако вашите сътрудници не са успели да свършат работата в срок, вие винаги им съобщавайте това. Само го направете правилно: “ако не успеем да го свършим в срок, то могат да възникнат неприятности за нас” или “тогава няма да имаме време щателно да го проверим”. Винаги използвайте местоимението “ние”.
Предварително се подгответе за срещата - ако ще ходите на среща с директора, за да обсъдите някаква проблемна ситуация, първо я “отработете” самостоятелно. Помислете какво ви тревожи повече от всичко, какви въпроси още искате да обсъдите, направете си записки на лист. Уговорете си срещата и по време на беседата се дръжте като делови човек.
Не се оплаквайте - следете за това, какво и с кого обсъждате на работа. Старайте се да не се оплаквате на колегите си, доколкото може това да подрони репутацията ви. Ако ви е тежко, напишете за вашите проблеми в интернет форум. Там обезателно ще ви изслушат и ще ви дадат съвет. Или се разтушете с доверен приятел.
Сдържайте своите емоции - Не си позволявайте да стоварите върху своите колеги своето недоволство, гняв и други отрицателни емоции. Разбира се понякога и на вас ви е необходимо разтоварване, но го направете като си напишете сами писмо за това как се чувствате, на кого ви е яд и т.н. В писмото откровено напишете всичко, което искате и си го пратете по електронната поща. А вечерта можете да си го прочетете.
Не приемайте всичко за ваша сметка - възприемайте всяка критика като критика към работата ви, а не към вас самите. Не позволявайте на никаква критика да се отрази на вашето чувство за собствено достойнство.
Говорете по същество - Старайте се да не отстъпвате от темите, даже ако вашите колеги непреднамерено ги отклоняват. Просто меко се стремете да им обърнете вниманието към този проблем, който бихте искали да обсъдите с тях. Преди разговора можете даже да фиксирате основните пунктове на лист хартия, за да не забравите за какво искате да говорите.
Дръжте всички в течение на делата (ако оглавявате отдел) - старайте се винаги навреме да информирате вашите сътрудници за важните дела, за сроковете. Никой не обича в последният момент да се отменя или да научи нещо.
Следете за вашите думи - никога не си позволявайте на работното място грубости. Бъдете сдържани, даже ако някой от сътрудниците (или колегите) ви е подвел с нещо. В такъв случай е необходимо да кажете следното: “Вие постъпихте по неподобаващ начин” или “Надявам се повече да не се повтори”.
Пресичайте сплетните - На работното място трябва да се пресекат всякакви сплетни. Тези, които се опитват да сплетничат, попитайте : “А това истина ли е?” и тук превключете на разговор за работата. За сплетниците е много важно вниманието - ако не получат някакъв отговор, продължават да разнасят сплетните. Затова е най-добре на време и твърде лаконично да отреагирвате на тях.
Бъдете дружелюбни, но не допускайте твърде тесни отношения - на работа установете дружески отношения с всички колеги, но в същото време тези отношения трябва да носят само делови характер.
Правете комплименти - често забелязваме, ако хората правят нещо неправилно. Постарайте се да подчертаете достойнствата на всеки сътрудник (или колега) и да го похвалите за добре свършената работа.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/horoskop/saveti-za-dobri-otnosheniya-s-kolegite-na-rabotnoto-myasto/
Коментари (0)
Добави коментар