Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Семките също са храна

Хороскоп

Семките също са храна

Снимка:

Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки са сред най-здравословните храни. Богати са на витамин Е, В и D, селен,  магнезий, цинк, натрий, силиций, хром, мед, колбат и дори желязо. Освен противоракови свойства, те имат и качества, забавящи стареенето и понижаващи риска от диабет.

Слънчогледовите семки са отлична закуска за тези, които страдат от инсулинова резистентност и диабет тип 1 и 2. Сред отличните им свойства е и умението им да поддържат стабилни нивата на кръвната захар.

Ако сурови и обелени слънчогледови семки ги запечете съвсем леко в тиган (без мазнина) за много кратко време, стават много вкусни. Може да ги добавите към овесените ядки и киселото мляко или към всяка салата.

Счукани или смлени могат да се прибавят към спагетите или към всяко ядене  с картофи, да се използват в плънките на плодови сладкиши и кексове.

Поръсете с тях настъргани ябълки или круши, сливи, праскови от компот.

Можете да ги оставите да покълнат. Залейте ги със студена вода и ги оставете така през нощта. След това поставете съда на тъмно и топло място и ако е необходимо, доливайте вода. Когато покълнат добавяйте към киселото мляко на децата, към овесени ядки, към зелена или зелева салата смесете ги с извара и подправете с босилек, мащерка или друго по вкус.

Тиквените семки

В тях има голямо количество от витамините А, С, К, Е и витамини от В групата - В1, В2, В5, В6, В9. От минералите, най-високо е съдържанието на фосфор, калий, калций, магнезий, желязо, цинк, селен, мед и манган. Те са богат източник на здравословни мазнини като омега 3 и омега 6 мастни киселини.

Със сурови и обелени семки поръсвайте плодови салати, овесени ядки, зеленчукови салати, а ситно смлени ги употребявайте за подправяне на варени и задушени зеленчуци и студени млечни сосове.

pixabaypixabay

Сусамени семки

Те са много вкусни за соленки и солен кекс, но стават и като добавка за оризови ястия, спагети и пържени картофи. Добавяйте лъжичка - две към домашните печива. Запечете семето (без мазнина) в тиган съвсем леко, после го смелете в кафемелачката и подправяйте с него зелените салати и задушените зеленчуци.

Смесете една супена лъжица сусамово семе (предварително счукано на прах) с 3 чаени лъжици кисело мляко. Консумира се сутрин на гладно.

Сусамовото семе укрепва здравето, а изобилието от витамини и минерали в състава му го превръща във висококачествен имуностимулант. Според една източна легенда, когато боговете се събрали да създадат света, пили вино от сусамово семе. Сусамовото семе е богат източник на голяма част от витамините и минералите, необходими за поддържане на добро физическо здраве - мед, манган, калций, магнезий, цинк, желязо, фосфор, витамин В1, витамин Е и триптофан. Оказва благотворно влияние върху някои органи.  

pixabaypixabay


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още