Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Хороскоп
  3. Ягодови моменти

Хороскоп

Ягодови моменти

Снимка:

Вероятно сте заети през цялото време и все бързате на някъде? Давате ли си шанс да направите пауза, да си отделите време без никаква цел и просто да бъдете? Да си дадете малко съзнателно спокойствие и тишина, да усетите всичко, което се случва с вас и около вас? Трябва да се откажете от опитите да правите нещо конкретно и просто да приемете момента такъв, какъвто е.

Често се чувстваме стресирани, когато нещата излязат извън контрол. В такива моменти е лесно да попаднеш в капана на негативното мислене: да преувеличиш мащаба на „катастрофата“, да си позволиш вредни обобщения като: „Това винаги ми се случва!“, „Само на мене се случват такива неща“.

Понякога стресът продължава дълго. Дори щастливите събития могат да причинят силен психологически стрес. Как да се грижим за здравето и душата си в такива случаи?

Има притча за една жена, преследвана от тигър: тя дълго бягала от него, но изведнъж се озовала на ръба на скала. Тогава започнала да се спуска надолу, но се подхлъзнала и в последния момент се хванала за стъблото на дива лоза. Уви, точно в този момент стъблото започнала да го гризе една мишка, така че нова опасност заплашвала жената. И тогава тя забелязала, че по склона точно пред нея растат сочни и червени ягоди. Жената се протегнала и започнала да къса зрелите плодове, да ги слага в устата си наслаждавайки се напълно на сладкия им вкус.

Когато животът излезе извън контрол е нужно да спрем да се оглеждаме и да се наслаждаваме на „ягодовите моменти“. Винаги са налични източници на краткотрайно удоволствие - просто трябва да се вгледаме по-отблизо в света около нас.

Важно е да разберете чувствата си - честно признайте, че преживявате трудни времена, и съзнателно проявявайте доброта към себе си, помагайки на душата и тялото си да възстановят изгубения баланс. Запомнете: не е нужно предварително да се настройвате на определен резултат.

Ето няколко съвета:

• Отделете време за дейност, която ви „подхранва“ физически, емоционално, интелектуално или духовно.

• Правете упражнения, които ускоряват сърдечния ритъм и помагат на организма да се освободи от хормоните на стреса.

• Направете нещо, което може да не е много приятно, но носи удовлетворение. Почистването или миенето на съдове са идеални.

• Получете подкрепата на семейството или приятелите. Позволете им да ви помогнат да намерите време за себе си или да споделят тежестта на домакинските задължения с вас.

• Научете се да забелязвате настоящия момент и да живеете в него. Сега е единственият момент от живота, в който можете да бъдете сигурни, че сте живи.

• Спрете да мислите за това какви велики неща ще правите в бъдеще и спрете да се притеснявате за това, което сте направили или не сте направили в миналото.

• Научете се да бъдете тук и сега и да изживеете живота си, докато тече, без да се връщате в мислите си назад и без да бягате напред. Оценявайте света заради неговата красота.

• Научете се да се отпускате и да се наслаждавате на това, което вече имате. Можете да мислите за това, което имате всяка сутрин и да сте благодарни за него.

• Изберете щастие за себе си. Бъдете щастливи със себе си, с това, което сте сега и нека вашето пътуване към утре да бъде изпълнено с позитивност.                                                                                                                                                                     


Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още