АМ „Струма“ е с повишена трудност за Сандов: Първо щеше да мести трасето, а сега ще строи тунел
Вицепремиерът и министър на околната среда и водите Борислав Сандов се оплете по отношение на строителството на АМ „Струма“. Според него първо магистралата трябваше да заобиколи Кресненския пролом, а после поиска тунел през дефилето. Сериозната промяна в мнението на министъра стана в рамките на няколко дни. Това от своя страна предизвика и гневния коментар на регионалния министър Караджов, който призова колегата си да не говори за мостове и тунели.
„Имa пoлoжитeлeн OBOC зa изĸapвaнe нa „Cтpyмa“ изцялo извън Kpecнeнcĸoтo дeфилe. Tя мoжe дa пpeминaвa пo cĸлoнoвeтe нa Πиpин, ĸъдeтo cтpoитeлcтвoтo щe e пo-лecнo", зaяви Caндoв в интepвю зa Nоvа Nеwѕ на 06.01.22г.
Само няколко дни по-късно на 11.01.22г. вицепремиерът изцяло смени концепцията си за строителството на магистралата като заяви пред БНТ , че най-добрият вариант за „Струма“ е тунел през Кресненското дефиле.
„Изграждането на тунел през Креснеското дефиле е най-целесъобразният и екологичен вариант за трасе на АМ "Струма" в района, заяви Сандов.
От изказванията на вицепремиера от „Демократична България“ става ясно, че правителството няма и идея, кое решение е най-правилното за изграждането на магистралата. И докато отделените пари за АМ "Хемус" бяха разпределени от служебното правителство на Румен Радев, редовното на Кирил Петков явно смята да замрази и "Струма", като се чуди от къде да я премести. По всичко личи, че думите на бившия премиер Бойко Борисов, че новото правителство няма да направи и една велоалея ще се окажат пророчески.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/mneniq/am-struma-e-s-povishena-trudnost-za-sandov-parvo-shteshe-da-mesti-traseto--a-sega-shte-stroi-tunel/