Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Ангел Джамбазки: София трябва да помага на младите образовани семейства, за да има повече деца

Мнения

Ангел Джамбазки: София трябва да помага на младите образовани семейства, за да има повече деца

Снимка:

Приоритет за кандидата на ВМРО в кметската надпревара са редът и сигурността в столицата

За избора да е кандидат на ВМРО за кмет на столицата и коя е „червената линия“, от която няма да отстъпи? Tribune.bg разговаря с Ангел Джамбазки.

Решението да се кандидатирам за кмет на София от името на ВМРО е въпрос на отговорност пред моите съмишленици и хората, които ме подкрепят, както и хората, които в София гласуват за ВМРО. Те искат от нас политическо решение и политическо действие. Виждате, че в момента всичките ми конкуренти, кои с по-големи шансове, кои с по-малки, се опитват да бягат от политически разговор. Защото днес е модерно да се правиш, че не си политик, че от теб нищо не зависи.

При положение, че години си бил член на политическа партия, народен представител от политическа партия, напротив, мисля, че е редно да си го кажеш. Днес е модерно да се опитват да се измъкват кандидатите, да се опитат да се харесат на всички, а това е погрешно политическо поведение. А за „червените линии“ в управлението, за нас една от тях е нашето твърдо отношение към реда и сигурността в София. На София ѝ трябва твърда ръка и много по-решителен кмет, който да може да наложи обратно ред и сигурност - да събори ромските гета, да изгони търговците на смърт и на наркотици от училищата, да възстанови парковете, да се справи с реда за паркиране. Да, трябва и твърда ръка. Това е „червената линия“, от която аз няма да отстъпя.

С какво бихте се заели като начало?

Премахването на незаконните постройки от крайните квартали на София. Те създават хаос. Те са среда за криминални престъпления, за зарази, проституция, наркоразпространение. Те притесняват жителите на кварталите „Красна поляна“, „Овча купел“, „Захарна фабрика“. Хората до „Виетнамските общежития“ също страдат от незаконни цигански катуни. Те в крайна сметка замърсяват въздуха на София през есенно-зимните периоди, защото в тези махали, катуни и незаконни постройки горят гуми, за да извадят телта от тях. Горят се текстил, парцали, мокра боя и замърсяват въздуха, освен че са опасни токсично и застрашават здравето на софиянци.

Не можем да се правим, че не виждаме това. Не можем да оставим това да продължава по този начин. Трябва да се обърне внимание не само на тези крайни квартали. Трябва да се обърне внимание още на „Люлин“, „Младост“, „Обеля“, „Надежда“. Те са квартали-градове. Те нямат достатъчно добри автобусни връзки към центъра, аерогарата, Централната автогара. Там живеят хора, които не са „втора ръка“ или „втора категория“ софиянци.

Кварталите, разположени зад Околовръстното шосе – столичните райони „Кремиковци“, „Нови Искър“, „Панчарево“, „Витоша“, всички те са втора категория, което е несправедливо. Тези хора заслужават автобуси, които да бъдат газови или електробуси. Те заслужават да бъдат изградени водните цикли, паркове, а не да се строи върху тях. Останалите ми конкуренти дори не знаят къде се намират тези квартали на картата на София.

Третото важно нещо е планина Витоша, връзката на софиянци с тази планина. Искаме спорт, искаме здрави младежи, искаме да изградим отбори по различни спортове, само че го няма масовия спорт, който трябва да е в района, в квартала, на игрището и Витоша трябва да бъде отворена, да се разхождат хората в нея, да карат колелета, да карат ски, да си почиват, да се възстановяват. Това е безценно богатство, което сме затворили заради интереса на шепа грантоядни организации. Фалшиви зелени, т. н. зелени, хора, които носят лична отговорност за безобразието с достъпа до планината. Те дори дават ум на други кандидати, а това са хората, които трябва да носят политическа и наказателна отговорност. Ето три неща, които изброих, които са изключително важни за дейността на бъдещия кмет, който и да е той, като се надявам това да съм аз.

Добре, а за цената на билета в градския транспорт на столицата?

В транспорта трябва да се набляга на абонаментната карта, а не на еднократното пътуване. Давам ви пример -  представете си как изглеждат 200 човека в един автобус, трамвай или тролейбус и как 200 коли заемат пътното платно. Затова трябва да се акцентира върху абонаментните карти и картите за многократно пътуване. Затова градският транспорт трябва да бъде отделен в собствен коридор, да бъдат глобявани тежко шофьорите, които стъпват в коридорите на градския транспорт, за да може той да се движи по разписание.

Нещо повече, градският транспорт трябва да започне сам да си сменя светофарите, когато ги наближава. Това е практика в много европейски държави и не е откриване на топлата вода. Когато градският транспорт е добре изграден, хората ще спрат да използват колите си. Тук дълги години имаше една много погрешна политика, която винаги сме критикували. Политиката, че трябва да се разширяват пътищата в центъра, за да са по-удобни на колите. А това е погрешно, защото колкото разширяваш пътищата, толкова повече коли ще дойдат.

На практика една пета или една трета от населението на цяла България е тук. Затова трябва да изградиш транспортни връзки, които да насърчават хората да се качват на градския транспорт вместо да използват личните си автомобили. Това означава да има връзка на железницата на 100 км от София с метрото и градския транспорт - от Горна Малина, от Благоевград, от Перник, от цялото Искърско дефиле. Това ще бъде т.н. градска железница, която ще позволи хората да не използват колите си, идвайки в столицата. Питат ме дали ще разширя Орлов мост и отговорът е „не“. Няма да строя булеварди в централната градска част, напротив, тя трябва да се освобождава постепенно от движението на автомобили, да има повече пешеходни зони, да има повече зони с ниска скорост, където да се карат велосипеди, тротинетки, да се използват тези ефективни и екологични начини на придвижване. Така ще се избегне движението на автомобилите в центъра на града.

За младите семейства, които определят бъдещето на един град, предвиждате ли стъпки, за да се увеличат членовете на тези семейства?

Да, предвиждаме безплатни детски градини за образовани родители. След като Пловдив можа да си го позволи и София ще може да си го позволи. Предвиждаме безплатен превоз на децата от дома до детски градини и училища. Една от постоянните причини за трафик, изнервяне, закъсняване на родителите сутрин, е задължението на един от родителите да закара детето до детска градина или училище, след което с колата той отива на работа. Вече има разпределение на децата в училище и детски градини. Това означава, че не е никакъв проблем общината да направи маршрути и разчети, и автобуси да карат децата от определена точка пред блока до училището.

Родителите ще знаят къде са децата, ще бъдат спокойни и така ще свалим децата от градския транспорт, и така ще махнем задръстванията пред училища и детски градини. Другото нещо, което предвиждаме, е изграждането на общински жилища, които да могат да се дават под наем на млади и образовани семейства, подчертавам го за пореден път. Българската държава прави фундаменталната грешка 30 години да финансира безотговорната и неграмотна раждаемост, която е на принципа „правя деца, за да взимам повече помощи, да крадат, да проституират и т.н.“ Ние друго ще направим, ще помогнем на образованото младо семейство. Жилище, което ще е в общински блокове и което то ще може да ползва.

Това ще е за млади учители, млади полицаи от общински полиция. Общината не може да влияе върху техните възнаграждения, защото това е делегирана помощ от държавния бюджет, но може да привлича млади кадри със социални придобивки. Безплатната детска градина е едната социална придобивка, безплатният транспорт до училище и детска градина е друга. Общинско жилище за млади и образовани семейства – третата. Така младите семейства ще създават повече българчета и повече деца за София.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!  


Коментари (1)

Делчо Попов В София не трябва да се допускат кандидати за кмет, които са откровени популисти като например арх. Борислав не-знам-кой си, зад когото е ясно, че седи Иво Прокопиев!
16.10.2019 15:10 / Отговор

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив