Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Богдан Милчев: За наркотестове се изразходва огромен ресурс, а загиналите на пътя са повече

Мнения

Богдан Милчев: За наркотестове се изразходва огромен ресурс, а загиналите на пътя са повече

Богдан Милчев: За наркотестове се изразходва огромен ресурс, а загиналите на пътя са повече - Tribune.bg
Снимка:

За промяната при наркотестове за установяване на дрогирани шофьори на пътя Tribune.bg разговаря с експерта по пътна безопасност – Богдан Милчев.


Г-н Милчев, предвижда се с тестове на слюнката да се доказва дали водачът е дрогиран, ще се справят ли служителите на КАТ?

Видимо е, че са налице организационни проблеми в МВР и Министерство на здравеопазването. Опитът да се решават организационни проблеми чрез промяна на нормативни изисквания показва неспособност институциите да се справят с конкретния проблем. В момента с тези промени, които се готвят, отиваме в другата крайност. Ако досега ти взимат колата веднага, щом установят положителна проба за наркотици и чакахме с месеци да бъде потвърдена, сега предложението е колата да се взима, когато се потвърди пробата. Ефектът ще е, че тези, които карат дрогирани, ще продължат да карат дрогирани месеци наред, докато им се потвърди, че са били дрогирани. Така залитаме от единия край в другия, което е абсолютно безсмислено.

Защо смятате така?

Смятам, че има проблеми в организацията на работата на МВР, първо, и после грешен е подходът да търсят количествени измерения , т.е. колкото се може повече проби да правят, повече хора да хващат на пътя като нарушители. Изразходва се огромен ресурс за това нещо, да не кажа целия ресурс, а на края на годината имаме с около 25 човека повече загинали на пътя спрямо миналата година. Тези действия не влияят на цялата картина. Ако ние постоянно увеличаваме пробите, които правим, а накрая жертвите се увеличават, какъв е смисълът?!

Как да се промени картината?

Истината е, че има нужда от друго разбиране за пътната безопасност. Видно е, че от 2020г. насам жертвите на пътя се увеличават, въпреки усилията. Ако трябва да се правят нормативни промени, то те трябва да са в тази част, касаеща употребата на алкохол. Границата от 0.5 промила алкохол не отговаря на културните навици на българина. Манталитетът на българина му казва, че той има право да пие две бири преди да тръгне да кара, а това не е вярно. Няма право да пие нито една. Само че това 0.5 промила е подвеждащо. Затова трябва да се намали на 0.2 промила. В Европа има страни, в които е 0.5, но там по друг начин са устроени хората. Ние българите разбираме погрешно това 0.5 промила алкохол. По принцип се дава малък толеранс за грешка на уреда или че си пил лекарство.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети