Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Бранимир Кенанов: Всяко краткосрочно влизане във форма после има „йо-йо ефект“

Мнения

Бранимир Кенанов: Всяко краткосрочно влизане във форма после има „йо-йо ефект“

Бранимир Кенанов и Далибор Маринкович – Даци от ресторант
Снимка:

Бранимир Кенанов и Далибор Маринкович – Даци от ресторант "Котилото"

Поне един-два месеца са необходими, за да започнем да влизаме във форма и това да е дълготрайно, споделя инструкторът

Бранимир Кенанов е и един от най-добрите фитнес инструктори в България. Той е многократен републикански шампион по каяк и треньор по спортно гребане. Специално за Tribune.bg шампионът разкрива някои основни правила и хранителен режим за добър външен вид!

Срещаме го в полите на Витоша в Сръбския ресторант „Котилото“.

Как да влезем във форма за лятото и морето, възможно ли е това да се случи в кратки срокове?

Това, което ми е показал професионалният опит досега, а той не е никак малък е, че като цяло може да се влезе бързо във форма, ако човекът има генетична предразположеност за това. Иначе всяко краткосрочно влизане във форма после има така наречения йо-йо ефект, дори нещата стават по-зле. Реално поне един-два месеца са необходими, за да започнем да влизаме в хубава форма и това да е дълготрайно.

Следователно, ако два месеца е началото, едни четири-пет месеца ни трябват, за да се постигне една наистина добра форма! Това зависи от моментното състояние на дадения човек. Ако той е с по-голямо наднормено тегло, с по-залежал начин на живот, това рефлектира върху влизането във форма и нещата се случват малко по-бавничко.

Какъв режим на хранене бихте препоръчали през летния сезон?

За всеки човек е строго индивидуално. Ако човек е с повечко килограми, в повечето случаи така нар. кетонна диета – високо-мазнинна диета, винаги работи по-добре. Така да се каже, трябва да намалим бързите въглехидрати – захари, всякакви захарни изделия, също така и тестото. Простите въглехидрати като ориз, картофи, различни зърнени и бобови култури трябва също да ограничим, и да наблегнем на салати, меса, яйца и т.н. Всички го знаят това нещо, просто много малко хора го правят. Трябва малко постоянство, за да може нещата да се случат. Проблемът при повечето хора е, че нямат волята да се преборят със себе си.

Алкохолът трябва ли да изключим от менюто си?

Колкото и хората да казват, че една чашка не пречи, всъщност пречи. А ако е всеки ден, даже вреди! Алкохолът е доста сериозен въглехидрат. Употребата му води до задържане на вода и желаните резултати не са толкова добри като цяло.

Вие самият как поддържате тази перфектна форма, предполагам, че при Вас е доста различно, на много по-високо равнище?

При един професионален треньор натоварването е много по-голямо. Освен, че водя персонални тренировки, водя и групови, в които аз самият участвам. По някой път се случва по четири часа на ден да тренирам с клиентите си и отделно сам, така че стават над пет часа на ден. Затова си позволявам някои неща, които не разрешавам на моите клиенти. Но пак казвам – строго индивидуално е. Така нар. калориен прием ми е доста по-малък, отколкото разхода. Затова и резултатите са подобаващо добри!

Интервю на Андреа Драганова  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Мнения

виж още

Мрежата

виж още

Хороскоп

архив