Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Христо Проданов: Сезонът си върви нормално, но фалшивите новини за водата отблъскват част от туристите

Мнения

Христо Проданов: Сезонът си върви нормално, но фалшивите новини за водата отблъскват част от туристите

Христо Проданов: Сезонът си върви нормално, но фалшивите новини за водата отблъскват част от туристите - Tribune.bg
Снимка:

За летния туристически сезон и как губим от фалшивите новини за замърсяване на водата  Tribune.bg разговаря с бившия министър на туризма и народен представител от БСП Христо Проданов.

Г-н Проданов, хотелиери по Черноморието се оплакват, че имат по-малко туристи този сезон, коя е причината?

Ами не е така. Сезонът си върви абсолютно нормално. Може би имаше малко по-смели очаквания. Най-вероятно това, което сами си правим с фалшивите информации за замърсяване на водата, неминуемо отблъсква част от туристите. Ние сме царе на това да се прострелваме в крака. Ако си спомняте проблемите преди 3 години в Слънчев бряг?! Миналата година до септември месец гонихме мини по морето, а след края на сезона вече спряхме да говорим за мини. Сега говорим за замърсяване, а замърсяване няма. Това го казват всички официални държавни институции, така че хората трябва да са спокойни и да продължат да си ходят на нашето море, да си посрещаме чуждите туристи и да направим една сериозна информационна кампания чрез нашите посолства в чужбина. Тя е нужна особено на пазарите, на които сме силни, за да може хората да са спокойни и да не вярват на фалшиви новини и да заповядат.

Сега се обсъжда бюджетът да предостави още 1 млн.лв. на министерството на туризма, вероятно за реклама?

Абсолютно смешна работа. Ние имаме 18 млн. лв. за реклама. За сравнение, Турция харчи годишно над 100 млн. евро, а Хърватска – над 55 млн. евро. Туризмът е златната кокошка на българската икономика. Хората са взели заплатата си в Берлин, например, и идват да я изхарчат тук. Това е бизнесът с най-високата добавена стойност. Но за да търгуваш с най-хубавото време през годината, се изисква реклама. За да може да изложим възможностите си, ни трябват пари. Трябва това да е национална политика, която да има и реални измерители.

Какви са те?!

От НСИ знаем, че 2022 година сме имали 8 млн. туристи. На всеки един гост следва да заделим по 10лв. за реклама за следващата година. Това е реален измерител. Ние имаме голям потенциал да увеличаваме приходите от туризъм. Секторът даваше 14% от БВП, което е голямо перо. Всяка държава развива икономиката си на база на това, което има като дадености. Ние може да развиваме силен туризъм и силно земеделие. Ако ги приоретизираме, тези сектори могат да дадат много добри резултати. И в тази връзка всеки турист у нас трябва да носи 10лв. в бюджета на министерството за реклама за следващата година, т.е. туризмът си изкарва парите за реклама, които иска.

Защо ние не се насочим като Хърватска към по-високия сегмент туристи?

Имаме курорти, които могат да приемат висок клас туристи. Можем да развиваме СПА туризъм, където клиентите са изключително платежоспособни. Качествата на минералната ни вода са много добри и има хора, които за здравето си дават много пари. Имаме сертификати, както и договори със 9 от здравните каси в Германия. Започнахме много сериозно да работим с Полша, защото Полша и Германия са над 120 млн. като население. Голям потенциал имаме и в арабските държави. Либия отделя в бюджета си 2 млрд. долара всяка година за възстановяване на гражданите от войните. Ние имаме условията, започнахме и разговори.

А частният бизнес в туризма как се рекламира?

Той е раздробен. Трябва да се работи и в тази посока. Вече приехме промените в закона за туризма, така че да не е необходимо за реклама в платформите като Facebook и Instagram да минаваме през обществена поръчка. Сега вече министерството с пет компютъра може да рекламира, да таргетира реклами в тези мрежи, което е много важно, защото в тази реклама е бъдещето. Това се прави заедно с бизнеса. Например, рекламираме Фестивала на лавандулата в Чирпанско в Северна Турция и в Северна Гърция. Министерството влиза във връзка с хотелиерите и така човекът от Турция отваря сайта, вижда Фестивала, а му изкача и рекламата за хотели. Така се прави – бизнесът и министерството трябва да работят заедно, за да се постигат резултати.  

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.