Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Карлос Контрера, ВМРО: Удобен транспорт и справяне с гетата ще реши проблема с въздуха

Мнения

Карлос Контрера, ВМРО: Удобен транспорт и справяне с гетата ще реши проблема с въздуха

Карлос Контрера, ВМРО: Удобен транспорт и справяне с гетата ще реши проблема с въздуха - Tribune.bg
Снимка:

Трябва да се модернизират въжените линии по Витоша и по всякакъв начин да се борим за домакинството на Младежката олимпиада

Карлос Контрера е общински съветник от ВМРО. Досега той беше заместник-председател на ПК по „Обществен ред и сигурност“ и заместник-председател на ПК по „Икономика и собственост“ към Столичен общински съвет.

В момента Контрера е водач на софийската листа на партията.

Настоявате за сериозна промяна в общинската политика на София, от къде ще дойде тя?

В определени сфери имаме нужда от качествено нов подход. Веднага ви давам пример с автобусния транспорт, който трябва да се реорганизира. Не можем да продължаваме „на парче“ да променяме маршрути и графици на автобусни линии. Очевидно е основният пътникопоток е по автобусите, т. е. ние трябва да напаснем маршрутите и разписанията спрямо нуждите на хората.

В момента това не се случва и знаете, че особено в периферните квартали понякога има голямо недоволство, че по линиите още се движат стари автобуси, че се движат твърде на рядко, че вечер автобусите приключват с курсовете прекалено рано и хората не могат да си свършат работата. А знаете, че когато няма удобен транспорт, хората се качват на колите и преминаваме към следващата тема със задръстванията и трафика, и чистия въздух.

Отстоявате тази кауза и сега, дори сте се преборили като общински съветник за по-нови еко автобуси за крайните квартали Кремиковци и Нови Искър.

В голяма част линиите в тези квартали бяха обновени с нови превозни средства - екологични газови автобуси. Между другото този мой доклад беше подкрепен само от колегите от ГЕРБ. Останалите политически групи гласуваха против, с което показаха отношението си към тези райони. Иначе, ако ги слушате сега в кампанията, те са много добри, но както се казва – не по думите, а по делата ще ги познаете. Аз разчитам на разумност и прагматизъм по темата с транспорта.

Очевидно в Центъра за градска мобилност и дирекцията „Обществен транспорт“ трябва да бъдат направени кадрови промени, да създадем екип от млади хора, които да гледат по-нестандартно. Защото с тези разписания, всеизвестно е, че ние дълги години имахме пререкания. Редовно на всяко наше предложение като общински съветници, не само мои и на други съветници, казваха: „ Не може и няма как да стане“. Ще ни се да чуваме все по-малко подобни отговори и автобусите да станат по-бързи.

Софиянци са притеснени за чистотата на въздуха. Може би дори повече, след поставянето на таблата...

Таблата не решават проблема с мръсния въздух. Хората, които непрекъснато ни говорят за измерване и за табла, всъщност паразитират върху темата. Истината е, че се нуждаем от комплекс от мерки. Те могат да бъдат меки и твърди, и е добре да ги прилагаме заедно. Меките мерки са свързани с различни стимули като създаване на график, на планиране, който да доведе до газификация на кварталите. Да дадем на хората алтернатива на печките. Когато си му докарал тръбата с газ до къщата, той сам може да прецени дали да мине на това екологично гориво. В момента голяма част от кварталите не са газифицирани.

Друг е примерът с топлофицирането. Има цели квартали, които искат да бъдат топлофицирани, но до тях няма такава инженерна инфраструктура. Основният проблем с пушеците идва от гетата. Ако те не бъдат съборени и премахнати, ние каквито и други мерки да въведем, те ще продължават да ни тровят. Когато във „Факултета“ и „Виетнамските общежития“ започнат да горят боклуци, дори центърът на София се задимява. От другата страна е кв. “Христо Ботев“, където най-брутално също се горят много отпадъци. Тогава за каква екология ще говорим. Ако кюмбетата в циганските гета не бъдат спрени, всичко ще е с частичен ефект.

Когато казах това в общинския съвет, тогава тези, които сега са много активни в приказването за чистотата на въздуха, ми се смееха. Тези хора никога няма да подкрепят твърда мярка срещу гетата, просто, защото смятат, че това е някаква уникална самобитност, която трябва да бъде пазена.

Критикувани сте за позициите си за гетата, които трябва да бъдат съборени. От къде идва напрежението?

Ако трябва да се покажат дела, смятам, че в този мандат на Общинския съвет тримата общински съветници от ВМРО бяхме изключително активни, правихме предложения и една част от тях бяха приети. Тези, които сега буквално крадат от програмата на ВМРО, не направиха нищо. Едни от най-големите кресльовци и критикари имаха възможност да работят в Общинския съвет, но не го направиха. А едни други, които сега се заявяват и твърдят, че ще дойдат и ще променят нещо в Столична община, не могат да дадат никаква конкретика, защото не са запознати с основните въпроси.

Аз си мисля, че е необходимо в следващия мандат общината да се фокусира върху тема сигурност. Ясно е, че по отношение на големите инженерни и пътни проекти бяха направени не малко неща, но сега грижата трябва да бъде за спокойствието на гражданите, там да се насочат усилията. Не е и толкова въпрос на осигуряване на някакво колосално финансиране, колкото на създаване на по-добра организация и най-важното нещо да има политическа воля, така че хората в кварталите, където живеят и прекарват свободното си време, да се чувстват безопасно. В момента има квартали в София, в които не е препоръчително да замръкваш.

Числеността на общинска полиция трябва ли да бъде увеличена?

На този етап щатът на общинската полиция е попълнен, защото трудно намираме служители. За целта нашето предложение е този щат да бъде попълнен до 200 полицаи. Смятаме да предложим нов подход, който да помогне да постигнем тази цел, а именно социална програма за общински жилища на преференциален наем за служители на общинска полиция, за шофьори от градския транспорт, за медицински кадри. Всички тези дефицитни професии, които са необходими на общината, но по една или друга причина кадри няма, смятам, че с една програма за общински жилища специално за тези професии, ние ще успеем да решим този голям въпрос с човешкия и кадрови потенциал.

А за младите образовани семейства?

Нашата програма, на ВМРО за образованата раждаемост е внесена в деловодството на Столичния общински съвет. Мисля, че след изборите на 27 октомври тя ще получи подкрепа от съветниците в следващия мандат, поне до момента аз не съм чул каквато и да е основателна критика.

Друг голям актив на София е планина Витоша. Планината не се използва рационално!

То достъп няма, камо ли да говорим за транспорт. За мен всеобхватното решение е да се модернизират въжените линии. Няма по-екологичен транспорт от тях и транспорт, който буквално за часове да извозва нагоре хиляди хора. Мисля, че това, което в момента се случва с автобусите е някаква полумярка. Самият аз като турист продължавам да бъда раздвоен за мястото на дизелови автомобили въобще, а не само на дизелови автобуси, горе в планината. Ходили сте събота и неделя, виждате, че там е като на автоизложение. Всички тези автомобили цапат!

Горе стават, за съжаление, тежки пътно-транспортни произшествия. Въобще, за мен софиянци се нуждаят от възстановяване на въжените линии. Това има отношение и към спорта, към зимните спортове. Стара моя теза е, че ние трябва по всякакъв начин да се борим за домакинството на Младежката олимпиада. То по мой доклад, по проект за декларация, Столичният общински съвет изказа подкрепа за това. Беше важна политическа стъпка.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (6)

Jayhob МЕГАРЕМОНТ Казан електрическа инсталация
26.04.2020 09:23 / Отговор
StevenGef Могилев реставрация на вани
24.10.2020 21:57 / Отговор
RamWouts Възстановяване на бани в Санкт Петербург
30.01.2021 01:48 / Отговор
Rufusbut Онлайн училище за дизайн Евгения Кокошина
26.02.2021 01:59 / Отговор
KeMep Приватные мобильные прокси для Instagram ротационные, динамические
30.06.2021 07:44 / Отговор
Покажи всички

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп