Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Кралев: Приоритет на ГЕРБ е подобряване на инфраструктурата – и за туризма, и за спорта

Мнения

Кралев: Приоритет на ГЕРБ е подобряване на инфраструктурата – и за туризма, и за спорта

Кралев: Приоритет на ГЕРБ е подобряване на инфраструктурата – и за туризма, и за спорта - Tribune.bg

Красен Кралев е български бизнесмен и политик от партия ГЕРБ. Министър на младежта и спорта на Република България във Второто и Третото правителства на Бойко Борисов.

Роден във Варна, Кралев завършва Медицинския университет в града, след което специализира глобален маркетинг и управление на политически кампании в университета на Южна Каролина и Асоциацията на националните рекламодатели на САЩ.

Експерт в областта на публичните комуникации, Красен Кралев коментира в интервю за „ВАРНА новини“ теми, свързани с туризма и спорта в България.

Кои са трите най-важни неща, които трябва да се направят за развитието на българския туризъм?

Като варненец и човек, дълбоко свързан с морето, за мен туризмът е от изключително значение. Затова аз дълбоко уважавам всички предприемачи, които създават качествен продукт в България и те винаги ще имат моята подкрепа. Туризмът трябва да е държавен приоритет не само на думи, но и на дела. И ГЕРБ е единствената партия, която е доказала, че се грижи за българския туристически продукт.

Ние бяхме партията, която направи задълбочено проучване на Законопроекта за енергията от възобновяеми източници в морските пространства, т.нар. перки в морето. И след като се установи, че тази идея е с изключително спорни както екологични, така и икономически ползи, спряхме законопроекта между първо и второ четене.

Широко дискутирана е темата за 9% ДДС за бизнеса със заведения, хранене и развлечения. Но е важно да отбележим, че от Министерството на финансите, ръководено от Асен Василев, така и не направиха анализ за ползите и загубите от намалената ставка. Свършиха го от сектора. При това изключително обстойно и аргументирано. И се оказа, че намалената ставка носи повече приходи в държавния бюджет от преки и косвени данъци. Далеч съм от мисълта да се подведа по популистките тези, че заведенията са най-сенчестия сектор. Но намаленото ДДС помогна допълнително за изсветляването на този бранш.

Трите най-важни неща в туризма са:

Подобряване на инфраструктурата както за летен и за зимен, така и за градски туризъм. Частните инвеститори са си направили базите, но извън тях нещата не са добре.

Рекламата в туризма. Имаме много какво да рекламираме. Но трябва да се мисли в посока преживяване и изживяване. Да показваме всичко, което е уникално за страната ни. И средствата да се разпределят правилно, а не с тях да се купува влияние.

Трябва да се работи за дигитализация на продукта и за по-добра комуникация между държава и общини.

Какво, според вас, е решението на проблема с липсата на кадри?

Туризмът е един от секторите, които пострадаха най-много по време на пандемията от COVID-19. Това доведе до отлив на работна ръка и се наложи да правим спешни промени в Закона за чужденците в Република България, които да облекчат процедурите при наемането на служители от страни, извън Европейския съюз. И отново ГЕРБ беше водеща сила, като аз съм горд, че участвах активно в този процес.

Ние обаче трябва да решим – ще се работи ли по внос на кадри от трети държави, за което трябва да се осигурят допълнителни средства за Министерството на външните работи. Защото съществуващите в момента процедури се бавят и уговорените и наети хора не могат да получат разрешение за работа?! Трябва да се спазват сроковете, които самите институции са си задали.

Много е важно да върнем отново доверието за работа в туризма, което беше загубено по време на COVID-19. В тази сложна международна обстановка България е спокойна и сигурна туристическа дестинация. Имаме си и наши, вътрешни проблеми за решаване. Хотелите например, все още не са получили парите си по Програмата, по която приемаха украински бежанци. Тогава Министерството на туризма беше натоварено с несвойствени функции, с които няма сили да се справи. Защото пари има, но не успяват да ги разпределят.

Какво трябва да се случи, за да има пари за спорта в България и в какъв размер трябва да е бюджетът?

Има два сериозни недостатъка в бюджета на Министерство на младежта и спорта. Като нетна стойност бюджетът на ведомството за 2024 г. е най-голям, но като дял от БВП е 0,067 %, което го прави един от най-ниските за последните 15 години. Бюджетът за спорт трябва да надвишава 0,1 % от БВП. Много важно е да се направи и приеме максимално бързо стратегия за развитие на спорта. Защото тази, която беше предложена от последното правителство, беше слаба и логично – беше отхвърлена от парламента.

Ще успеете ли да възстановите и надградите това, което постигнахте с вашия екип преди ПП-ДБ?

Да, и знаем как да го направим. Ние доказахме, че можем да работим както за професионалния, така и за масовия спорт. Основните ни приоритети са:

– продължаване на програмата за изграждане на физкултурни салони и площадки в училищата – изграждане на средно по 25 изцяло нови салони годишно;

– изграждане на спортни зали с капацитет до 1500 зрители и 20 х 40 м игрално поле;

– създаване на програма за изграждане на плувни басейни в цялата страна;

– изграждане и реконструкция на футболни стадиони, използвани от професионални футболни клубове от първа и втора професионална лига;

– изграждане и реконструкция на терени и тренировъчни съоръжения за елитен и масов спорт, и осигуряване на достъп за хората с увреждания;

– строеж и обновяване на съоръжения за практикуване на основополагащи и социалнозначими спортове;

– приоритетно изграждане и реконструкция на спортни съоръжения за спортове, които са донесли успехи на страната от олимпийски игри, световни и европейски първенства и купи.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети Красен Кралев
Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.