Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. На Трибуната – Богомил Николов след Черния петък: Срокът на доставките в България се спазва много по-добре от този в Западна Европа

Мнения

На Трибуната – Богомил Николов след Черния петък: Срокът на доставките в България се спазва много по-добре от този в Западна Европа

На Трибуната – Богомил Николов след Черния петък: Срокът на доставките в България се спазва много по-добре от този в Западна Европа - Tribune.bg
Снимка:

Тази година е минала почти без сигнали от гражданите, казва директорът на Българската национална асоциация „Активни потребители“.

Тазгодишният Черен петък би всички рекорди - не само по похарчени средства, но и по брой поръчки. Имало ли е проблеми със сроковете за доставка? От какво са се оплаквали най-често потребителите? На въпросите пред Tribune отговаря Богомил Николов - изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“.

-Г-н Николов, имаше ли проблеми със сроковете на доставките през тазгодишния Черен петък? Могат ли да претендират за нещо потребителите в такива ситуации?

-Зависи! Законовият лимит за изпращане е 30 дни. В България рядко имаме проблем със срока на доставката, защото най-масовият начин на плащане е на куриера при доставката. Българите не обичат да плащат с кредитни карти или с банкови преводи. По тази причина имаме много малко оплаквания за забавяне, защото търговецът има интерес да достави пратката максимално бързо.
Ако има такива забавяния, те са по-скоро рядкост или изключение. В Западна Европа има много повече такива оплаквания. Това е нещо, в което българите са по-добре от Западна Европа!

-Имате ли все пак сигнали за закъснения и какви други оплаквания постъпиха при вас около кампанията Черен петък?

-Тази година - почти не. Имаше няколко сигнала за съмнителни намаления, буквално подвеждащи, неверни. Съответно ние сме ги насочили към Комисията за защита на потребителите. Комисията в рамките на два-три месеца вероятно ще се произнесе с резултати. Ние и друг път сме казвали, че има един дефект в закона. Глобите са малки и не са адекватни на евентуалната печалба, на икономическия интерес. Колкото и контролният орган да налага санкции, винаги ще има търговци, които злоумишлено ще правят такива нарушения, защото могат да си позволят и да си калкулират глобата в самия бизнес план.

Другото нещо, от което се оплакват хората, е гаранцията и рекламацията. Когато стоката има някакъв дефект, тогава има и най-много спорове. По повод правото на връщане на потребителя, има търговци, които предявяват различни претенции към стоката. Искат опаковката да не е била отваряна или казват, че стоката е използвана.

Когато става въпрос за дефект, там спорът е най-често от какво е причинен дефектът. В тези случаи потребителят казва, че продуктът е дефектен, а търговецът казва, че потребителят го е използвал неправилно. Там има най-чести спорове, които доста трудно се решават.

-Какви изводи можем да си направим от тазгодишния Черен петък?

-Скоро ще се опитаме да направим един анализ на цените на базата на този сайт, който създадохме за регистриране на историята на цените. Ще направим анализ какво се е случило с цените след Черния петък, защото миналата година нашите колеги в Англия направиха такова проучване. Установиха, че 86% от цените са били същите или по-ниски след Черния петък, а 85% от цените са били същите или по-ниски преди Черния петък. Дори да има някакви големи намаления по време на тази кампания, те са ограничени и в много случаи се отнасят за продукти, които така или иначе не са модерни вече. В крайна сметка, след като мине Черният петък, промоциите всъщност продължават.

Когато говорим за конкретни продукти, картината е много индивидуална. Човек, който си е харесал, да речем, определен модел компютър и го наблюдава как върви цената два, три месеца при различни търговци, разбира се, че ако има реално намаление, той ще се възползва от Черния петък, защото ще види, че продуктът е евтин. Ако просто разчитаме на момента да си купим нещо, което е обявено за намалено, без да имаме нужда от него, вероятността да си купим продукт, който не е чак толкова изгоден, е по-голяма.

Интервю на: Андреа Дреганова

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (2)

Германец Това не е точно така. В Германия се доставят поръчки от Амазон на същия ден. А писмата пристигат на следващата сутрин във всяка точка на страната. Освен това българските услуги са скъпи. Колети и пратки от България се носят до врата. В България трябва да ходиш в клона.
13.12.2018 04:31 / Отговор
Стоян Йорданов Така е, но Амазон примерно има разпределителен склад в Германия и затова изпълняват поръчките бързо. Ако искаш да поръчаш от Амазон за България цената на доставката може да надхвърли дори цената на поръчания продукт, защото Амазон нямат склад в близост до нас.
13.12.2018 08:58

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.