Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Поредните фантасмагории на министър Събев

Мнения

Поредните фантасмагории на министър Събев

Поредните фантасмагории на министър Събев - Tribune.bg
Снимка:

След като хвалбите за тримесечните резултати на БДЖ бяха опровергани с числата в официалните отчети, министър Събев продължава да хвърля в публичното пространство необосновани анонси за цветущото финансово състояние на БДЖ, постигнато при ежемесечни смени на ръководството поради несправяне, и вероятно резултат единствено на желанието му да се докаже пред себе си и своите началници.

Какви са фактите за първото полугодие на 2022 относно финансовия резултат на групата:

1. Над 20 милиона лв. от спечелено дело срещу ПИБ през 2020 г. се отчитат като приходи през 2022 тъй като са платени през януари.

2. Увеличение на субсидията на БДЖ с Пътнически превози с над 8 милиона лв.

3. Над 15 милиона лв. субсидия на инфраструктурните такси за сметка на държавния бюджет.

4. Украинска субсидия от 6 милиона лв. за сметка на държавния бюджет.

5. Поне още 12 милиона други неоперативни приходи, като амортизации, глоби, неустойки и други.

6. Т.е. над 60 милиона приходи, несвързани с управлението и оперативната дейност на групата. Какво ще стане през следващите периоди, когато по-голямата част от тези приходи няма откъде да дойдат? Просто ще се трансформират в загуби, но очевидно някой друг ще дава обяснения за тях.

Същевременно:

1. Приходите от продажби на билети на БДЖ Пътнически превози за първото полугодие на 2022 е все още 5% под приходите за последната пълноценна година преди КОВИД – 2019.

2. Изпълнението на Графика за движение на влаковете твърдо е под 90%, а има дни когато спада под 70%.

3. Недостигът на локомотиви редовно достига до 20 броя в началото на деня при осигурен нулев недостиг средата на 2021.

4. Недостигът на вагони достига до 40 броя в началото на деня, при осигурен резерв от над 30 броя в средата на 2021.

5. Закъснението на влаковете надхвърля 2,000 мин дневно при под 1,000 мин при нормални операции през предходните години.

6. Пазарният дял на БДЖ Товарни превози е спаднал до 40% при достигани над 55% в средата на 2021 – очевидно до края на годината дружеството ще загуби водещата си роля на пазара, а договорите с Аурубис и Лукойл, генериращи над 25% от приходите, ще бъдат вероятно загубени за 2023 година поради невъзможността да бъдат обезпечени с подвижен състав.

7. Единствено което спасява все още Товарни превози са договорените по-високи с над 30% цени в последното тримесечие на 2021, както и включената в цената енергийна компонента, прехвърляща голяма част от увеличението на цените на тока на клиентите – нещо за което нито министър Събев, нито динамично сменящият се мениджмънт има някаква заслуга.

Има ли разумно разсъждаващи хора, които при горните данни да вярват че в БДЖ нещата се движат в друга посока, освен назад. Очевидният опортюнистичен подход на министър Събев води до крайни заблуди относно състоянието и възможностите на БДЖ. Липсата на всякакви реални реформи, преустановени с неговото идване на власт, залага огромни капани и въпросителни пред съществуването на компанията. Може би не са случайни слуховете, че министър Събев се оттегля – дълбоко в себе си той е наясно че не може още дълго време да продължава със заблуждаването на обществото относно състоянието и перспективите пред железопътния транспорт в България.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.