Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Проф. Любомир Стойков: Политическите послания са шарени – радикални, банални и дори безумни

Мнения

Проф. Любомир Стойков: Политическите послания са шарени – радикални, банални и дори безумни

Проф. Любомир Стойков: Политическите послания са шарени – радикални, банални и дори безумни - Tribune.bg

Политическите послания са шарени - радикални, банални, еклектични и алогични, заяви пред БГНЕС експертът по имидж и стил проф. д.н. Любомир Стойков. Според него езикът на тялото трудно може да се манипулира, а българските избиратели не одобряват демонстрирането на лукс и прекалена елегантност от страна на бъдещите депутати.

Седмица преди вота у нас с проф. Стойков говорим за имиджа и поведението на политиците на родната сцена.

Според него езикът на тялото, в частност – дрескодът, има ключово значение в общуването между кандидат-депутатите и хората, които имат право да гласуват. Както облеклото, така и жестовете, погледът и останалите компоненти на невербалната комуникация дават възможност на избирателите бързо да се ориентират и да си направят – често пъти на подсъзнателно ниво, своите преценки за съответния политик. Предимството на езика на тялото е, че по-трудно може да се манипулира и така да се скрива истината, от една страна, и от друга – че дава много повече информация от говорния език. Чрез думи се предават само 7% от информацията, а останалите 93% се пренасят по невербален път, заяви професорът.

Той оценява стила на кандидат-депутатите като по-стилен от техни предишни представители.                                                 

Гафовете с кода на облеклото са по-малко, безвкусица почти не се среща, по-редки са и модните изцепки. Нека да не прибързваме, обаче, с извода, че кандидатите за власт са усвоили до съвършенство визуалната култура и добрия вкус. Дори и да има напредък в това отношение, основната причина е в редуцираните им публични прояви най-вече заради COVID пандемията. Не може да сложим под общ стилов знаменател всички участници в предизборната надпревара, подчерта проф. Стойков и добави: Положението е шарено, като се има предвид и големият брой кандидат-депутати от средите на шоубизнеса, спорта, изкуствата, медиите и рекламата. Ето защо и посланията, които изпращат бъдещите избраници на народа са шарени и донякъде радикални, донякъде банални, донякъде еклектични, донякъде алогични и дори - безумни.

Имидж експертът обаче признава, че макар адекватното поведение и дрескод да са вярната формула, запомнящите се образи са онези образи, които съумяват да интегрират различните изисквания за външния вид и жестовете в ясни послания. Кои са тези изисквания? Първо, облеклото трябва да съдържа доза официалност и протоколност, но не прекалена. Второ, то следва да разкрива индивидуалността на политика. Трето, необходимо е дрехите да са подчинени на ситуацията, на пространството, на повода. Тъкмо поради тази причина не винаги облеклото трябва да е строго и представително. В пандемичните условия, когато маските и дистанцията са задължителни, действат и допълнителни критерии, които силно ограничават въображението и находчивостта при конструирането на политическия дрескод. Умерената консервативност и сдържаност са за предпочитане.                                                                                              

На въпрос дали с начина си на обличане българските политици разкриват или прикриват себе си, проф. Стойков отговаря така:

На теория в политическата комуникация облеклото, аксесоарите и другите атрибути на външия вид, и езика на тялото в цялост, би трябвало максимално да разкриват характера, душевността, културата, намеренията и особено програмните цели на кандидат-депутата. Но така е на теория. В много случаи на практика дрехите и оформянето на външността служат за параван на духовната нищета, нечистите помисли, лошия морал и користните цели. На пръв поглед – добрата или прекалено добрия и изпипан външен вид, нерядко прикрива политическия тарикатлък, социалната безочливост, алчността и даже диктаторските уклони. Тъкмо за това, прекалената, стигаща до крайност елегантност и свръхскъпите луксозни облекла не са добре дошли за повечето от избирателите, защо смущават и будят подозрение.

В заключение проф. Стойков дава и рецепта за постигане на доверие – най-важното е да има хармония между вербалната и невербалната комуникация – между думите и говорната реч, от една страна, и поведението и външността, от друга страна. Преди всичко и над всичко, обаче, трябва да бъде ясната мисъл и бистрото съзнание за мисията, с която се нагърбва кандидатът за народен представител – да служи на народа си, да работи за подобряването на живота на обикновените хора, а не само на своя собствен бит, да отстоява и да се грижи за спазването на техните права. Ако всичко изброено е в душата и мислите на политика, то съвсем не е трудно той да излъчва доверие чрез облекло и публично поведение, невербални и вербални послания. Съветвам политиците да не се самонадценяват и да се обръщат за помощ и консултации към професионалните специалисти по имидж и стил. Но най-вече: нека кандидатите за депутати бъдат прями и естествени, ясни и отговорни пред обществото и народа, заяви проф. Любомир Стойков.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.