Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Сюжетът с автомобила на Мая Манолова заприлича на лоша кинопродукция

Мнения

Сюжетът с автомобила на Мая Манолова заприлича на лоша кинопродукция

Сюжетът с автомобила на Мая Манолова заприлича на лоша кинопродукция - Tribune.bg
Снимка:

Сега хората лягат и стават с транспортните неволи на енергичната руса дама

Полезно е точно премереното лекарство, предозирането убива. Сюжетът с отнетия от омбудсмана автомобил на НСО заприлича на кинопродукция, напускайки територията на хитроумното, интелигентно послание. Това пише в свой коментар Елица Гилтяй за „24 часа“.

Принц Кирил, синът на Симеон Сакскобургготски, често може да бъде забелязан по улиците на Лондон на колело, облечен с обичайния костюм за Ситито. В много от северните европейски страни е най-нормално депутати и министри да стигат до работа с градския транспорт. А в годините, когато Мая Манолова бе млад депутат, проф. Любен Корнезов - доайен тогава на правната мисъл в парламента, си хващаше тролея до Ректората.

Днес юристите в парламента са много по-малко и уви, не така блестящи. Мая Манолова е национален омбудсман, а да срещнеш депутат в тролея е толкова рядък случай, колкото закон да изкара поне година-две, преди да бъде поправен.

Именно една промяна в закон - този за НСО и бюджета на службата за догодина, роди цял “транспортен” сюжет около Мая Манолова. С мотива, че службата за охрана не е скъпа таксиметрова компания, финансовият министър резна омбудсмана от възможността занапред да ползва кола на НСО.

Манолова на свой ред даде мръсна газ и сюжетът се превърна във филмов.

Да признаем, сценарият е зрелищен - онзи ден се качи на междуградския рейс (какъв любопитен детайл - шофьорът му се оказа пенсионер от НСО), във втора серия хвана влака за Варна и отвори приемна в купето. И понеже граждани от Стара Загора поискаха да им реши проблеми с новите такси за багаж на нискотарифните авиокомпании, какво по-подходящо действие за трета серия от борда на самолет.

Май и самата Манолова усети, че е минала границата на възпитания пиар и обеща да не светва толкова силно прожекторите следващия път.

Историята с отнетия автомобил отне първенството на другата новина около Манолова, която “24 часа” съобщи - след толкова години служебен, а вече и семеен живот в София тя си е сменила адресната регистрация от Кюстендил в елитния столичен “Лозенец”. С което енергичната юристка стресна пак Корнелия Нинова и стегна Бойко Борисов една година преди кметските избори.

Мая е народен любимец според всички социологически замервания от последните 2 г. И ако отчетът ѝ за третата година на поста мина някак сухо миналия месец, сега хората лягат и стават с транспортните неволи на енергичната руса дама. Тя направи най-яката безплатна рекламна кампания на сезона! Или както казва поговорката, вместо да избодат очи, изписаха вежди. 

Мая е не само герой, тя е жертва, желязна е, щото не се отказа да стигне до всеки в нужда, наше момиче - и ние сме по рейсовете и влаковете, показа им на тези, дето не слизат от лимузините... Впрочем и Слави Трифонов се включи, като тутакси предложи автомобил, който Манолова отказа. Вероятно да не я подозират, че заедно кроят новата партия.

Но освен поговорката за веждите народът има и много поучения на тема как прекаленото не е хубаво

Полезно е точно премереното лекарство, предозирането убива. Сюжетът наистина заприлича на кинопродукция, напускайки територията на хитроумното, интелигентно послание. То е на път да се удави в прекаления пиар, после там лесно ще почнат да потъват и иначе сериозни, смислени начинания.

Манолова безспорно е чудесен обществен защитник. Нещо повече - този пост като че ли е специално кроен по нея, тя го изпълни с енергия и работохолизъм. 

Неслучайно още в парламента къде на шега, къде с голямо основание колегите я кръстиха Пчеличката Мая, а опонентите от ГЕРБ я бяха дарили с куфар на черно-жълти райета. Същите тези депутати от ГЕРБ настръхнаха, когато Борисов им каза да я подкрепят за омбудсман. 

В началото не го разбраха - много гласуваха с отвращение, други така и не се пречупиха да го сторят. Но днес виждат как за сетен път политическият инстинкт на премиера е сработил безпогрешно. Манолова може да е трън в петата на свои и чужди, но е и гръмоотводът в ситуации, заплашващи да взривят обществения и политически мир.

Тя първа успя да чуе, разбере и облече в законодателни промени проблемите на излъганите работници, на миньорите, на длъжниците, на мачканите от монополистите клиенти, на майките на деца с увреждания.

Вярно, че част от тези законодателни решения се оказаха спорни, но все някой като Манолова трябва да човърка в раната, докато се стигне до вярното решение.

Вярно е и че при толкова много служебни автомобили за хора на всякакво ниво в държавата надали точно този на обществения защитник е най-скъпото перо. Че НСО има доста широка “клиентела”, която сигурно също може да бъде редуцирана. Че е добре и други ведомства да бъдат дисциплинирани по подобен начин. Като почнем например от тези, които отказват да прекратят хартиения обмен на документи въпреки изтеклия срок - 1 ноември, защото само от това годишно администрацията би пестила към 300 хил. лева (колкото една нова кола с горивото и поддръжката ѝ). 

Но пък е вярно и че когато ръководиш институция, трябва да съумяваш да управляваш нейните финанси рационално. 

С 3 млн. лв. бюджет екипът на Манолова би могъл да се справи и с транспортния си проблем.

Между другото, “24 часа” вече качи властта на влака. Точно преди 10 години, след зловещия пожар по линията София - Кардам в Червен бряг, когато изгоряха 9-има души. Тогава депутати от всички групи изпробваха лично българските железници, даваха много идеи и... не ги реализираха.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

АНКЕТА: Как ще гласувате на предстоящите избори на 9 юни?
Покажи резултати Скрий резултати