Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Слатина, Редута и Гео Милев се разминаха на 1 км с пряката връзка до Бизнес парка, Младост, Дружба, новата гара и летището

Мнения

Слатина, Редута и Гео Милев се разминаха на 1 км с пряката връзка до Бизнес парка, Младост, Дружба, новата гара и летището

Слатина, Редута и Гео Милев се разминаха на 1 км с пряката връзка до Бизнес парка, Младост, Дружба, новата гара и летището - Tribune.bg

Две години и половина – толкова по всяка вероятност ще продължи транспортна тапа в „Младост“ заради строежа на новата линия на метрото. И това едва ли ще е краят на неволите, защото след време новата линия ще трябва да бъде продължена.

Жителите на части от „Младост“ 1 и 2 остават без тролей номер 5, който доскоро беше безалтернативен ключов транспорт за пътуващите с градския в посока Хотел Плиска, а след това към центъра, Руски паметник и мола на Стамболийски. Локалното на Цариградско шосе при болница Света Анна ще бъде частично затворено, а иначе наречената „експресна“ линия 73 ще минава по тясна стръмна еднопосочна уличка след „Йерусалим“, за да се включи в булеварда.

В Младост, разбира се, живеят последните софиянци, които имат правото да се оплачат от липсата на алтернативи за придвижване с градския, като кварталът е може би един от най-добре обезпечените в София и явно облагодетелстван с няколко линии на метро и наземен транспорт.

Тези, които ще обслужва новото метро – Слатина, Гео Милев (в голямата си част) и Редута, са в противоположната крайност. Без грам съмнение това са едни от най-прецаканите транспортно райони в София, откъдето минават едва един трамвай и няколко нередовни автобусни линии, доста от тях – водещи за никъде, и нямат дори пряка връзка с „Хотел Плиска“, освен вечно претъпкания автобус 72. Метрото ще им осигури бърз достъп до офис сградите в „София Тех Парк“, спортната и концертна зала „Арена София“ и бул. „Цариградско шосе“ – в района на болница „Света Анна“, мола на Цариградско и множеството компании в района.

От тази гледна точка нямаше да е толкова голяма жертвата на живеещите в Младост 1 и 2 –  транспортен хаос за известно време, липса на локално на Цариградско шосе, тролей 5 със съкратен маршрут и автобус 73, обречен да е вечно претъпкан, закъснял и в задръстване, ако метрото наистина можеше да се брои за приключено с това временно неудобство, а не зарязваше пътуващите насред пътя…

Последната спирка на метрото Цариградско шосе“ ще обслужи мола, болницата и близките офиси, но е обречена на продължаване – било към „Интер Експо Център“, „Дружба“, „Мусагеница“ или „Младост 1“. Предстоящото в даден неизвестен момент дострояване на линията е гаранция за още от същото задръстване и промяна на движението в района.

На всеки от вариантите ще се спрем поотделно.

Метростанция „Младост 1“: Подобен вариант има два безспорни плюса. Първо: Двете станции се намират едва на километър една от друга и второ – при „Младост 1“ и сега се свързват две линии – от Центъра в посока „Бизнес парк“ и в посока „Летище София“. Сливането на три линии в една метростанция ще улесни пътниците и ще позволи бързи връзки между Редута/Гео Милев/Слатина с Младостите, Дружбите, „Бизнес парка“, летището, жп Гарата на Искърско шосе, Дървеница, Г.М. Димитров и т.н.

Вероятен минус вероятно би бил, че Младост 1 и сега е добре свързан с метромрежата с две линии на подземната железница и може, въпреки че ще е улеснение за пътуващите, да се вземе решение усилията за доизграждане да се насочат в друга посока.

Метростанция „Дружба“ или Интер Експо Център: Вариантът „Интер Експо Център“ на първи прочит не звучи като най-логичният, защото отново завършва на Цариградско шосе и е далеч от жилищни сгради. Там обаче и сега има голям буферен паркинг, още повече, че този вариант ще позволи включването на пътуващите в сегашните метро линии – в посока летище, Дружба, Младост 3 и 1А, и Център. Минус е, че връзката към Младост 2, 4 и „Бизнес парка“ ще минава през още едно прекачване на МС „Младост 1“.

Същото е положението с евентуално продължение към МС „Дружба“, но с един голям плюс: връзката все пак ще е с жилищен район, а не просто с изход на „Цариградско шосе“.

Метростанция „Мусагеница“: Вариант, който не се обсъжда толкова, но не е изключен или нелогичен. Плюс е късото разстояние с последната станция на Окръжна болница и това, че при „Мусагеница“ двете линии за „Бизнес парк“ и „Летище София“ все още не са се разклонили – т.е без да се прикачват няколко пъти, пътуващите могат просто да изчакват линията, която им трябва.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.