Слатина, Редута и Гео Милев се разминаха на 1 км с пряката връзка до Бизнес парка, Младост, Дружба, новата гара и летището
Две години и половина – толкова по всяка вероятност ще продължи транспортна тапа в „Младост“ заради строежа на новата линия на метрото. И това едва ли ще е краят на неволите, защото след време новата линия ще трябва да бъде продължена.
Жителите на части от „Младост“ 1 и 2 остават без тролей номер 5, който доскоро беше безалтернативен ключов транспорт за пътуващите с градския в посока Хотел Плиска, а след това към центъра, Руски паметник и мола на Стамболийски. Локалното на Цариградско шосе при болница Света Анна ще бъде частично затворено, а иначе наречената „експресна“ линия 73 ще минава по тясна стръмна еднопосочна уличка след „Йерусалим“, за да се включи в булеварда.
В Младост, разбира се, живеят последните софиянци, които имат правото да се оплачат от липсата на алтернативи за придвижване с градския, като кварталът е може би един от най-добре обезпечените в София и явно облагодетелстван с няколко линии на метро и наземен транспорт.
Тези, които ще обслужва новото метро – Слатина, Гео Милев (в голямата си част) и Редута, са в противоположната крайност. Без грам съмнение това са едни от най-прецаканите транспортно райони в София, откъдето минават едва един трамвай и няколко нередовни автобусни линии, доста от тях – водещи за никъде, и нямат дори пряка връзка с „Хотел Плиска“, освен вечно претъпкания автобус 72. Метрото ще им осигури бърз достъп до офис сградите в „София Тех Парк“, спортната и концертна зала „Арена София“ и бул. „Цариградско шосе“ – в района на болница „Света Анна“, мола на Цариградско и множеството компании в района.
От тази гледна точка нямаше да е толкова голяма жертвата на живеещите в Младост 1 и 2 – транспортен хаос за известно време, липса на локално на Цариградско шосе, тролей 5 със съкратен маршрут и автобус 73, обречен да е вечно претъпкан, закъснял и в задръстване, ако метрото наистина можеше да се брои за приключено с това временно неудобство, а не зарязваше пътуващите насред пътя…
Последната спирка на метрото Цариградско шосе“ ще обслужи мола, болницата и близките офиси, но е обречена на продължаване – било към „Интер Експо Център“, „Дружба“, „Мусагеница“ или „Младост 1“. Предстоящото в даден неизвестен момент дострояване на линията е гаранция за още от същото задръстване и промяна на движението в района.
На всеки от вариантите ще се спрем поотделно.
Метростанция „Младост 1“: Подобен вариант има два безспорни плюса. Първо: Двете станции се намират едва на километър една от друга и второ – при „Младост 1“ и сега се свързват две линии – от Центъра в посока „Бизнес парк“ и в посока „Летище София“. Сливането на три линии в една метростанция ще улесни пътниците и ще позволи бързи връзки между Редута/Гео Милев/Слатина с Младостите, Дружбите, „Бизнес парка“, летището, жп Гарата на Искърско шосе, Дървеница, Г.М. Димитров и т.н.
Вероятен минус вероятно би бил, че Младост 1 и сега е добре свързан с метромрежата с две линии на подземната железница и може, въпреки че ще е улеснение за пътуващите, да се вземе решение усилията за доизграждане да се насочат в друга посока.
Метростанция „Дружба“ или Интер Експо Център: Вариантът „Интер Експо Център“ на първи прочит не звучи като най-логичният, защото отново завършва на Цариградско шосе и е далеч от жилищни сгради. Там обаче и сега има голям буферен паркинг, още повече, че този вариант ще позволи включването на пътуващите в сегашните метро линии – в посока летище, Дружба, Младост 3 и 1А, и Център. Минус е, че връзката към Младост 2, 4 и „Бизнес парка“ ще минава през още едно прекачване на МС „Младост 1“.
Същото е положението с евентуално продължение към МС „Дружба“, но с един голям плюс: връзката все пак ще е с жилищен район, а не просто с изход на „Цариградско шосе“.
Метростанция „Мусагеница“: Вариант, който не се обсъжда толкова, но не е изключен или нелогичен. Плюс е късото разстояние с последната станция на Окръжна болница и това, че при „Мусагеница“ двете линии за „Бизнес парк“ и „Летище София“ все още не са се разклонили – т.е без да се прикачват няколко пъти, пътуващите могат просто да изчакват линията, която им трябва.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/mneniq/slatina-reduta-i-geo-milev-se-/