Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Случаят с Митко BIRD-а е тест за медийната среда в България

Мнения

Случаят с Митко BIRD-а е тест за медийната среда в България

Случаят с Митко BIRD-а е тест за медийната среда в България - Tribune.bg

Поредните разкрития на прокуратурата за Къро, Цветан Василев и останалите заговорници и компроматите им, петнят и четвъртата власт   

За журналистиката казват, че е четвърта власт. Нейна мисия е освен да информира, да търси отговори, да критикува, да влиза в най-тъмните кътчета на политическите интриги, икономическите схеми,  дори в безкрайните дебри на престъпния свят.

Нормално е навсякъде по света журналисти да се срещат и да разговарят с представители на криминалния контингент, често пъти дори с риск за собствения си живот. Не е нормално обаче журналисти да влизат в тайна завера с престъпния свят, защото тогава един репортер става съучастник на престъпния синдикат.

Такъв изглежда ще се окаже случаят с  Димитър Стоянов от „разследващия“ сайт BIRD.bg., който последните разкрития на прокуратурата все повече поставят в ролята на пощенска кутия на задкулисието.

Само преди месец чухме как „Митко BIRD-а“ си говори с Красимир Каменов-Къро - като служител с работодател. Журналистът на практика се отчиташе на известния криминален бос, станал междувременно и задочно обвиняем като поръчител на показното убийство на бившия полицай Любомир Иванов, извършено през март 2022 г. в столичния кв. „Лозенец“. Днес разбираме как „Митко BIRD-а“, този път изписан като „Митко Бивол“, си казва наздраве с Дилиян Георгиев, друг от престъпния сговор, поставил си за цел компрометирането на магистрати и тяхното последващо елиминиране.   

Разбрахме и как точно действа престъпната група с водещи ръководители Цветан Василев, Пламен Бобоков, Красимир Каменов-Къро и техни помагачи, румънеца Овидиу Семенеску от Цюрих, Дилиян Георгиев, Тони Иванов-Парфюма, Калин Едрев и отново „Митко BIRD-а“, известен още и като „Митко Бивол“. Действат като едните ползват огромните си финансови възможности, за да наемат лобисти, които от своя страна да заливат официални институции от Брюксел до Вашингтон с компромати, подпомагани от медии-бухалки и съмнителни типове, в чиито домове полицията открива кокаин.

И вече е ясно - ролята на Димитър Стоянов не е да отразява заговора, той на практика е част от него. Видно е от записите, от непрекъснатите коментари по негов адрес на самия Красимир Каменов.

Способна ли е българската журналистика да премине през своята Голгота? Къро, известна мутра от най-ранните години на Прехода, говори по телефона като „нарежда“ главен прокурор, магистрати, полицаи и т.н., дава указания да се погрижат за Боян, говори за „разследващия журналист“ с малко име Митко. Каква е разликата между Боян и Митко? Първият, оказва се е Боян Табаков, обвиняем като помагач при убийството на Любо Полицая. Вторият, убива, но с думи, когато петни репутацията на институции и заговорничи в направата на компромати срещу официални представители на държавата.

„Той е журналист, кво ще му направят“, казва Къро, давайки най-точната диагноза на състоянието на обществените процеси у нас. За поръчителя изглежда работата на журналиста е да върши безобразия и дори неща на ръба на закона, защото сигурно си мисли, че се ползва с имунитет. Да, но ако престъпиш закона, може и да се водиш журналист, но вече си и от другата страна, най-малкото потенциален обвиняем.

В новата информация, разпространена в петък сутринта от прокуратурата, има още един детайл. Потвърждават се напълно подозренията, че предколедното писмо на един американски конгресмен – Уорън Дейвидсън, с което от финансовия министър на САЩ се иска санкционирането на главния прокурор Иван Гешев, всъщност е сътворено от Цветан Василев и неговите хора като Дилиян Георгиев. Как иначе да си обясним, че Дилиян и Митко разполагат с текста поне 6-7 часа, преди изобщо конгресменът да го е публикувал в социалните мрежи. Как така един Дилиян от София знае какво е писал член на Конгреса на САЩ на финансовия министър на САЩ, освен ако той не е участвал в изготвянето на черновата.

Всъщност, това стана известно почти незабавно и ако забелязвате вече четири месеца няма никаква реакция от властите в Щатите. Пълно мълчание пази и Уорън Дейвидсън, вероятно дълбоко съжалил, че е позволил да бъде употребен в схемата на заговорниците.

Участието на журналиста Димитър Стоянов в един клуб по интереси с хора, заподозрени в поръчителство на убийства, източване на четвъртата по големина българска банка, в схеми за внос за опасни отпадъци,  за които отдавна цел №1 е отстраняването главния прокурор, е неприятна, но важна новина за българската журналистика. Защото никой не би искал да дели една професия с хора, които ползват журналистиката за прикритие на криминалния си уклон.

Ако допуснем, че всяко стадо си има черни овце, а и почти няма бранш, в който да няма „гнили ябълки“, то посочването им и прочистването на българската журналистика от тях е просто задължително. Защото освен правото да информира и да знае, журналистиката има задължението и да формира обществено мнение, да бъде обективна и честна, да бъде фактор в ежедневието на хората. Затова и в момента няма право да мълчи за случая с Димитър Стоянов от BIRD, ако още претендира да е четвърта власт. В противен случай ще стане още по-трудно за наистина честните и независими журналисти да отрекат твърденията на редица европейски и световни организации, че българската медийна среда е овладяна и безвъзвратно отровена от зависимости.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.