Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мнения
  3. Туристическият бранш иска смяна на Спасителката на костенурките. Тя: Това е моят отбор

Мнения

Туристическият бранш иска смяна на Спасителката на костенурките. Тя: Това е моят отбор

Туристическият бранш иска смяна на Спасителката на костенурките. Тя: Това е моят отбор - Tribune.bg
Снимка:

Различни организации от сектор Туризъм изразиха шумно исканията си за смяната на министъра на туризма Зарица Динкова при предстоящата ротация през март.

Всички големи в бизнеса: хотелиери, ресторантьори и агенции, събирали мнения и се очаквало до няколко дни да излязат с обща позиция, която ще бъде изпратена на настоящия премиер акад. Николай Денков, на бъдещия – Мария Габриел, и на политическите лидери на „сглобката“, твърди TravelNews.

„Категорично Зарица Динкова не трябва да остава на поста министър на туризма. До момента за 9 месеца тя показа, че нищо не прави, освен някакви безмислени срещи, които остават без резултат. По никакъв начин не откликва на проблемите на бизнеса“, заяви пред медията проф. Георги Рачев, който има туроператорска фирма и е зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции.

„Виждаме в лицето на Динкова детска радост - бенгалски огън“, коментира той. Според Рачев тя е далече от бизнеса и не разбира нищо от туризъм.

На същото мнение е Павлина Илиева, председател на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти „Обединение Бъдеще за туризма“ (ОБТ). „И със Зарица Динкова, и без нея, нищо не се прави и случва. Искаме човек, който да дойде и да иска да работи, за да решава проблемите на бранша“, заявява тя. Все така няма гаранционен фонд за туроператорите, а въобще пък не се работи по нов закон за туризма.

Ресторантьорите са категорично против тя да продължи да изпълнява функциите на министър на туризма и събират подкрепа за обща позиция на целия сектор.

„Загубихме едни 9 месеца със Зарица Динкова. Нищо не направи за туристическия бранш, а с нас ресторантьорите категорично няма диалог“, заявява Ричард Алибегов, председател на Българска асоциация на заведенията. Според него трябва да бъде сложен човек от бранша за министър, който да работи с всички организации. „Зарица Динкова направи разделение в сектора. Тя ни дели на удобни и неудобни, като приближените дори получават пари от Министерството на туризма. Категорично с ресторантьорите не работи“, подчерта още Алибегов.

Емил Коларов, председател на Сдружението на заведенията в България, допълни, че дори не е излязла да защити ресторантския бизнес за оставането на по-ниското ДДС, а е трябвало сами да водят битка с политическите сили.

„От ден първи казахме, че не искаме парашутисти. През останалите месеци няколко пъти искахме оставката на Зарица Динкова, защото имаше много поводи. Тя не реши никакви проблеми на туризма освен да пътува в чужбина“, смята Коларов. По думите му България не е добре рекламирана през последните месеци и липсва отчетност, каквото са искали и не им е предоставена. Сдружението категорично настоява за смяната на Зарица Динкова.

Председателят на Българската асоциация за туризъм Ивелин Кичуков също коментира, че общуването на бизнеса с министъра е много трудно и не се вниква в проблематиката.

„Никакво желание за подкрепа на бизнеса и вникване в неговата проблематика. Няма никакво общуване с бранша, а само с определени сдружения, които не критикуват министъра“, посочи той. „Реално за целия период до момента не свърши нищо съществено, с което да се похвали, с изключение на раздадените 5 млн. лв. по програмата за партньорство между министерството, общините и големите туроператори. Резултатът обаче ще го видим по-късно през тази година и дали програмата е ефективна“, обясни Кичуков. Според него през миналия летен сезон Динкова не е защитила адекватно българския туризъм по време на хибридните атаки срещу Българското Черноморие вследствие на взривяването на язовир „Нова Каховка“ в Украйна.

Националният борд по туризъм, където влизат големите хотелиери, засега се въздържа от коментар. Браншът продължава да иска за министър експерт в туризма и да бъде излъчен от неговите среди.

Асоциацията на планинските водачи в България – „Планини и хора“, също поиска смяната на министъра на туризма Зарица Динкова при ротацията. „Министър Динкова има слаб интерес към туризма, който ние желаем с насърчаването на специализираните форми и развитието на устойчив туризъм. Затова е по-добре има нов министър след ротацията“, заяви Любомир Попйорданов, председател на организацията. Той беше съветник по туризма на Кирил Петков, когато беше министър – председател. Освен това е член на „Продължаваме промяната“ и бивш депутат от партията.

Според Попйорданов в туризма не се изпълнява правителствената програма именно за развитие на устойчивия туризъм и насърчаването на специализираните форми. По думите му във всички министерства се осъществяват реформи и промени в закони. Докато Министерството на туризма няма такива, дори няма дебат за коригиране на Закона за туризма, който е остарял. Същото се отнася и за националната стратегия за развитие на туризма.

Динкова намери и защитници: Асоциацията на инкаминг агенциите (AIA) подкрепя оставането ѝ след ротацията. Това се казва в писмо на организацията до премиера акад. Николай Денков, вицепремиера Мария Габриел и председателите на парламентарните групи.

„Нашият апел е министърът на туризма – г-жа Зарица Динкова, да запази поста си. Министър Динкова е много балансираaна личност, позитивно настроена и отворена към бранша, запозна се и вникна бързо в проблемите му. Тя установи много добра комуникация с чуждите туроператори, води продуктивен диалог с тях и вече е разпознаваема и добре приета фигура на международно ниво. Ние считаме, че в лицето на г-жа Зарица Динкова браншът има министър, който много бързо се ориентира в проблемите на сектора, спецификата и нуждите му. Безспорен неин принос е реализацията на първата по рода си програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България, от която имахме крещяща нужда от години. Тази програма бе високо оценена от водещите европейски туроператори и приета като послание за нова проактивна политика, каквато напълно отсъстваше до момента. Виждаме умението на министър Динкова да работи в координиция с останалите министерства. Имайки предвид интердисциплинарния характер на туризма, това е изключилото важно качество“, молят те.

В организацията членуват осемте най-големи туроператора за входящ туризъм, които са представители на най-големите европейски концерни, в чието продуктово портфолио се предлага България. Това са представителите германските туроператори DER Touristik, Schauland reisen, FTI, Alltours, британския Jet2Holidays и компаниите “Клуб Магелан”, “Гоу ту холидей”. Председател на асоциацията е Иван Грошев, управител на МТС България, която компания представлява германския туроператор FTI и британския туроператор Jet2Holidays.

Министърът на туризма Зарица Динкова пътува като турист, нищо не разбира от туризъм и затова нищо не може да направи за сектора. По тази причина не трябва да остава на поста след ротацията, твърди обаче Димитър Попов, управител на туроператора „Пенгуин Травъл“, който води най-много датски туристи у нас, и бивш председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). „Как една среща на нашия министър с друг министър ще доведе до повече туристи. Това са сладки приказки и министърката си прави пиар. Тя си пътува като турист“, заяви той.

„Туристическият сектор е моят отбор в момента и аз ще продължа да правя всичко възможно той да просперира. Виждам че българският туристически сектор е все по-конкурентен, а той е базиран на иновации, устойчивост, на все по-високо качество и набляга на изживяванията, които туристите у нас преживяват“, непоклатима беше наскоро министърът в ефира на „Дарик“ радио.

Тя подчерта, че благодарение на факта, че българският туристически продукт става все по-добър, популяризирането му е все по-видимо. „Въпросът е да сме все по-модерни по отношение на средствата за маркетинг и реклама, които използваме. Именно заради това направихме реформата в начина, по който се изразходват средствата за маркетинг и реклама по черноморските общини. С тази реформа самите общини могат да рекламират това, което смятат за свой най-голям плюс“, заяви още Динкова.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети