Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Кадиев за „Берое“: От днес за утре да спреш финансирането, на практика убивайки отбора

Мрежата

Кадиев за „Берое“: От днес за утре да спреш финансирането, на практика убивайки отбора

Кадиев за Берое: От днес за утре да спреш финансирането, на практика убивайки отбора - Tribune.bg
Снимка:

От Фейсбук профила на Георги Кадиев

Написах този пост през юни, като водач на листа в Ст. Загора, където Берое е религия.

Да се издържа един отбор от губещ държавен ТЕЦ е глупост, която вероятно е измислил кметът на Ст. Загора, за да печели гласове.

Но същата недомислица е и от днес за утре да спреш финансирането, на практика убивайки отбора, и то точно когато Марица-Изток 2 най-после печели пари.

Някъде накрая на поста съм написал и решението, според мен.

Дано някой от "А"-отбора го прочете и се замисли.

*

23 юни  ·

НЯМА МОЕ, НЯМА ТВОЕ, ВСИЧКО Е БЕРОЕ!

Знам какво каза служебният министър на енергетиката за Берое. Знам, че е нелепо губещ държавен ТЕЦ да е собственик на футболен отбор (все едно Топлофикация-София да купи “Левски”) Знам каква любов е отборът за Стара Загора.

ЗАТОВА СЕРИОЗНО ЗА БЕРОЕ:

Откакто Берое става собственост на ТЕЦ Марица-Изток 2 през 2011, издръжката му се е увеличила драстично, при липса на особени резултати.

От 1,8 млн. лева през 2011 г. (когато ги придобива ТЕЦ Марица-Изток 2), издръжката им нараства до 7,9 млн. лева за 2019 (последният обявен ГФО) – или ръст от 4.4 пъти. Накратко резултати:

2010 г. Печели Купата на България. Издръжка за 2010 г. (преди да бъде придобит от ТЕЦ 2 – 2,36 млн. лева (ГФО за 2010).

2011 г. (тогава става собственост на ТЕЦ 2): Завършва на 7-мо място в А група. Издръжка за 2011 г. -  1,8 млн. (ГФО за 2011).

2013 г.: Последен успех: Печели Купата на България. Издръжка за 2013 г. -  5,1 млн. лева (ГФО за 2013).

2019 г. Завършва на 4-то място в А група. Издръжка за 2019 г. -  7,9 млн. лева (ГФО за 2019).

2021: Завършва на 6-то място в А група. Издръжката от ТЕЦ Марица-Изток 2 по думите на министъра на енергетиката е 5-6 млн. лева (няма обявен ГФО за 2020 г.).

Извод и решение:

Издръжка на Берое от губещ държавен ТЕЦ е необоснована и политически мотивирана. Но рязко прекратяване на издръжката е също недопустимо.

Берое би трябвало да може да функционира нормално и с годишна издръжка само от 2,4 млн. лева – колкото издръжката за 2010 г., когато печели Купата на България и не е собственост на ТЕЦ 2, а се финансира от сдружение на местни бизнесмени, които държат сметка за харченето на парите. Сега се финансира от държавата и, убеден съм, е обрасло от бизнес интереси и хора, които живеят добре на гърба на клуба и държавата. Убеден съм, че и старозагорци го виждат и знаят.

Считам, че дори ТЕЦ Марица-Изток 2 да намали 2-3 пъти издръжката на клуба, това няма да се отрази драстично, ако парите се харчат ефективно. Подобна по-малка издръжка би осигурила междинен период от 12-18 месеца за организиране на нови спонсори.

През 70-е и 80-е години Берое е отбор на цяла Стара Загора. Един футболист зачислен в Загорка, друг в ДЗУ, трети другаде- така на практика целият град отглежда и притежава отбора си. Мисля, че завръщането към тези корени е най-доброто.

Футболът е игра на народа, не на политиците.

*Този анализ е подготвен с помощта на приятел, чиято баба е крила Петър Жеков в каца в мазето, за да не го открие ЦСКА. Тогава футболистите се крадяли като булки. Днес аз “откраднах” от неговите знания, за което благодаря.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.