Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Карлос Контрера със сигнал до МОН: Да се провери кой и какво чете на децата в училище

Мрежата

Карлос Контрера със сигнал до МОН: Да се провери кой и какво чете на децата в училище

Карлос Контрера със сигнал до МОН: Да се провери кой и какво чете на децата в училище - Tribune.bg
Снимка:

Държавата не се интересува какво се случва в българските училища и как се предлага на вниманието на учениците

Сигнал до Министерството на образованието по повод скандала с детската книжка „Да пробудиш драконче“ бе внесен от общинския съветник и председател на „Патриоти за София“ Карлос Контрера.

Родители от Хасково алармираха, че по инициативата „Разказвачът на приказки“, подкрепена от МОН и Държавна агенция за българите в чужбина на 4-ти и 5-и клас, е четена въпросната книга.

Цитатът, който разбуни духовете, е „изобщо не се ч**ахме онази вечер“ и „Ти се събуди и ми го п**на“. Книгата е определена от критиката като етнофентъзи, но въпросът е подходяща ли е за подрастващи, особено за 4-ти и 5-и клас?

Благодарение на този скандал разбираме, че МОН и Регионалните инспекторати по образованието не следят и не са запознати какво точно се чете на децата в училище по програмата „Разказвачът на приказки“. Това е изключително притеснително, защото очевидно държавата не се интересува какво се случва в българските училища и как се предлага на вниманието на учениците, пише Контрера в писмото си и добавя:

„Според мен следва да има някакви правила и контрол какво, на кого и как се чете и предоставя като литература в училище. Очевидно темата за ч**ането и п**ането (сексуалните отношения) не са подходящи за 4-ти клас, а и надали е в полза на сексуалното образование в училище нещата да се свеждат до това. Нека МОН да възложи проверка и да се установи защо това е допуснато. Нещо повече - да се вземат мерки подобни изцепки да не се случват занапред.

Случаят повдига редица въпроси какво точно има в учебното съдържание, какво се предлага като допълнителна литература за четене и какво точно правят НПО-тата в образованието. Както се оказва, без дори да е прегледан материалът, той се вкарва в учебния процес. Този разговор е доста закъснял, но трябва да бъде проведен. Нужна е една широка обществена дискусия по тази тема кой и как може да влиза в учебните заведения и да става част от образователния процес. Хилядите проекти и проектчета, ежегодно реализирани в българските училища, вероятно крият и други подобни „изненади“.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети