Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко

Мрежата

Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко

Не може и двете да се продават за конфитюр, все едно да продават айран за кисело мляко - Tribune.bg

От Фейсбук профила на Георги Матеев

„Открийте 10-те разлики“

От едната страна виждате продукт, който се раздава като дарение на социално слаби и хора с увреждания, от другата страна виждате произведен в България продукт за търговската мрежа.

И двата продукта се водят по наименование „конфитюр“. Обаче съдържанието е коренно различно. По закон производителите са длъжни да подреждат съдържимото в низходящ ред - най-отпред да са изброени съставките, които се съдържат най-много.

Очевидно, единият конфитюр е съставен от 60% плод и 40% захар. Докато в другия съдържанието на плод е само 35%. Останалите 65 са глюкозо-фруктозен сироп и захар, като глюкозо-фруктозния сироп е преобладаващ - повече дори от самите плодове.

Това е и причината единият конфитюр да съдържа 276 калории за 100 грама, докато другият - 177 или с над 55% повече. Но по-тревожното е друго, освен че е много по-калоричен заради почти двойно по-малкото плодове, левият конфитюр има и много по-висок гликемичен индекс от десния.

Как е възможно тези два продукта да се продават под едно и също търговско наименование? Това е все едно да продават айран за кисело мляко?


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети