Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Петков има право да използва услугите на НСО, но дали в предизборна кампания е редно и морално да го прави

Мрежата

Петков има право да използва услугите на НСО, но дали в предизборна кампания е редно и морално да го прави

Петков има право да използва услугите на НСО, но дали в предизборна кампания е редно и морално да го прави - Tribune.bg

От Фейсбук профила на Лилия Божкова

Знам, че Кирил Петков, като бивш Министър председател на Република България има право да използва услугите на НСО.

 Това, което не ми е известно е дали в предизборна кампания е редно и най-вече морално да го прави.

 За Найо и публикацията, която си изтри - ще замълча поради ранният час и поради факта, че всичко, което мога да кажа е нецензурно.

 Изразявам съчувствието си към близките на починалия в ПТП от вчерашният ден.

 Знам, че в НАРЕДБА № I-141 за условията и реда, при които се използва специален режим на движение от МПС пише:

Чл. 5. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:

1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличието на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;

2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;

3. да не се съобразява с организацията на движението , въведена с пътни светофари, пътни знаци, пътни маркировки и други средства, когато това се отнася до посоката на движението и завиването в определени направления;

4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на Закона за движението по пътищата, като през това време той може да подава само син или червен светлинен сигнал.

(2) Разпоредбите по ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задълженията да управляват и да се движат по безопасен начин.

 Знам, че в Закона за НСО пише:

Чл. 21. (1) Специализиран транспорт в мирно време се осигурява на:

1. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) членовете на Министерския съвет, членовете на Конституционния съд, заместник-председателите на Народното събрание, председателя на Върховния касационен съд, председателя на Върховния административен съд, кмета на столицата;

2. лицата, заемали длъжностите председател на Народното събрание или министър-председател - до 4 години след освобождаването им от длъжност.

(2) На лицата, които са били президенти на Република България, се осигурява охрана при условията и по реда на Закона за някои права на лицата, които са били президенти на Република България.

(3) При усложнена среда за сигурност по решение на комисията по чл. 23 на лицата по ал. 1 и 2 се осигуряват и други видове охрана.

(4) Специализиран транспорт се осигурява и на представители на друга държава, международна организация или институция с ранг, съответстващ на ранга на лицата по ал. 1 и 2, когато са на посещение в Република България.

Чл. 60. (1) Нормалната продължителност на работното време на служителите от Националната служба за охрана е 8 часа. Работната седмица е 5-дневна с нормална продължителност на седмичното работно време 40 часа.

(2) За някои категории служители, без работещите на смени, се установява ненормиран работен ден. Те са длъжни при необходимост да изпълняват служебните си задължения и след изтичане на редовното работно време.

Явно това НЕ е достатъчно!

 Знам, че режима за контрол на движение по пътищата на тежкотоварни автомобили е различен от този на автомобилите на НСО, но намирам връзка със случващото се и смятам, че е резонно да се въведе такъв.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Как трябва да се разиграе политическата ситуация след поредните предсрочни избори?
Покажи резултати Скрий резултати