Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Саботаж за 2 млрд. лв. срещу магистрала „Струма“

Мрежата

Саботаж за 2 млрд. лв. срещу магистрала „Струма“

Саботаж за 2 млрд. лв. срещу магистрала Струма - Tribune.bg
Снимка:

„Зелени“ организации манипулират ЕК и европейския омбудсман

Автор: Горан Георгиев, „Труд“

Организациите от коалицията „За да остане природа в България“ опитват да реализират най-големия си саботаж срещу изграждането на участъка от автомагистрала „Струма“ между Крупник и Кресна, показва разследване на „Труд“. Резултатът ще бъде загуба от 2 милиарда лева за българската икономика  от връщане на европейското финансиране за аутобана.

В плана са включени накуп всички похвати, използвани от „еколозите“ през годините – лъжливи сигнали до европейските институции, заблуждаване на чужди медии, манипулации на общественото мнение, настройване на местните хора срещу „Струма“.

Действия

Кампанията на „зелените“ срещу АМ „Струма“ и конкретно Лот 3.2 Крупник-Кресна е подновена през 2017 г., когато институциите у нас одобряват така наречения „източен вариант“. Според проекта магистралата в посока Гърция ще минава през Кресненското дефиле, като съществуващият участък от международния път Е-79 ще бъде ремонтиран и разширен. Към София ще се пътува от изток през Кресненското плато. По този начин трафикът през пролома ще падне поне с 50%, като се очаква и катастрофите да намалеят драстично. В момента маршрутът през Кресненското дефиле е сред най-смъртоносните в България.

АМ „Струма“АМ „Струма“

След като е избран източният вариант, „еколозите“ започват да изпращат в Европейската комисия лъжи и клевети.

Един от последните доноси е адресиран до вицепрезидента на Еврокомисията Франс Тимерманс. Под лъжливия сигнал са имената на „международните“ неправителствени организации Bankwatch и Friends of Earth. От българска страна клеветата е подписана от Десислава Стоянова, активист на „За земята“, Андрей Ковачев от Сдружение за дива природа „Балкани“, Петко Ковачев от Институт за зелена политика, Даниел Попов от Информационен и учебен център по екология, Димитър Василев – Велин от Фондация „Училище за природа“.

Разследването на „Труд“ разкрива, че зад чуждестранните организации са прикрити българските „зелени“.

Програмен директор на Bankwatch е Анелия Стефанова, която дълги години е начело на „За земята“. Подкрепилата „сигнала“ от страна на тази организация е Десислава Стоянова. А „За земята“ е член на Friends of Earth – другата „международна“ НПО, подписала доноса. В края на януари 2019 г. Стоянова пуска и жалба до европейския омбудсман Емили О`Райли с искане за проверка на ЕК, тъй като комисията не правела нищо, за да защити европейското екологично законодателство в Кресненския пролом. В жалбата Стоянова посочва, че е от Bankwatch, а не както в доноса до ЕК – там е член на „За земята“.

Ситуацията е същата и при Даниел Попов от Информационния и учебен център по екология – представител е на Bankwatch за нашата страна. Освен това Попов е част от българската коалиция „Без цианиди“, където се подвизава заедно с Димитър Василев – Велин. Последният подписва доноса до ЕК от името на Училище за природа.

Всички изброени до тук „еколози“ членуват или оглавяват организации, които са част от коалицията „За да остане природа в България“. В нея са и останалите, изпратили доноса – Института за зелена политика начело с Петко Ковачев, СДП „Балкани“ на Андрей Ковачев, Информационния и учебен център по екология на Даниел Попов и Училище за природа на Димитър Василев – Велин.

Както „Труд“ е доказал в своите разследвания за „зелените“, „За да остане природа в България“ е семейно приятелски кръг, обслужващ политическите и финансови интереси на своите членове. Освен подписалите „сигнала“, в кръга са и нелегитимният председател на Асоциацията на парковете Тома Белев и съпругата му Веселина Кавръкова, ръководеща тукашния филиал на швейцарската офшорка Световен фонд за дивата природа (WWF). В групата е и съпругата на Андрей Ковачев – Катерина Раковска, работеща във WWF-България.

Коалицията е едно с политическа партия, доскоро носеща името „Зелените“. В началото на тази година формацията се преименува. Причината е окончателно съдебно решение, според което името „Зелените“ е откраднато и ползвано незаконно в продължение на 11 години.

В момента партията е с ново название – „Зелено движение“ и е част от „Демократична България“, заедно с ДСБ на Атанас Атанасов и „Да, България“ на Христо Иванов-Бойкикев.

Политическият проект изниква под политинженреството на кръга „Капитал“. Медиите в него непрекъснато лансират лъжите на „еколозите“ и ги наричат „граждани“. Услужливо се пропуска информацията, че голяма част от тях винаги са кандидати за депутати на националните и европейски избори през последните 10 г. Такива са и Тома Белев, Петко Ковачев, Андрей Ковачев.

Докато се правят на безпартийни граждани, членовете на „За да остане природа в България“ блокират десетки инвестиционни проекти, част от които са от национално значение. Заради тази дейност на „еколозите“ загубите за икономиката ни са стотици милиони лева. Чрез съдебни хватки и протести, затварящи възлови кръстовища в големите градове в час пик, „еколозите“ и досега успяват да накарат официалната власт да се съобразява с техните претенции.

Сред мишените на „зелените“ е и АМ „Струма“, която по план трябваше да е готова преди повече от 10 години, а сега срокът е 2024 г. „Природозащитниците“ манипулират, че пътната артерия ще унищожи природата в Кресненското дефиле.

В България довършването на аутобана е блокирано, докато през 2017 г. съдът окончателно отхвърля жалбите на „еколозите“ като несъстоятелни. Заради това те се концентрират в черен пиар срещу проекта зад граница, основно в Брюксел и чуждестранни медии.

Всяка година „зелените“ опитват да отворят досие за АМ „Струма“ пред Постоянния комитет на Бернската конвенция. Това е звеното, което се грижи за спазването на екологичното еврозаконодателство и неговите решения имат голяма тежест пред ЕК. Но досега „природозащитниците“ не успяват с доносите си пред Комитета и той отказва да вземе решение срещу България по казуса с Лот 3.2.

Затова в началото на август сигналът до Франс Тимерманс е допълнен с „независим“ научен анализ. Според данните биоразнообразието в Кресненския пролом е застрашено заради автомобилния трафик и той задължително трябва да бъде изнесен извън дефилето изцяло.

Автор на анализа е екип, ръководен от Стоян Бешков от Националния природонаучен музей. Но Бешков изобщо не може да е автор на „независим“ доклад, когато става дума за организациите от „За да остане природа в България“. Той е част от „зеления“ кръг и основен участник в протестите, организирани уж в защита на природата, но реално обслужващи финансови и политически интереси.

Документален филм

Медийната кампания срещу България заради Лот 3.2 на АМ „Струма“ се провежда от години у нас. И докато тук единствено медиите от кръга „Капитал“ лансират „зелените“ измами, понякога „еколозите“ успяват да заблудят чуждестранни журналисти.

Последният „удар“ на „природозащитниците“ е документален филм на холандския режисьор Марайн Пулс.

През юни 17-минутното видео за казуса „Кресненско дефиле“ е качен в интернет платформата Ютюб.

В него участват „местни“ хора, „международни“ експерти и български „еколози“. Но всъщност пред камерата застават всички, подписали клеветата до Брюксел. Андрей Ковачев е представен като биолог, а не като неуспял кандидат за депутат. Компания му прави Стоян Бешков, автор на „независимия“ доклад. Колко е вреден проектът разказва и Даниел Попов, представен като част от Bankwatch, а не като български активист от Информационния и учебен център по екология. Димитър Василев – Велин от „Училище за природа“ е посочен за човек от региона, противник на аутобан през пролома. Истината е, че той е учредител на партията на „еколозите“, а през 2006 г. е арестуван при опит да нахлуе на заседание на Висшия експертен екологичен съвет в Министерството на околната среда и водите.

Отделно във филма няма мнение от официалните институции, като Министерството на регионалното развитие и Агенция „Пътна инфраструктура“. Показаните реални недоволни местни са трима. Основният фокус пада върху българските „еколози“ (повечето представени като хора от чужди НПО), които внушават как природата в пролома ще бъде унищожена.

А най-изненадващото е, че интервюиращият е сънародникът на холандския режисьор Марайн Пулс – евродепутатът Олаф Щьогер.

Присъствието на Щьогер е меко казано нелепо, тъй като в Европейския парламент той е член на групата „Европа на нациите и свободите“. В нея има крайнодесни, на чиято политика върли опоненти са европейските зелени. Но явно българските „зелени“ нямат против крайнодесните идеи, въпреки че в световен мащаб екопартиите излъчват все по-леви послания.

Клипът в Ютюб не се радва на голям интерес – до 14 август е гледан от 1584 души, което е нищожен резултат.

Хронология

Източният вариант е избран, след като отпада идеята за 16-километров тунел. Именно за мегасъоръжението лобират „еколозите“, но идеята е отхвърлена от специалистите.

Доводите на експертите са, че това е най-сеизмичната зона в страната, в която е било най-силното земетресение в историята на България – 7.8 по скалата на Рихтер през 1904 г.

Друг много сериозен аргумент срещу тунела е, че скалите в района са с повишена естествена радиоактивност. Между 5 и 10 милиона тона ще е изкопаната радиоактивна скална маса, която трябва да бъде депонирана в близост до строителните дейности – тоест в хабитатите на защитените видове, които „зелените“ уж бранят.

Огромен проблем е и високата цена на съоръжението – над 1 милиард евро, като поддръжката му ще струва около 50 милиона евро годишно. А времето за изграждане е между 6 и 8 години.

Всичките тези и още доводи дават основание на българската държава да избере по-бързия, евтин, екологичен и не застрашаващ човешкото здраве „източен вариант“. За него е извършена екологична оценка, която е обжалвана от „зелените“. Тази година съдът окончателно отхвърля жалбите им, а процедурите, предшестващи изграждането са в ход, като трасето трябва да е готово най-късно през 2024 година.

Решението е предшествано от обществени обсъждания в общините Симитли и Кресна. По време на разискванията местните хора подкрепят идеята Лот 3.2 да минава през пролома, тъй като магистралата ще съживи бизнеса и инвестициите в региона.

Против са единствено „еколозите“, които опитват да организират срещи с кресненчани, за да ги манипулират. Но интересът към сбирките е нулев.

Налице е още един факт – „природозащитниците“ повече от 10 години лобират швейцарският консорциум „Амберг“ да се включи в изграждането на тунела. Това едва ли е случайно, след като водещата им организация WWF е регистрирана като офшорка на територията на Конфедерацията.

След като всичките им атаки срещу Лот 3.2 са блокирани в България от съда и правителството, сега на „природозащитниците“ им остава само един вариант – да излъжат европейските институции. Ако успеят, подадената на 9 август апликационна форма за еврофинансиране, ще бъде отхвърлена. Така страната ни ще трябва да даде от джоба на данъкоплатците близо 800 милиона лева за довършването на магистрала „Струма“. Отделно ще има и последствия – България ще изпусне срока за завършването на аутобана и ще връща на Брюксел парите и за останалите участъци, което е близо 2 милиарда лева – само защото десетина фалшиви „природозащитници“ са решили, че това е начинът да осребрят екологичната кауза.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети саботаж

Коментари (7)

Нина Крайно време е да се спре да се обръща внимание на зелените измамници. Именно заради тях вече с години се бави изграждането на "Струма". Магистралата трябва да бъде завършена, само така ще намалеят катасрофите.
19.08.2019 14:28 / Отговор
Нова Вчера минавах през Кресна, ми безумие е в този толкова натоварен участък да няма магистрала. И като знам колко време се бави, направо нямам думи. Да я бяха направили вече, а не като всичко в тая държава дето се отлага за някога си.
19.08.2019 15:41 / Отговор
МАрио Какво им пречи на зелените тази магистрала, толкова човешки живота ще спаси , а нима има нещо по-важно от тях
19.08.2019 16:12 / Отговор
Васил Зелените винаги и само са се интересували от пари и затова изпълняват различни поръчки.
19.08.2019 21:09 / Отговор
Мона ЗЕЛЕНИТЕ са платените протестетори срещу правителствито на Борисов. Най-значимото и най-същественото, което Борисов прави за България е огромната инфраструктура от пътища и магистрали, кръстосали цялата страна. Те са бесни, че тези стратагически и мащабни обекти директно изпращат Борисов в историята като градител на България, а не като грабител, както се опитват да го представят. Ужасно нелепо е, че ги има тези организации, които имат влияние и в международени организации. Те спряха изграждането на втори лифт в Банско, сега спират изграждането на огромния тунел през дефилето.
Аз лично смятам, че Бирисов нищо и никой не може да го спре да продължи да изгражда. Той доказа, че може да работи, да изгражда и да надгражда в изключително трудна обстановка на конфронтация срещу него.
На ЗЕЛЕНИТЕ пожелавай да бъдат поразени от природна мълния, така както те парализират и спират прогреса на България!
20.08.2019 08:16 / Отговор
Покажи всички

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети