Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. „Труд“: Поредна провокация срещу магистрала „Струма“ кроят „зелените“

Мрежата

„Труд“: Поредна провокация срещу магистрала „Струма“ кроят „зелените“

Труд: Поредна провокация срещу магистрала Струма кроят зелените - Tribune.bg
Снимка:

2 млрд. лв. загуба за България от действията на „еколозите“

Поредна провокация срещу изграждането на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле кроят организациите от коалицията „За да остане природа в България“, научи „Труд“.

Намеренията на „еколозите“ издаде единственият работещ в Института за зелена политика – Петко Ковачев.

Във вторник, 17 септември, Ковачев пише във фейсбук, че „еколозите“ получили „добра вест от Брюксел“. Разяснява, че това е писмо, от което било ясно, че Еврокомисията няма да позволи АМ „Струма“ да мине през Кресненския пролом, но конкретното съдържание на текста все още не е обявено.

Разследване на „Труд“ установи, че вероятно става дума за изтичане на вътрешна кореспонденция между дирекциите на ЕК относно подадената от България апликационна форма за еврофинансиране на участъка през дефилето. Източниците на вестника са категорични, че официалните позиции за европейско финансиране се изпращат до българското правителство, а не до неправителствени организации. Така че, информацията, която имат „еколозите“, не е официална, нито окончателна.

Проверката на показа, че вероятно изтичането е дошло от Главна дирекция „Околна среда“ на ЕК. Именно там от няколко години работи Силвия Бърова. Преди да бъде назначена на тази служба, Бърова е директор на частната неправителствена организация (НПО) Българско дружество за защита на птиците (БДЗП), което е в „За да остане природа в България“. От там са връзките ѝ с хора като Петко Ковачев, Тома Белев, Андрей Ковачев, Борислав Сандов, Петко Цветков и с швейцарската офшорка Световен фонд за дивата природа (WWF).

Не е тайна, че именно с помощта на Силвия Бърова и нейния съпруг Борис Бъров, работещ в програмата LIFE на ЕК, „еколозите“ винаги имат достъп до информация от Брюксел, която не е предназначена за публично ползване и с нея не разполагат дори българските власти. За конкретния случай от българските институции заявиха пред „Труд“, че действително се чака отговор на апликационната форма за европейското финансиране на лот 3.2 през Кресненския пролом, но все още няма нищо официално.

Отделно Бърова съдейства на организациите от „За да остане природа в България“ да получават проекти в сферата на биоразнообразието на стойност над 20 милиона евро. Така „зелените“ се издържат с европейски пари, които използват за прокарването на политически и лобистки интереси. Именно лобизъм стои и зад саботажа на АМ „Струма“.

Саботажът

Още на 19 август „Труд“ писа, че „еколозите“ подготвят саботаж срещу АМ „Струма“, който е най-мащабният досега от очернящата кампания срещу аутобана. Ако „зелените“ успеят, България ще връща 2 милиарда лева, които досега са дадени от ЕК за всички изградени участъци от АМ „Струма“. Отделно ще трябва да се дадат над 700 милиона лева от джоба на българските данъкоплатци за лот 3.2.

В плана са включени накуп всички похвати, използвани от „природозащитниците“ през годините – лъжливи сигнали до европейските институции, заблуждаване на чужди медии, манипулации на общественото мнение, настройване на местните хора срещу аутобана.

Припомняме, че кампанията на „зелените“ срещу АМ „Струма“ и конкретно лот 3.2 Крупник-Кресна се засилва през 2017 г., когато институциите у нас одобряват така наречения „източен вариант“. Според проекта магистралата в посока Гърция ще минава през Кресненското дефиле, като съществуващият участък от международния път Е-79 ще бъде ремонтиран и разширен. Към София ще се пътува от изток през Кресненското плато. По този начин трафикът през пролома ще падне с поне 50%, като се очаква и катастрофите да намалеят драстично. В момента маршрутът през Кресненското дефиле е сред най-смъртоносните в България. За периода 2012 – 2016 г. в 15 километровото трасе през пролома са станали 270 тежки катастрофи с 25 загинали и 119 ранени.

Ако аутобанът беше готов още преди повече от десетилетие, както бе по план, статистиката едва ли щеше да е толкова стряскаща. Но дълги години „природозащитниците“ манипулират, че пътната артерия ще унищожи природата в Кресненското дефиле.

В България те успяват да блокират довършването на „Струма“ до 2018 г. Тогава съдът окончателно отхвърля жалбите им като несъстоятелни. Заради това те се концентрират в черен пиар срещу проекта зад граница, основно в Брюксел и чуждестранни медии.

Всяка година „зелените“ опитват да отворят досие за АМ „Струма“ пред Постоянния комитет на Бернската конвенция. Това е звеното, което се грижи за спазването на екологичното еврозаконодателство и неговите решения имат голяма тежест пред ЕК. Но досега „природозащитниците“ не успяват с доносите си пред Комитета и той отказва да вземе решение срещу България по казуса с Лот 3.2.

Лобизъм

Източният вариант е избран, след като отпада идеята за 16-километров тунел. Именно за мегасъоръжението лобират „еколозите“, но идеята е отхвърлена от специалистите.

Доводите на експертите са, че това е най-сеизмичната зона в страната, в която е било най-силното земетресение в историята на България – 7.8 по скалата на Рихтер през 1904 г.

Друг много сериозен аргумент срещу тунела е, че скалите в района са с повишена естествена радиоактивност. Над 5 милиона кубически метра ще е изкопаната радиоактивна скална маса, която трябва да бъде депонирана в близост до строителните дейности – тоест в хабитатите на защитените видове, които „зелените“ уж бранят.

Огромен проблем е и високата цена на съоръжението – над 1 милиард евро, като поддръжката му ще струва около 50 милиона евро годишно. А времето за изграждане е между 6 и 8 години.

Всичките тези и още доводи дават основание на българската държава да избере по-бързия, евтин, екологичен и не застрашаващ човешкото здраве „източен вариант“. За него е извършена екологична оценка, която е обжалвана от „зелените“. Тази година съдът окончателно отхвърля жалбите им, а процедурите, предшестващи изграждането, са в ход, като трасето трябва да е готово най-късно през 2024 година.

Решението е предшествано от обществени обсъждания в общините Симитли и Кресна. По време на разискванията местните хора подкрепят идеята лот 3.2 да минава през пролома, тъй като магистралата ще съживи бизнеса и инвестициите в региона.

Против са единствено „еколозите“, които опитват да организират срещи с кресненчани, за да ги манипулират. Но интересът към сбирките е нулев.

Налице е още един факт – „природозащитниците“ повече от 10 години лобират за швейцарския консорциум „Амберг“, който да се включи в изграждането на тунела. Това едва ли е случайно, след като водещата им организация WWF е регистрирана като офшорка на територията на Конфедерацията.

Шантаж

Въпреки решението на българския съд от 2017 г., че аргументите на „зелените“ срещу лот 3.2 са неоснователни, те продължават очернящата си кампания в Брюксел, заблуждавайки Европейската комисия с фалшиви сигнали.

Тази седмица „Труд“ ще уведоми новоизбрания председател на ЕК Урсула фон дер Лайен за всички манипулации на „еколозите“. Ще има и искане за установяване на виновника за изтичането на вътрешна кореспонденция на Комисията към „природозащитниците“. Защото тази предварителна информация „зелените“ използват за шантаж на официалните институции у нас и за манипулация на обществото с цел прокарване своите партийни и лобистки интереси. А екорекетът вече става нетърпим.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (4)

Крум Нямат спирка тия мошеници. Дано си намерят майстора, не се наядоха.
20.09.2019 12:15 / Отговор
Алина Иванова 2 милиарда загуба заради тия смешници и цяла държава търпи това? Е, ние верно не живеем на нормално място.
20.09.2019 12:41 / Отговор
Калин Зелената наглост не е просто опасна, а взема жертви!
20.09.2019 18:19 / Отговор
Симо А прокуратурата защо спи и не вземе мерки срещу зеления рекет?
20.09.2019 18:50 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети