Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. „Труд“: Светло харвардско бъдеще в транспорта

Мрежата

„Труд“: Светло харвардско бъдеще в транспорта

Труд: Светло харвардско бъдеще в транспорта - Tribune.bg
Снимка:

Преговорите на тема „Транспорт“ вървят гладко, равномерно и праволинейно. В далечината се очертават жалоните на светлото бъдеще за българския шофьор и всички пътища - сухоземни, въздушни и водни, пише в свой анализ в. „Труд“.

На масата за преговори виждам двама транспортни „експерти“ от някогашния Реформаторски блок. Единият е Гроздан Караджов - бивш Демократ за Силна България и настоящ Има Такъв Народ и Настимир Ананиев - бивш България за Гражданите и настоящ „Волт“ - мандатоносител или нещо като електродвигател или електромобил на Продължаваме промяната. Караджов, Ананиев и ръководената от тях Транспортна комисия в 43-то Народно събрание успяха да реализират всички катаджийски мечти, които им спусна от МВР тогавашната вътрешна министърка Румяна Бъчварова. И в Закона за движение по пътищата бяха нанесени над 100 непоправими милиционерски поправки, които влязоха в сила от януари 2017 г. Досега само една от тях успя да задраска Конституционният съд. Но това е история.

Парадайските преговори за транспорта са настояще и стигнаха до съществени идеи. Ето част от тях. За шофьорите - създава се изцяло нов Закон за движение по пътищата, обединяват се контролните органи КАТ и бившата ДАИ, АПИ минава под контрола на транспортния, а не на регионалния министър, изграждат се 28 полигона за практическо обучение на кандидатите за книжка, премахва се синия талон (да не си помислите, че ще махат и екостикера и ще лишат от няколко милиона печатницата на коалиционния им партньор от БСП Петър Кънев - б. а.). За пътищата - където по Дунава има фериботи - ще се построят мостове, „Хемус“ от магистрала ще се довърши като скоростен път, магистрала „Струма“ няма да минава през Кресненското дефиле, а някъде отстрани, ще се изгради магистрала Истанбул-Бургас-Варна-Констанца и щех се прокопаят три тунела в Стара планина под Петрохан, под Шипка и в източната част. Или в Дюлински, или в Ришкия проход, където кремъкът на нашия Балкан се окаже по-мек.

Както виждате - харвардските възпитаници Кирил Петков, Асен Василев и Настимир Ананиев (в биографията му пише, че е завършил Харвард Кенеди скул - б. а.) искат промяната им да продължава не една, а четири петилетки. Чака ги дълго време във властта. Но Петков-Василев-Ананиев, в унисон с тяхната вродена скромност, поне до момента, крият повечето от идеите си за развитие на транспорта. Например тримата - с помощта на пратньорите им от БСП, могат да възстановят прокопаването на плавателен канал от Панчарево през Горубляне, Драгалевци и Бояна до пристанището в квартал „Павлово“, за да осъществят идеята на Вълко Червенков от 1950 г. Хем шопите ще имат канализация, хем ще плават параходчета с групи от ИТ специалисти от Бизнес парка „Младост 4“. А защо да не изкопае и един ръкав до 4-ти километър и София Тех Парк. В същия ред на мисли може да се прокопае и плавателен канал Варна-Русе. Това също е отколешна идея как да се заобиколи по море делтата на Дунава. Нали сме балканци, как ще останем по-назад от Ердоган, дето почна да копае канал, за да заобикаляне на Босфора.

Или друго - да изградят космодрум до „Филиповци“ с резервна площадка на летището в Божурище. Така ще осъществят и идеята на ИТН да бъдат изстреляни в космоса българин, българка и някой гражданин на Северна Македония.

А защо да не направят и покрита площадка над река Дунав в участъка от от село Връв до Силистра, която спокойно ще може да се използва за паркинг на ТИР-ове.

Но най-революционните им идеи все пак ще са в пътната безопасност. Ще въведат временна маркировка, тип „зебра“, на автомобилите на нарушителите. Колата ще се обагри в различен цвят с бои с трайност три, шест месеца или една година. Например - за употреба на алкохол - черна, за минаване на червено - червена, за незакопчан колан - жълта. Когато свърши срокът на наказанието, боята сама ще пада и автомобилите ще се боядисват чисто зелени като всички останали. И това ще част от приноса на България към зелената сделка.

Накрая, но не на последно място, на всеки автомобил ще бъде слаган гирлянд от стикери с различни чипове, за всеки то който ще трябват различни четци. И пак поръчките за тях ще отиват с пряко договаряне със споменатия по-горе коалиционен партньор от БСП.

Ето такова ще светлото ни харвардско бъдеще, с което смятам да се пенсионирам.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.