Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Всичките приказки как ще слезем от колите и ще завъртим педалите са обидно евтин пропаганден шум

Мрежата

Всичките приказки как ще слезем от колите и ще завъртим педалите са обидно евтин пропаганден шум

Всичките приказки как ще слезем от колите и ще завъртим педалите са обидно евтин пропаганден шум - Tribune.bg
Снимка:

От Фейсбук профила на журналиста Евгени Петров

Моите 50 евроцента по въпроса за перестройката на бул. "Витоша". И по-точно за велоалеите. Като планинар и радетел за чист въздух и природа изцяло подкрепям борбата и мерките срещу замърсяването. Проблемът е, че велоалеите и велосипедистите имат по-малко от нищожен принос в тези усилия.

Съжалявам, но всичките приказки как ще слезем от колите и ще завъртим педалите са обидно евтин пропаганден шум. Ние не сме Холандия и няма да бъдем, страстта на холандците към колелото е въпрос на дълголетна традиция и отдавна изградени навици. А докато навремето питахме дали "тате ще ни купи колело", сега у нас от доста време се утвърди друга практика - вземе ли маминото детенце книжка, да му купят веднага едно 30-годишно БМВ или някакъв друг таралясник, защото такъв ни е манталитетът - колата е израз на престиж, напълно разбираемо при бедните и комплексирани народи.

Виждал съм стотици колела в студентския град на Оксфорд, но там също е въпрос на традиция. У нас в Студентски град с едно колело не можеш да видиш, защото нашето детенце вече има я Ауди, я Пежо и т.н. 

При други народи на мода пък е мотопедът и малкият скутер. Пример - най-вече Италия, но и Испания, Франция и т.н.

Да, по света имаше мода с изграждането на велоалеи и улеснения за велосипедистите, но (и това е вторият проблем) тази мода отшумява. Твърдя го като запален пътешественик от лични наблюдения в много държави. Велоалеи има, колоездачи - почти никакви.

В един от най-чистите и спокойни градове на САЩ - Сан Франциско - си има велоалеи и никой не ги ползва. Има си и закупени от общината ел.-велосипеди и те си стоят на съответните места за наемане и колкото и да ги снимахме „велопаркингът“ все си беше пълен. И не това решава въпроса с чистия въздух, а електобусите, автобусите с Евро 6, метрото, термопомпите, икономичните електроуреди, хибридните и електрически автомобили, екологичното гориво, топлоизолацията и още и още.

И докато у нас властите се натуткат да изградят веломрежата, модата им напълно ще отмине. Хората просто масово си искат удобствата, автомобилите и ролята на една община е да отчита тенденциите и да решава проблемите там, където възникват. А у нас, уважаеми, особено в София не са липсата на велоалеи, а липсата на места за паркиране, трафикът и мръсният въздух в центъра. 

Искам ясно да го кажа - категорично неоправдано много средства, усилия и нерви се полагат за удобството на пренебрежимо малък сегмент от общността.

Та когато видя из Студентския град, подобно на Оксфорд, студентите да джиткат с велосипеди от общежитието до института, ако съм общински съветник бих предложил първо там да се изгради един показен участък с велоалеи и тогава да го внедряваме из останалата част на София.

Вместо финал - залагам месечната си пенсия, че оная бала с отзиви, която едно младо петле - общинар непрекъснато навираше в камерите, твърдейки, че от 250 отзива за реконструкцията, 230 били положителни, са получени по мейл от организирали се за случая велоактивисти. Хлапашки номера!

На снимката: Ел. велосипеди, които почти никой не ползва.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.