Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Зарков: Лена Бориславова е некомпетентна, няма социално поносимо увеличение на билетите

Мрежата

Зарков: Лена Бориславова е некомпетентна, няма социално поносимо увеличение на билетите

Зарков: Лена Бориславова е некомпетентна, няма социално поносимо увеличение на билетите - Tribune.bg
Снимка:

От Фейсбук профила на Зафир Зарков

Писмото, което виждате е от началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, с приложено становище от МФ, в тях НЕКОМПЕТЕНТНОСТТА на гореспоменатите ВЗИМА СВОЯ ВРЪХ. И за да не бъда обвинен в изкривяване на истината или внушения – ще цитирам:

„Би следвало да се извърши оценка за СОЦИАЛНО ПОНОСИМО увеличение на стойността на превозните документи…“:

Кое увеличение би било „СОЦИАЛНО ПОМОСИМО“ според управляващите при ръст на инфлацията близо 16% към този момент, а сме едва средата на годината. Ръстът на средната заплата не покрива тези проценти. По последни данни на НСИ тя расте с 13% на годишна база. С колко предлагате да се вдигне билетът, драги управляващи? Що за икономика и финанси се преподават в Харвард?!

МФ ни съветва да увеличим стойността на превозните документи „…което да доведе до осигуряване на собствен ресурс на транспортните дружества за покриване на нарасналите разходи.“, нали разбирате, че на жаргон те ни казват да бръкнем дълбоко в джобовете на софиянци?!?

Как ще повлие покачаването на цените на пътникопотока в МГТ? Защото при повишаване на цените и намаляване на пътникопотока, поради финансова невъзможност да използват услугата, дупката остава същата.

В писмото на г-жа Бориславова с приложено становище от МФ се говори за „порочен кръг на погрешни управленски решения на миналото“, което издава единствено липсата на всякаква компетенстност от нейна страна на тема транспорт. Нека г-жа Бориславова се запознае, преди да изпраща шаблонни писма. От 2015 до 2019 всяка година имаме стабилен ръст в приходите и всяка година сме увеличавали транспорта като обем, за да го направим по-атрактивен за гражданите. Само през последните 12 месеца, СО извърши обстоен анализ на маршрутите, скоростта, транспортните задръжки и натовареността на линиите на масовия градски транспорт в столицата ни, вземайки под внимание и ефекта от разкриването на новите направления на метрото. Позовавайки се на този анализ, СО реализира редица подобрения и реформи. Числата ще оставя в свой следващ пост.

Ние също сме на разположение на г-жа Бориславова, за да я запознаем лично с всички ВЕЧЕ РЕАЛИЗИРАНИ реформи в МГТ като започнем от обновяването на автопарка минем през оптимизрането на разписанията и стигнем до ускорението на линиите на МГТ, въпреки че вече са предоставени всички данни от 2019 г. насам в работната група към МTC, която беше организирана по инициатива на правителствто, което пък прави НЕ вярно твърдението на г-жа Борисловова: „На разположение сме да обсъдим всички предложения за реформи, които ще са в полза на по-качесвена услуга за гражданите и по-добра финансова дисциплина за общината. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ В ДОСЕГАШНАТА КОМУНИКАЦИЯ ТАКИВА ЛИПСВАТ“.

Увеличението на цените на картите на социалните групи (ветерани, военноинвалиди, военнопострадали, пенсионери, ученици и деца до 7 г.) ще доведе единствено до допълнителен РАЗХОД НА ГРАЖДАНИТЕ и ще УТЕЖНИ още повече бюджета на Столична община. Невярно е твърдението, изложено в писмото на МФ, че увеличението на цената на картата ще доведе до увеличение на компенсациите, които държавата предоставя на превозвачите.

Предвидените в чл. 19 на съответната Наредба, отсъпки в размер от 20% до 50%, които получават определените социални групи не се компенсират в цялост от държавния бюджет.

В чл. 40 на същата Наредба ясно е записано, че без значение от стойността на картата по редовна тарифа и без значение от процента отстъпка, който ползва правоимащия-държавата плаща точно фиксирана сума за всеки правоимащ. Посочените компенсационни стойности не са променяни от 2008 г. Като само за сравнение ще посоча следния пример: на територията на СО месечната карта по редовна тарифа е в размер на 50 лева, правоимащ пенсионер заплаща 8 лева от нейната стойност, едва 5,90 лева се покриват от държавния бюджет, а остатъкът от 36,10 лева се ДОФИНАНСИРА ОТ БЮДЖЕТА НА СО. Описвам го с думи прости, защото не допускам, че управляващите не са запознати с Наредбата, но в мен се поражда въпросът разбират ли прочетеното?

Некомпетентността стига своя връх в становището на МФ с твърдението, че следва да се търси равнопоставеност между всички обищини. Линиите само в София са ДВА ПЪТИ повече отколкото общия брой линии на МГТ във ВСИЧКИ големи градове в страната, а километрите пробег са близо 4 пъти повече към 2020 г. За последните 3 години, 2 от които кризисни, МГТ в София е дал над 300 млн. под формата на данъци и осигуровки.

И за да е пълна картинката ще припомня, че Кирил Петков също раздаваше съвети да правим съкращения на линии и служители в градския транспорт на срещата на НСОРБ. След тоталния крах на полета София-Скопие, мисля че няма две мнения относно експертността му в сферата на транспорта.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати