Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. „Автомобилна администрация“ за Tribune: Всяка неизправност в емисиите на бензинова кола може да попречи за успешното преминаване на ГТП

Общество

„Автомобилна администрация“ за Tribune: Всяка неизправност в емисиите на бензинова кола може да попречи за успешното преминаване на ГТП

Автомобилна администрация за Tribune: Всяка неизправност в емисиите на бензинова кола може да попречи за успешното преминаване на ГТП - Tribune.bg
Снимка:

Новите коли на бензин имат усъвършенствани системи за контрол на емисиите и всяка неизправност води до невъзможност за успешно преминаване на ГТП. Това посочиха в отговор до Tribune от „Автомобилна администрация“ към Министерството на транспорта по повод оплакванията на собствениците на бензинови коли, че не могат масово да минат годишните прегледи след новото свързане на уредите в пунктовете директно с „Автомобилна администрация“.

Основната причина, която посочиха потребителите във Фейсбук бе липсата на катализатор, който винаги има при новите коли.

Шок за собственици на бензинови коли: Масово не покриват изискванията при ГТП

Съмненията за изправността на уредите, които мерят газовете в пунктовете за ГТП подлежат на първоначална и последващи проверки, увериха от „Автомобилна администрация“.

Те поясниха, че средствата за измерване – газоанализатор, димомер и спирачен стенд, които се използват в техническите пунктове трябва да са от одобрен тип по реда на Закона за измерванията. Газоанализаторите, пуснати в действие след 01.11.2016 г. трябва да са с оценено съответствие по реда на Закона за техническите изисквания към продуктите.

Спирачните стендове подлежат на последваща проверка на всеки две години, а газоанализаторите и димомерите, подлежат на последваща проверка всяка година.

Периодичните технически прегледи се извършват по методика съгласно приложение № 5 от Наредба № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.

В т. 8.2. от методиката са посочени проверките, които се извършват на превозните средства относно емисиите на замърсителите в отработените газове, като основно се извършват три вида проверки:

- проверка за наличието и изправността на оборудването за контрол на емисиите, монтирано от производителя (катализатори, филтри за частици и др.). Извършва се на всички превозни средства независимо от вида на гориво.

- проверка за наличието на пропуски на газ, които биха повлияли на измерванията на емисиите. Извършва се на всички превозни средства независимо от вида на гориво.

- измерване на емисиите на замърсителите в отработените газове. На превозни средства, работещи с бензин или газ се измерва съдържанието на въглероден оксид (CO) и въздушното отношение λ (ламбда). На превозни средства, работещи с дизел се измерва димността в отработените газове.

На превозни средства работещи с бензин и газ се измерва съдържанието на въглероден оксид (СО), както при работа на бензин, така и при работа на газ. Екологичната група на превозното средство се определя въз основа на измерванията при работа на газ.

Собствениците на техническите пунктове са задължени да поддържат средствата за измерване в техническа изправност и да ги представят за извършване на последващи проверки, съобщават още от Министерството на транспорта. 

Последващите проверки на средствата за измерване се извършват от лица, оправомощени от председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.

По темата с минаването на ГТП при ретро автомобилите, които нямат фабрични катализатори от ведомството посочват, че при тези возила се прилагат по-високи изисквания за недопускане за преминаване на периодичен технически преглед.

От Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ заявиха още, че при тях няма постъпили сигнали за проблеми с извършването на периодични технически прегледи, оборудвани с електрическа спирачка за паркиране.

От Министерството на транспорта и съобщенията напомниха, че не са променяни граничните стойности за емисиите на замърсителите в отработените газове, спрямо които се определя техническата изправност на превозните средства.

Те са определени в Директива на ЕС и минималните критерии по Директивата са въведени в Наредба Н-32 още с нейното влизане в сила от 01.01.2012 г. Новото което е въведено от 22 юли 2024 г. е свързването на измервателните уреди и автоматичното предаване на отчетените данни към системата на ИА „Автомобилна администрация“, което ограничава възможностите за тяхното манипулиране.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети