Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. "Ние, потребителите" предупреждават: Фалшиво намаление – да, когато редовната цена не е най-ниската през последните 30 дни

Общество

"Ние, потребителите" предупреждават: Фалшиво намаление – да, когато редовната цена не е най-ниската през последните 30 дни

Ние, потребителите предупреждават: Фалшиво намаление – да, когато редовната цена не е най-ниската през последните 30 дни - Tribune.bg
Снимка:

Намаляването на цената не е причина за по-ниско качество, освен ако не е такава офертата

Реална отстъпка има само тогава, когато предишната цена е била най-ниската преди началото на кампанията и е прилагана поне 30 дни. Доколко тази разпоредба на закона е спазена, може да установи документална проверка на контролния орган. Потребителите също биха могли лично да се уверят, но само ако са имали възможност да проследят динамиката на цената във времето. Това обясни по телевизия Bulgaria ON AIR Габриела Руменова – основател на платформата “Ние, потребителите”, която днес навършва три години.  

“Когато сме взели решението си да се възползваме от оферта за стока или услуга заради анонсирана отстъпка, а на място се оказва, че намалението не е валидно, това е нелоялна практика. След потвърждение от търговеца, че цената за нас в този период ще бъде тази, ние вече имаме устен договор и неспазването му е неизпълнение”, посочи тя.

Руменова каза още, че намаляването на цената не е причина за предоставяне на по-ниско качество или на по-малък обем на стоките или услугите, като направи уточнението, че изключение правят случаите, в които търговецът предварително е обявил, че именно такива са причините за по-ниската цена.

При разминаване между обещано и предоставено, имаме възможност да избираме между връщане на парите или алтернативно предложение на търговеца, което обаче не може да е с по-лоши за нас условия. Ако услугите са с по-ниско качество и ние все пак решим да приемем офертата, търговецът трябва да ни възстанови част от платената от нас сума.

В студиото на “България сутрин” Габриела Руменова коментира и лятна кампания за отстъпки на облекла, която привлича клиенти с послание “Всичко -60%” и с няколко десетки пъти по-дребен шрифт е изписано “за избрани артикули”.  На щендера под този надпис има артикули с намаление от 58%, от 40% и др. “Понякога всичко е вярно, но начина на представяне ни въвежда в заблуда – игра с вида и размера на шрифтовете, с цвета и пр.”, обърна внимание тя.

Според нея задължителното двойно обозначаване на цените изисква още по-голямо внимание от потребителите при кампаниите за намаление, когато може да се появи твърде много информация върху етикетите – стара и нова цена в лева и евро, процент на отстъпката, други условия и пр.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.