Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. „Широко затворени очи“: Премиерът и СЕМ в схватка за дезинформацията и етичните норми

Общество

„Широко затворени очи“: Премиерът и СЕМ в схватка за дезинформацията и етичните норми

Широко затворени очи: Премиерът и СЕМ в схватка за дезинформацията и етичните норми - Tribune.bg
Снимка:

Денков посъветва Съвета за електронни медии да види какво може да се направи с тези проблеми, а не да обяснява какво не може

Кой и и как си върши работата, има ли дезинформация в медиите и спазват ли се етичните стандарти в журналистиката – тези въпроси бяха част от размяната на реплики между премиерът Николай Денков и Съветът за електронни медии.

Всичко започна от вчерашното фейсбук интервю на министър-председателя по повод двата месеца управление, в което му бяха задавани въпроси от различно естество.

По адрес на работата на СЕМ Денков заяви: „Факт е, че има действително много сериозна дезинформация. За мен много по-важно е бързо да започнат да работят тези структури, които са свързани с етичните стандарти на журналистите – примерно Съветът за електронни медии очевидно не си върши работата, за мен. Не може журналисти, които разпространяват неверни факти, и вероятно знаят, че са неверни, да не бъдат санкционирани“.

Последва реакция от страна на СЕМ в позиция, която не беше подкрепена единствено от члена на съвета - Пролет Велкова.

Съветът за електронни медии намира за недопустими оценките и внушенията, направени от министър-председателя по адрес на СЕМ. Изразеното по време на двумесечния отчет под формата на интервю показва непознаване на правомощията на органа, определени в Закона за радиото и телевизията; незнание по отношение дейността на кои лица е компетентен СЕМ; неразбиране, че професионалните стандарти за журналистическа дейност, залегнали в Етичния кодекс на българските медии, се съблюдават от Етичната комисия (саморегулаторен орган) към Фондация „Национален съвет за журналистическа етика“.

Представителите на изпълнителната власт, а и на законодателната, би било добре да се съобразят с констатациите и препоръките във всеки един от докладите на Европейската комисия по върховенството на правото, като коригират собственото си поведение по отношение на независимостта на медийния регулатор и на всички медии в страната.

Съветът за електронни медии обръща внимание, че за изминалата година е осъществил над 24 000 часа мониторинг на телевизионни и радиопрограми. В рамките на правомощията си е провел и осем фокусирани наблюдения по темата за войната в Украйна, които включват и анализират проблема с дезинформацията.

„Крайно време е СЕМ да види какво може да направи с проблемите, а не да обяснява какво не може“ – отговори на позицията премиерът Денков след правителственото заседание. И добави: „През последните два месеца виждам, че много от проблемите, с които се сблъскваме, са резултат от феномена на „широко затворените очи“. Крайно време е Съветът за електронни медии да се опита да види какво може да направи, за да се справи с проблемите с дезинформацията, хибридните атаки, неспазване на етичните правила, а не да обяснява какво не може да направи“.

Според него Съветът за електронни медии може да инициира дискусия по тази тема, да се поканят журналисти, които са свързани с етиката, университетски преподаватели.

„Има неща, които могат да направят. Призивът е да видят какво могат да направят, а не какво не могат“, коментира премиерът Николай Денков.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.