Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. 50 000 души са получили помощ от институциите след съдействие на омбудсмана

Общество

50 000 души са получили помощ от институциите след съдействие на омбудсмана

50 000 души са получили помощ от институциите след съдействие на омбудсмана - Tribune.bg
Снимка:

Депутатите приеха доклада за дейността на институцията за 2019 г.

50 000 души са получили помощ от институциите след намеса на омбудсмана, стана ясно от приетия от Народното събрание доклад за дейността на омбудсмана на Република България за 2019 г.

Председателят на парламентарната комисия по вероизповеданията Красимир Велчев посочи, че с 1% са се увеличили жалбите към омбудсмана през миналата година спрямо предходната 2018 г.

„3519 жалби са подадени от потребители на обществени услуги. Следват ги жалби за засегнати социални права и право на добро административно обслужване“, коментира Велчев. Той изтъкна, че 1/3 от жалбите на хората срещу обществените услугите са от ВИК операторите – за повишаване на цената и липса на качество.

Председателят на парламентарната комисия по вероизповеданията изтъкна, че Комисията единодушно предлага на Народното събрание да приеме доклада на омбудсмана.

В изказването си пред депутатите омбудсманът доц.  а подчерта, че за 2019г. институцията е получила 13 000 жалби,  а 22 000 души са сезирали омбудсмана с колективни жалби.

„Хората се оплакват от нарушаване на трудовите им права, от колекторски фирми, ЧСИ, търсят правото си на здравеопазване и образование“, уточни доц. Ковачева в пленарна зала. Тя изтъкна, че дигитална бедност е голям проблем пред качественото образование в условията на пандемията.

38% от жалбите към институцията са срещу държавни органи, 44% са срещу частно-правни субекти – ВИК, доставчици на ток, ЧСИ, топлофикации, колекторски фирми, коментира омбудсманът.

Доц. Диана Ковачева подчерта, че хората у нас трябва да бъдат спасени от свръхзадлъжнялостта. По думине ѝ правата на потребителите най-често са нарушавани от ВИК операторите заради лошо качество на водата, липса на непрекъснатост, липса на ремонти за амортизирана инфраструктура.

„Когато от чешмата тече кал, хората да имат право да плащат по-малко“, настоя омбудсманът. В изказването си пред депутатите доц. Ковачева напомни, че продължават жалбите относно работата на топлофикациите - с неясни сметки, невъзможност за отказ, лоша услуга, проблеми с разпределението в етажната собственост и хаос с фактурите, защото информацията е подвеждаща.

 „Около 13 000 пенсионери настояват в жалби до мен пенсиите им да бъдат преизчислени. Има проблем с това минималната пенсия да бъде изравнена с прага на бедност. Има поне 100лв. разлика и хората възприемат този факт като крайно несправедлив“, подчерта омбудсманът. Доц. Ковачева се ангажира да продължи рабата за защита правата на хората с увреждания, които имат нужда от социално-икономическа закрила, от достъпността на средата, от липсата на заетост. За 2020г. институцията на омбудсмана ще се заеме с правата на децата , правото на образование и мерки срещу домашното насилие.

Със 152 гласа „за“ и един – „въздържал се“ докладът за работата на омбудсмана за 2019г. бе приет от народните представители.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети