Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Адв. Шаркова: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ

Общество

Адв. Шаркова: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ

Адв. Шаркова: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ - Tribune.bg
Снимка:

Най-често пациентите ни търсят с твърдения, че не им е оказана качествена медицинска помощ във всичките ѝ аспекти. Това каза за "Фокус" адвокатът по медицинско право Мария Шаркова.

По думите ѝ някои пациенти се оплакват, че медицинската помощ е била несвоевременна, или че не отговаря на необходимите стандарти за качество.

"Има пациенти, които се оплакват от лошо отношение от страна на медицинския персонал или от липсата на каквато и да е информация - формално предоставяне на различни по вид документи, без да им се разясняват техните права и задължения, както и без да бъдат информирани за предстоящото лечение, без да им се отговаря на зададените въпроси", допълни Шаркова.

Адвокатът по медицинско право посочи, че няма таван за заплащането и ценообразуването на медицински услуги. "Всеки един медицински специалист и всяко едно лечебно заведение има право да оказва медицински услуги извън тези, които се заплащат от НЗОК, на цени, които самото лечебното заведение преценява. Задължение на лечебното заведение обаче е да постави на публично място ценоразписа, за да могат пациентите да се запознаят с тези цени", каза още Шаркова.

"Всеки пациент, който е здравноосигурен, има право на определени медицински услуги, които се заплащат от НЗОК. Ако се изискват някакви допълнителни суми за заплащане в лечебното заведение, пациентът има право да бъде информиран какви са тези услуги и защо се заплащат от него, а не от Здравната каса", обясни тя.

Адвокат Шаркова заяви, че пациентите следва да знаят, че във всеки един случай, в който заплащат дадена услуга или медицинско изделие, имат право да получат разходнооправдателен документ. "Не се плащат пари на ръка - категорично. В случай, че смятат, че неправомерно са им били изискани определени парични суми, могат да подадат сигнал до изпълнителна агенция "Медицински надзор", за да извърши проверка и да прецени дали това е било така", допълни тя.

Адвокатът по медицинско право е на мнение, че в здравеопазването следва да се подобри, както отношението към пациента, така и условията на работа на медицинските специалисти - техните възнаграждения.

"Да се обсъди дали не следва да се разшири пакетът от медицински дейности, лекарствени продукти, медицински изделия, които се заплащат от НЗОК и разбира се, да има по-адекватен контрол за спазването правата на пациентите, тъй като към момента бих казала, че този контрол не е оптимален и не е достатъчно ефективен", заключи Шаркова.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.