Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Агенцията за закрила на детето подкрепя телефонната линия срещу кибертормоз

Общество

Агенцията за закрила на детето подкрепя телефонната линия срещу кибертормоз

Агенцията за закрила на детето подкрепя телефонната линия срещу кибертормоз - Tribune.bg
Снимка:

Само за миналата година са регистрирани 16 000 обаждания, като почти всички са свързани с изображения със сексуална експлоатация над деца, посочват от ДАЗД

В последните няколко месеца се поставя под риск съществуването на дейността на телефонната линия 124 123 към Националния център за безопасен интернет. Държавната агенция за закрила на детето подкрепя работата на тази линия, защото тя е изключително полезна и помага да се заловят хора, които злоупотребяват с деца онлайн и да се реализират много други дейности в полза на децата, пострадали от кибертормоз. От началото на годината и председателят на ДАЗД д-р Елеонора Лилова лично се ангажира с търсенето на подкрепа и възможност за финансиране на Центъра, но за съжаление към момента и тези усилия не дават резултат, съобщават от ДАЗД.

„Като председател на Държавната агенция за закрила на детето и заместник-председател на Обществения съвет за борба с незаконно и вредно съдържание в българското интернет пространство, съм наясно колко е важно Националния център за безопасен интернет да развива своята полезна дейност и да помага за предотвратяване на киберпрестъпленията у нас. Само за миналата година горещата линия към Центъра получи близо 16 000 обаждания, като почти всички от тях са свързани с изображения със сексуална експлоатация над деца. Само по себе тази цифра е толкова стряскаща, че е достатъчен аргумент за необходимостта от нея и за изграденото доверие от хората към нея. За да може такива случаи да не остават скрити и да гарантираме сигурност за децата ни в онлайн пространството, вярвам, че скоро ще се намери вариант за финансиране и няма да се прекъсне съществуването ѝ“, заяви председателят д-р Лилова.

До намирането на трайно решение за Националния център за безопасен интернет на разположение на всяко дете и възрастен, денонощно и безплатно, е и Националната телефонна линия за деца 116 111 към ДАЗД. Както и досега консултантите на нея оказват подкрепа и консултация при всеки такъв случай.

Сигналите за кибернасилие се предоставят по спешност и компетентност на ГД „Борба с организираната престъпност“ – МВР. Между Държавната агенция за закрила на детето и отдел „Киберсигурност“ към ГДБОП са изградени преки контакти и изключително добро сътрудничество в годините, включително съвместна работа по редица случаи, подчертават от ДАЗД.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати