Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Алексиев категоричен, че няма замърсяване от „Вера Су“: България няма нужда сама да си създава екокатастрофа

Общество

Алексиев категоричен, че няма замърсяване от „Вера Су“: България няма нужда сама да си създава екокатастрофа

Алексиев категоричен, че няма замърсяване от Вера Су: България няма нужда сама да си създава екокатастрофа - Tribune.bg
Снимка:

До четвъртък- петък корабът „Вера Су“ трябва да бъде разтоварен, увери транспортният министър Христо Алексиев. „Работи се на 24 -часов режим, защото времето се разваля после“.

По думите на Алексиев „корабът буквално се е забил в скалите, той е обграден от тях и влизането в него е много сложно. Има план с използването на цялата налична техника в региона, както и участие на частния бизнес в акцията“.

Служебният министър обясни стъпките за действие - източваме водата от хамбарите, прикрепяме баржа с външна хидравлика към заседналия кораб. С нея ще се контролира процесът по отваряне и затваряне на хамбара и цялостното управление на плавателния съд, обясни транспортният министър. Анализите показвали, че едната част от товара е в течно състояние и той ще бъде разтоварен на баржите и след това претоварен на танкера „Екогалакси“. После сухия карбамид ще се извози до пристанище Варна- Изток ще се претовари на покрити вагони, обясни министър Алексиев.

Той заяви, че след като се разтовари няма значение дали корабът ще остане между скалите край Камен бряг или ще бъде изтеглен на буксир, когато времето е подходящо. Рисковани операции няма да се извършват, „за да угодим на не знам кого“, каза той.

Алексиев беше категоричен, че няма замърсяване на морето и апелира темата да не се преекспонира.

„България няма нужда сама да си създава екокатастрофа“.

Алексиев допълни, че корабособственикът по никакъв начин не е съдействал на държавата.

Той все още не е дал отговор на българските власти дали се отказва от плавателния съд, за да бъде обявен за потънал.

Крайният срок, който му е даден изтича днес в 16 часа, каза транспортният министър.

Междувременно в Изпълнителната агенция по околна среда към Министерството на околната среда и водите (МОСВ) е изготвено техническо задание за анализ и оценка на въздействието върху акваторията на Черно море в района на защитена местност „Яйлата“. Целта е да се определи степента на въздействие върху морската среда и нейните обитатели и идентифициране на евентуални екологични рискове, се казва в съобщение на МОСВ.

Министърът на околната среда и водите Асен Личев е изпратил заданието с писмо до директора на Изпълнителна агенция "Морска администрация", за да бъде възложено на Института по океанология към БАН.

В техническото задание са определени дейности за анализ на очакваните въздействия върху морските организми и върху екологичното състояние на морските води и за оценка на възможни щети върху морската флора и фауна, морските хабитати и крайбрежните морски води.

На Института по океанология е възложено още въз основа на анализите и оценките да се направят изводи има ли и в каква степен увреждане на видове и природни местообитания, предмет на опазване, и на видове със стопанско значение в морската среда. Експертите трябва да дадат отговор и на въпроса има ли нанесени екологични щети и значително отрицателно въздействие върху запазването на "благоприятно консервационно състояние" на защитената местност по смисъла на Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети.

В знак на добросъседско отношение и превенция на възможен риск, министърът на екологията Асен Личев е изпратил и писма до министрите на околната среда на Румъния и на Турция. Той е дал информация за актуалната ситуация със заседналия кораб „Вера Су“. В тях е посочено, че още от първия ден на инцидента се прави редовно мониторинг на водите, като взетите проби досега не показват възможност за трансгранично замърсяване.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети