Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Ангелкова: Здравко Димитров е изключително ангажиран с туризма, а Пловдив има огромен потенциал

Общество

Ангелкова: Здравко Димитров е изключително ангажиран с туризма, а Пловдив има огромен потенциал

Ангелкова: Здравко Димитров е изключително ангажиран с туризма, а Пловдив има огромен потенциал - Tribune.bg
Снимка:

Градът има огромен потенциал да привлече високи хотелски брандове, каза министърът на туризма

"За мен всеки турист е важен", заяви кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив Здравко Димитров на среща с хотелиери и туроператори. Министърът на туризма Николина Ангелкова го похвали, че е изключително ангажиран с отрасъла. "Като губернатор предложи и се прие областната стратегия за туризма. Затова и аз го подкрепям като кандидат за кмет", подчерта тя, цитирана от „24 часа“.

Пловдив е сред най-важните центрове за устойчиво развитие на туризма в България особено когато говорим за културно-исторически, балнео-, СПА, винен, гурме продукт. След създаването на самостоятелното Министерство на туризма и благодарение политиката на правителството на премиера Борисов досега област Пловдив бележи 12% стабилен ръст, заяви министър Ангелкова по време на дискусия „Пловдив – център за развитие на туризма 2020-2030 г.“, организирана от Съвета по туризъм-Пловдив и Организацията за управление на Тракийския туристически район.

Министър Ангелкова приветства постигнатото от местните туристически организации и приетата през пролетта Областна стратегия за интегриран и устойчив туризъм през периода 2019-2027 г., която чертае конкретни мерки за утвърждаване на региона като целогодишна дестинация с разнообразни видове услуги. Предлагам в Националната програма за туристическа реклама на страната да се включи Пловдив като домакин на годишна среща с международно участие на туристическия бранш и туроператорите, за да се повиши още повече интересът към тази част на България, посочи министър Ангелкова. Градът има потенциал да привлече високи брандове хотели за делови събития и ще има сериозно присъствие в този вид туризъм, който съставлява ниша от 5% в отрасъла.

Тя съобщи, че от началото на годината до август включително в местата да настаняване с поне десет легла в област Пловдив са пренощували общо близо 373 хил. туристи, което е 6,5% ръст спрямо същия период на рекордната 2018 г. Реализираните нощувки са общо над 743 хил. с ръст 4,5%, а приходите от тях възлизат на повече от 36 млн. лв. - 8,1% ръст. Несъмнен принос за тези резултати има и инициативата „Пловдив – европейска столица на културата 2019“.

Като имаме предвид, че туристите в места за настаняване с под 10 легла са част от общия поток, то нощувките са много повече, тук идват и еднодневни туристи, каза още министърът. Характерно е, че те отсядат средно за около 3 дни с 2 нощувки, но възможностите са доста по-големи, още повече че областта участва във всички дестинации, които министерството разработи – културно-исторически, балнео- и СПА, винено-кулинарни. Говорейки за СПА индустрията и разширяването на активните сезони, министър Ангелкова припомни, че вече е факт договорът със 136 германски здравноосигурителни каси, по силата на който осигурени германски граждани ще могат да ползват услугите на нашия здравен туризъм. Това е исторически пробив, той ще обхване и частните хотели. В момента 26 хотела са сертифицирани и това не изисква такси, просто базата трябва да отговаря на изискванията на българските и германските нормативни документи, стана ясно от думите на министър Ангелкова.

По отношение на регионалния туризъм тя посочи, че ведомството изпълнява два проекта за подпомагане на организациите за управление на туристическите райони, финансирани от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Първият е насочен към повишаване капацитета на малките и средните предприятия чрез подкрепа за създаване и функциониране на тези организации. Той е на стойност над 5 млн. лв. Вторият цели повишаване качеството на услугите на туристическите фирми чрез информационни и комуникационни технологии и уеб-базиран маркетинг. Много е важно също планирането на следващия програмен период, в който туризмът ще е ключов приоритет и очакваме да се отпуснат средства за него по две програми, анонсира тя.

Министър Ангелкова изказа надежда и за добър зимен сезон. По данни на Летище Пловдив планираните полети са с ръст над 14% и се предвиждат повече туристи основно от Великобритания и Израел. В политиката за увеличаване на туристопотока към страната имаме изключителната помощ на правителството и работим по реализацията на финансовия механизъм за подкрепа на организирания туризъм чрез рекламата на целеви структуроопределящи пазари, но за това е нужно и активното съдействие на бранша, обърна се към присъстващите министърът. Тя припомни също, че до 20 октомври е срокът за кандидатстване за Годишните награди в туризма, които през 2019 ще имат четвърто издание. Те отличават добрите практики в туризма през годината чрез вот именно от бранша.

Здравко Димитров подчерта, че е важно брандът „Европейска столица на културата“ да продължи да допринася за развитието на туризма. Календарът беше много богат, този продукт трябва да привлича още туристи, каза той и обърна внимание върху популяризирането на потенциала в сектора. Никой бизнес не е по голям от своята реклама. Важно е да промотираме родното, за да идват туристите. Има страни, които нямат история и си я създават, а в Пловдив навсякъде има история и трябва да сме горди да я представяме, обобщи той.

 


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети