Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Автошколи укриват обороти, отчитали по 35 лв. обучение на курсист

Общество

Автошколи укриват обороти, отчитали по 35 лв. обучение на курсист

Автошколи укриват обороти, отчитали по 35 лв. обучение на курсист - Tribune.bg
Снимка:

Произшествията с млади водачи са чести, обясни Бойко Рановски

Автошколи укриват обороти. „Имаме случай, при който учебен център е обучил за миналата година 1000 кандидати и има отчетени приходи 35 000 лв. Това значи 35 лв. обучение на курсист. Нереално е. Това са парите, които са отчели инструкторите на центъра, а останалите са ги прибрали. Курс под 500 лв. не трябва да има“, заяви в ефира на NOVA Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“.

„При проверки, които направихме с колегите от МВР, НАП и "Икономическа полиция" се натъкнахме на редица злоупотреби“, обясни Рановски.

Произшествията с млади водачи са чести. „Искаме шофьорите да са по-подготвени, когато вземат книжка“, каза още директорът на ИА „Автомобилна администрация“.

Днес автоинструкторите обявиха, че ще излязат на протест заради предложените промени в обучението на кандидат-шофьорите.

„По сега действащата наредба обучението се извършва от учебни центрове. Това не се променя и в проекта, който е качен за обсъждане. Промяната е свързана с това, че ръководителят на учебната дейност, техническият сътрудник и преподавателите трябва да бъдат на трудов договор, а не на граждански. Техническият сътрудник отговаря за дейността на учебния център, тоест въвежда данни в системите и записва хората. Такъв в момента няма, тоест не се спазва законодателството. Друго, което се коментира е, че наредбата е написана тайно. Тя беше изпратена на организаторите на протеста“, обясни Рановски.

По думите му учебните коли не бива да бъдат частни. Автомобилите, с които се извършва учебната дейност, имат специални приспособления. Те трябва да са на юридическо лице, допълни той.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (3)

А сега на протест! Докато ги обучават,как да изкарат изпита,а не да шофират,така ще е!
07.10.2020 13:32 / Отговор
Пламен Мирчев Предложението е Излизане от ИААА, Държавния изпит да премине към ДА БДП както и в наши ръце. Контрол от Министерство на образованието и да преминем към това министерство. Мин ставка на часовете от 15 до 20ч като Автоинструктора индивидуално да преценява колко часа още, а не Ел контрол и макс 42часа.Изпитващите на заплата и на всеки изпитан курсист доп. Бонус да кажем от 30лева.
08.10.2020 20:22 / Отговор
Петър Откъде ще се вземе бонуса от 30 лв. на човек за изпитващ, като сега таксата от 20 лв. е за ДАИ, а не за изпитващия.
10.10.2020 16:05

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети