Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
11.83 ℃ - България, София
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. България поръча първите си 35 електрически междурегионални влака за последните 20 години

Общество

България поръча първите си 35 електрически междурегионални влака за последните 20 години

България поръча първите си 35 електрически междурегионални влака за последните 20 години - Tribune.bg
Снимка:

Световният лидер в областта на интелигентната и устойчива мобилност Alstom ще достави на България 35 електрически междурегионални влака Coradia Stream и осигурява поддръжката им за общо 600 милиона евро. Компанията е лидер на консорциума BULEMU и на церемония, провела се по-рано днес в Министерски съвет, подписа договор с Министерство на транспорта и съобщенията на България.

35-те междурегионални електрически мотрисни влака (ЕМВ) ще бъдат първите електрически междурегионални влакове, закупени в страната през последните 20 години. Те ще бъдат използвани за обслужване на пътнически и бързи влакове с времепътуване до 4-5 часа.

Разработените специално за европейския пазар междурегионални влакове Coradia Stream осигуряват възможност за работа с всички основни европейски електроразпределителни мрежи. Максималната скорост на влаковете ще бъде 160 км/ч. Всяка мотриса ще разполага с шест вагона с общ капацитет от над 320 места и 100 % нисък под, който осигурява лесен достъп за пътниците. Междурегионалните влакове Coradia Stream ще бъдат оборудвани и с цифрова система за отчитане на пътниците с изключително прецизни сензори, както и  контакти за зареждане на електронни устройства. Ще бъдат обособени места за превоз на велосипеди и детски колички.

На снимките са влаковете от Румъния - финалният вид, цветовете и покритията на българските влакове ще бъдат изцяло персонализирани в съответствие с изискванията на възложителя по време на етапа на проектиране, съобщават от компанията.

Това е най-мащабният до момента договор за доставка на нови влакове.

Министър-председателят Желязков изтъкна, че по този начин правителството не само работи за обновяването на материалната база на железопътния транспорт в страната, но също спасява ресурс по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ).  12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ на стойност 363 млн. лева, а 23 влака на стойност над 696 млн. лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.

 „Предстоят сложни задачи, които са свързани с бенефициентите, с преструктурирането на Български държавни железници и с осигуряването на необходимия ремонтен капацитет и ресурс от страна на държавата, с навременната доставка на влаковете“, посочи още премиерът Желязков. Министър-председателят акцентира също върху необходимостта от реформа на бизнес процесите в българските железници в условията на предстоящите предизвикателства през следващите години.

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който подписа договора от страна на правителството, изрази очакване, че ще бъдат решени почти две трети от необходимите нужди на България от нов подвижен състав. Целта е българският железопътен транспорт да стане по-привлекателен, околната среда по-чиста и българските граждани по-доволни от комфорта и от сигурността, в която ще пътуват. Вицепремиерът посочи, че влаковете са оборудвани с най-високото ниво на сигурност и ще обслужват не само регионални направления, но и такива от средно разстояние, в които времепътуването е около 4-5 часа. Всеки влак е с шест вагона и с по 351 места. Караджов специално благодари на Европейската комисия за проявената гъвкавост, давайки възможност първите 12 влака, които ще бъдат доставени до август следващата година, да са 100% за сметка на европейските средства.

Този проект е изключително важен за България и за нас, защото е от значение за устойчивата свързаност, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на компанията „Алстом“ за Румъния, България и Молдова. Станчу отбеляза, че влаковете са с доказана надеждност и ефективност. От този модел по света са продадени над 4000 влака. Електрическите мотриси предлагат не само комфорт, но също така намаляват въглеродния отпечатък, изтъкна още Станчу и добави, че благодарение на тази технология се допринася за опазването на околната среда.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети влакове
Топ новини виж още

На живо

Хороскоп

Анкети