България поръча първите си 35 електрически междурегионални влака за последните 20 години

Световният лидер в областта на интелигентната и устойчива мобилност Alstom ще достави на България 35 електрически междурегионални влака Coradia Stream и осигурява поддръжката им за общо 600 милиона евро. Компанията е лидер на консорциума BULEMU и на церемония, провела се по-рано днес в Министерски съвет, подписа договор с Министерство на транспорта и съобщенията на България.
35-те междурегионални електрически мотрисни влака (ЕМВ) ще бъдат първите електрически междурегионални влакове, закупени в страната през последните 20 години. Те ще бъдат използвани за обслужване на пътнически и бързи влакове с времепътуване до 4-5 часа.

Разработените специално за европейския пазар междурегионални влакове Coradia Stream осигуряват възможност за работа с всички основни европейски електроразпределителни мрежи. Максималната скорост на влаковете ще бъде 160 км/ч. Всяка мотриса ще разполага с шест вагона с общ капацитет от над 320 места и 100 % нисък под, който осигурява лесен достъп за пътниците. Междурегионалните влакове Coradia Stream ще бъдат оборудвани и с цифрова система за отчитане на пътниците с изключително прецизни сензори, както и контакти за зареждане на електронни устройства. Ще бъдат обособени места за превоз на велосипеди и детски колички.
На снимките са влаковете от Румъния - финалният вид, цветовете и покритията на българските влакове ще бъдат изцяло персонализирани в съответствие с изискванията на възложителя по време на етапа на проектиране, съобщават от компанията.

Това е най-мащабният до момента договор за доставка на нови влакове.
Министър-председателят Желязков изтъкна, че по този начин правителството не само работи за обновяването на материалната база на железопътния транспорт в страната, но също спасява ресурс по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). 12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ на стойност 363 млн. лева, а 23 влака на стойност над 696 млн. лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.
„Предстоят сложни задачи, които са свързани с бенефициентите, с преструктурирането на Български държавни железници и с осигуряването на необходимия ремонтен капацитет и ресурс от страна на държавата, с навременната доставка на влаковете“, посочи още премиерът Желязков. Министър-председателят акцентира също върху необходимостта от реформа на бизнес процесите в българските железници в условията на предстоящите предизвикателства през следващите години.
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който подписа договора от страна на правителството, изрази очакване, че ще бъдат решени почти две трети от необходимите нужди на България от нов подвижен състав. Целта е българският железопътен транспорт да стане по-привлекателен, околната среда по-чиста и българските граждани по-доволни от комфорта и от сигурността, в която ще пътуват. Вицепремиерът посочи, че влаковете са оборудвани с най-високото ниво на сигурност и ще обслужват не само регионални направления, но и такива от средно разстояние, в които времепътуването е около 4-5 часа. Всеки влак е с шест вагона и с по 351 места. Караджов специално благодари на Европейската комисия за проявената гъвкавост, давайки възможност първите 12 влака, които ще бъдат доставени до август следващата година, да са 100% за сметка на европейските средства.
Този проект е изключително важен за България и за нас, защото е от значение за устойчивата свързаност, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на компанията „Алстом“ за Румъния, България и Молдова. Станчу отбеляза, че влаковете са с доказана надеждност и ефективност. От този модел по света са продадени над 4000 влака. Електрическите мотриси предлагат не само комфорт, но също така намаляват въглеродния отпечатък, изтъкна още Станчу и добави, че благодарение на тази технология се допринася за опазването на околната среда.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/balgariya-poracha-parvite-si-3/