Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Без Акт 16: Пуснаха участъка от Калотина до Драгоман по магистрала „Европа“

Общество

Без Акт 16: Пуснаха участъка от Калотина до Драгоман по магистрала „Европа“

Без Акт 16: Пуснаха участъка от Калотина до Драгоман по магистрала Европа - Tribune.bg
Снимка:

Магистралите са кръвоносната система на икономиката ни, каза министър Цеков при проверка на готовия участък от аутобана

Строителството на автомагистрала „Европа“ в участъка между Калотина и Драгоман приключи и трасето е пуснато за движение, съобщиха от МРРБ. Отсечката с дължина 14,5 км вече има Акт 15. Предстои провеждане на държавна приемателна комисия за издаване на Акт 16. Това обяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, който заедно с министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Ясен Йорданов направиха оглед на трасето.

Цеков поздрави екипите на възложителя, строителя и надзора с добре свършената работа. „Така сме една стъпка по-близо да имаме пълноценна транспортна свързаност със Сърбия. Надявам се следващата стъпка да направим до края на 2024 г. като открием и последния участък от АМ „Европа“, който свързва Сливница със София“, допълни той.

Регионалният министър отбеляза, че участъкът между Калотина и Драгоман на АМ „Европа“ е изпълнен в относително кратък, но изключително тежък период, съвпадащ с ковид-кризата от 2020 г., високите инфлационни процеси през 2021 г. и 2022 г. и политическа нестабилност, включваща три редовни и четири служебни кабинета. Като постижение на проекта той отчете предотвратяването на сериозни пътно-транспортни произшествия, които винаги са изключително голям риск при строителство без преустановяване на трафика по основното трасе по време на ремонтните работи, както и наличието на железопътна линия в съседство.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подчерта, че общата стойност на европейските средства за цялата автомагистрала „Европа“ са близо 590 млн. лв., от които 424 млн. лева са по линия на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а 165 млн. лева са осигурени от Механизма за свързана Европа.

„С изграждането на тази свързаност със Сърбия вече можем да кажем, че Азия е по-близо до Европа“, посочи Гвоздейков. Той допълни, че до преди няколко години пътуването от София до Калотина е отнемало часове, а през следващата година това разстояние ще се изминава за под половин час.

„Магистралите са кръвоносната система на икономиката и на стандарта ни на живот“, подчерта Цеков. И напомни, че към момента България е свързана транспортно чрез магистрала единствено с един от съседите си – Турция.

Регионалният министър  изрази надежда следващата година да се направят стъпките за нормална връзка с Румъния към Видин. До края на 2024 г. трябва да бъде завършен участъкът между Мездра и Ботевград, а до края на 2025 г. и останалата част от трасето. „Така ще се доближим по-близо до една нормално действаща икономика, след което вниманието ще бъде фокусирано върху новите проекти като магистралата от Русе до ГКПП „Маказа“. По този начин ще бъде осигурена връзка с пристанищата в Егейско море и особено с Александруполис, което ще бъде основен транспортен хъб в тази част на Европа за дълги години“, подчерта регионалният министър.

Проектът „Модернизация на път I-8 „Калотина – Софийски околовръстен път“ от км 1+000 до км 15+500 и етапна връзка“ се съфинансира от Механизма за свързване на Европа на Европейския съюз и републиканския бюджет.

Отсечката е с по две ленти за движение и една лента за аварийно спиране в двете посоки с общ габарит 25,5 м. Изградени са жп надлез, както и седем селскостопански надлеза и подлеза, надлез за диви животни и др. Построени са укрепителни стени по целия участък и е изпълнена корекция на коритото на р. Ежовица, като в отсечка от 600 м новоизграденото пътно платно покрива реката.

Реконструкцията на участъка започна през февруари 2020 г. По време на строителните работи движението по първокласния път І-8 Калотина - София не е спирано. По съществуващия първокласен път преминава интензивен трафик, като само през активния туристически сезон от май до септември всяка година преминават по около 500 хил. превозни средства на месец.

При строителството над 300 хил. куб. м скални масиви са взривени, раздробени, рециклирани и използвани за големи насипи. Взривните работи бяха изпълнявани периодично с няколкочасови прекъсвания на автомобилното и железопътното движение за осигуряване на безопасността на пътуващите. Демонтиран е железопътен мост и е изградено ново съоръжение, без да се спира трафикът под моста.

Трасето е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. То е по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.